128 Panorama -77

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Wesulius » 20.11.2017 23:45

Juu kyl se näin o , et etuveto nostaa takatassua ja takaveto etutassua.Varsinkin jos ei ole lukkoa.
Lukollisella tuo ei ole niin paha , mutta kyllä ne vetävät pyörät lukollisessakin täytyy kiinni tiessä olla.

Noissa v1600 autoissa on nykään hirmu suuret pyörät, ja on noissa tehoakin.
Negatiivinen camber vähenää tuota torque steeriä. Ja torsen tyyppinen lukko lisää.
Kyllä se uuno tehokoneella katu settupilla vetelee ihan helvetisti , mutta kun on 4 astetta negaa edessä niin eipä vetele enää.
Toki häviää veto ja jarrutus pitoa.
Siksi takapyörät onkin syytä pitää aivan pystyssä etuvetoisessa , silloin nuo jarruttavat parhaiten, kurvissa pito on huonompi , mutta etuvetosessa on aina etupäässä pito pulaa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4344
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 128 Panorama -77

ViestiKirjoittaja Stefa » 21.11.2017 10:40

Tuossa camberissa voi olla perää kun miettii geometriaa. Oliskohan mulla jotain 1,5..2-asteen väliin negatiivista edessä. Paljon 1300ti:llä on?

Takana mulla on noin puoli astetta negatiivista. Enempi ehkä haluaisin, mutta en oikein saa helpolla lisää enää käännettyä. Kyllähän kovemmassa vauhdissa etuvetoinenkin alkaa yliohjata. Sikäli tuota camberia voisi ainakin tässä laittaa lisääkin. HGT:ssä tuo perä taas ei leijaile läheskään niin helposti ja aika nollilla se taitaa tuossa meidän ratakamppeessa olla. Se vaatiikin jo vähän brutaalimpia ratkaisuja jos sitä tahtoo peukaloida.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2318
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä