Sivu 6/9

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 04.12.2015 21:26
Kirjoittaja kurppa
Niin minulle on vakuuteltu että pro:t ottaa pois, mutta suunnaton usko omiin kykyihin ja amatöörin tuuri jos sittenkin toimis. :lol:
Saan sitten tuijottaa peiliä jos homma ei pelitä, on ainakin varoitettu muiden taholta. Ensi viikolla pitäsi tulla uudet alustanosat ja kytkinasetelma, osia passivointiin ja maalaukseen. Jännäkakka housuissa kurkkasin koteloon miltä näyttää, ei hullummalta 16vuotiaaksi.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 05.12.2015 10:08
Kirjoittaja VTO
Itsekin olin omasta mielestäni onnekas kun vetari meni helposti paikalleen. Seuraavana päivänä sitten vetarin irrotus kun tiiviste oli vahingoittunut ähellettäessä. Vain 50% huono tuuri....

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 05.12.2015 21:39
Kirjoittaja kurppa
Alustasta on purettu melkein kaikki veke, samalla sai pestyä kotelot ja pohjan vielä kerran nyt saa kuivua rauhassa viikon ennen kuin pistetään tectyyliä koteloihin.
Pesin samalla penkit ja maton muttui tuo hajumaailma laakista.
Takatukivarret ja pakoputkikin menee vaihtoon, vaikka lähtökohta on halpa kyllä tähän vaan hintaa tulee, mutta eihän niitä hyviä ja halpoja ole olemassakaan.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 07.12.2015 21:01
Kirjoittaja kurppa
Vihdoinkin kuiva päivä sai puhallettua osia.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 11.12.2015 22:14
Kirjoittaja kurppa
Tuollaista.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 11.12.2015 23:54
Kirjoittaja Vode131
Viimesen päälle komeeta! 8-) Peukkuhymiö puuttuu foorumilta mutta sitä käyttäisin jos voisin.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 12.12.2015 20:33
Kirjoittaja kurppa
Tämä on pelkää apinointia herroilta, Vode, Pele ja muutama muu. Minusta on niin mukava viedä tällainen katsastamaton Alfa Romeo konttorille, jossa katsuri ottaa heti asenteen, taas joku yrittää tuollaista puolimätää raatoa leimaan. :roll:

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 13.12.2015 22:14
Kirjoittaja kurppa
Vauhtipyörä oli hoidossa ja laihtui samalla kilon, laatikkoa vailla. Saas nährä miten äijän käy :o

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 28.12.2015 22:02
Kirjoittaja kurppa
Lomaviikko aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 28.12.2015 22:05
Kirjoittaja kurppa
Tuli tuota myllytystäkin opeteltua vaimon Stilukkaan.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 29.12.2015 22:48
Kirjoittaja kurppa
Aloittelijan tuurilla nopeemmin paikalleen, kuin kani kiipee morsiamen selkään. Toimii, kopioijat voivat laitaa royaltit myöhemmin ilmoitettavalle tilille :D .

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 02.01.2016 13:59
Kirjoittaja kurppa
Satulat odottaisi asennusta, mutta kun rungot ovat ruosteen ruskeat(Unohtu passivointikuormasta)
Etutolpat saisi muuten, mutta kun en huomannut ostaa noita kierrejousen yläpään kumeja. Kuminen mattosarja sopi hyvin paikalleen toimii paremmin talviautossa kuin kankainen. Takaoven kulmakahva uusittu, ostin tämän Filarosta, nettikaupasta olisi saanut molemmat samalla hinnalla :roll: .
Jarrulevyjen passivointi ei onnistunut, jarrupaloista irtoaa vain jotain mikä ei pikku-uitolla lähde irti.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 19.01.2016 22:22
Kirjoittaja kurppa
Jotain taas tapahtunut. Takakontiin tuli käytetty mutta täysin ehjä tiiviste, takarekisterikilven valot pestiin ja uudet polttimot, takajalkatilan oikeanpuoleinen suulake vaihtui ehjään, joka oveen orginaalit kaijuttimet ja kuskinpuoleinen häikäisysuoja vaihdettu toimivaan. Enää puuttuu, uusi etuputki, muutama tiiviste, soitin ja ne pirun kumit.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 22.03.2016 21:50
Kirjoittaja kurppa
Alfa saatiin rekisteriin ja siitä tuli todella hyvä ajoltaan, ikänä en ole tuollaista uutena päässyt pyörittään, mutta hyvin lähellä ollaan lähtötilannetta. Tein siitä lyhyen topicin tuonne Alfa foorumille jos kiinnostaa mitä sille kuuluu.
Ducatosta loppui kytkin totaalisesti 200 000tkm:ssä, kun sitten laatikon otin pois katsotaan taas muutenkin kulkinetta, Vaihtoon:
-Kytkinpaketti,silmälaakeri ja vaijeri (vauhtipyörän hain tänään koneistamolta joten namia kytkintuntumaa haetaan, siis parasta mahdollista mitä tähän voi saada)
-Nopeusmittarin vaijeri
-Iskarit, jouset, suojakumit ja iskarin laakerit
-Raidetangonpäät
-Vetonivelet, pyöränlaakerit, sisemmät suojakumit, ja laatikkoon vetoakseleiden stefat
-Tukivarsien kaikki kumit (alapallonivelet vaihdoin vuosi sitten)
-Vaihdelaatikon takatuenta (laatikkko tähän onkin jostain syystä aiemmin vaihdettu)
-Jarrulevyt, palat, satuloihin korjaussarja ja jarruletkut
-Kampiakselin takatiiviste ja öljypohjantiiviste
Tämän lisäksi joudun tekemään hieman peltitöitä pyöränkoteloihin.

Re: Coupe 2,0 16V

Lähetetty: 25.03.2016 20:49
Kirjoittaja kurppa
Kyllä siihen vanhaan jarruputkeen uuden pään saa tehtyä kun on sopivat vermeet, hanttarin puoli melkein valmis maalausta ja röpelömassaa vailla.