Sivu 8/9

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 04.09.2016 13:52
Kirjoittaja FI4T
Hei, sinulla kun on kokemusta näistä peltitöistä, niin osaisitko sanoa minkä vahvuista peltiä on tuollaisen fiat stilon helmoissa? Pitäisi ryhtyä helmojen etuosien korjaukseen tässä syksyn aikana ja tarkoitus olisi tietysti käyttää samanvahvuista peltiä.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 08.09.2016 19:14
Kirjoittaja kurppa
En osaa sanoa Stilukan koteloiden vahvuudesta, mutta millisestä vahvempaan. Itsellä hiukan 0,7:aa jäljellä enkä aijo enää moista ostaa.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 15.01.2017 22:31
Kirjoittaja kurppa
Tällainen väliprojekti ennen kymmentä muuta odottavaa.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 24.02.2017 14:56
Kirjoittaja kurppa
Op lainasi tuollaista Ducatoa käyttööni kun oma on vieläkin vaiheessa. Olen yrittänyt tehdä siitä hieman parempaa käyttistä, kun lainavehkeitä kuuluu pitää kuin omaansa.
Hienosti tuollainen 2,3:n kulkee, vitonen päällä, nopeutta n.86km ja kulutus 7,5ltr sadalla. Ohittaminen ei ongelma. Takalasin lämppäri oli rikki ja eikä huvittanut heti uutta lasia lähteä ostamaan. Vaikeusastetta lisäsi että vanhassa kiinnityspaikassa ei ollut sähkönjohtavuutta kuin reunoilla. Korjaus onnistui toimii jälleen.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 26.02.2017 19:51
Kirjoittaja kurppa
Tämä tuli takaisin maalarilta, käski pistää osat paikalleen ja tuoda myllytettäväksi. Pesun tuo tarvii ensimmäisenä.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 15.05.2017 21:52
Kirjoittaja kurppa
Tuli tuossa mieleen koskas tämän Ducaton katastuspäivä onkaan? 11.4.2017 voi rähmä. Vasemmassa takakulmassa vilkutti kaikki lamput yhtäaikaa ja kässäri heikko.
Takakulman vika heikot liitokset vetokoukulle ja sitten takapään jarrujen kimppuun. Yksi liuku jumissa, levyjen putsaus, säätö ja nippuun. Etupäässä yksi liuku jumissa, samalla tsekkasin nivelet, laakerit ja vetareiden kumit. Tuulilasin pesunestettä pyttyyn ja lopullinen tsekkaus, tänään tuli leima paperiin joten pääsee keskittyyn taas noihin toisiin laitteisiin.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 24.07.2017 21:28
Kirjoittaja kurppa
Ducato herjaili moottorin vikavalolla ja jonkinmoista nykimistäkin havaittavissa, ohjelma väitti nokka-akselin asentotunnistimen pistoke ongelmaa. Olen jo muutaman kerran sitä nykinyt häipyy ja palaa sitten uudestaan. Vaihdoin polttoainesuodattimen, veto parani ja vikavalo häipyi ainakin toistaiseksi. Eli umpio sivuun ja tällainen suodatiavain auttaa asiaan kummasti.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 24.07.2017 21:31
Kirjoittaja kurppa
Tämäkin on tullakseen ihan justiinsa.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 06.08.2017 21:01
Kirjoittaja kurppa
Pikkuisen huoltoa kimppakivaan. Öljyä lisää laatikkoon kun tihkuu vasemman stefan juuresta, korjataan kun keritään. Kaveri huomauttia aiemmin että ovitoppari naksuu pahasti. Tumasta toimeen, viini täyteläistä ja pasta aldente kun tämä on suunniteltu. Kaijutin irti ja se on siinä, otin muutaman kuvan varoiksi miten tuo ovipahvi irtoo.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 06.08.2017 21:30
Kirjoittaja kurppa
Pistetään tämä vielä. Satoja erilaisia verisoita nauttineena mutta mitään näistä tietävänä, suosittelen nauti. Jumalten juomaa, otin jo lasillisen.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 13.08.2017 21:23
Kirjoittaja kurppa
Päivä alkoi 159:n ohjauksen narinan paikallistamisesta, syyllinen löytyi hanttarin puolelta kuivaksi mennyt nivel. Onneksi alkuperäiset pannat ovat niin hyvälaatuiset että sai käytettyä uudestaan.
Sitten saapuikin Stilo paikalle, katsastus lähenee ja halusin tutkia auton ensin. Olen saanut karvaasti kokea ettei niihin puupäihin ole luottamista.
Takavaloihin muutama uusi polttimo, vilkkupolttimoiden maalipinta hilseilleyt totaalisesti pois. Etulyhtyihin vaihdoin kaikki uudet pottimot, päivä kun lyhenee koko ajan ja tuohon polttimoiden vaihto vaatii muutakin kuin konepellin noston.
Kuskinpuoleinen alapallonivel loppu, michelini ottanut nokkiinsa. Päästöt ainoa kysymysmerkki, mutta pitäisi olla kunnossa.
Illan viimeiseksi nostin Ducaton ylös, olen kuunnellut jo jonkin aikaa että ihan kuin kuskipuoleinen etupyöränlaakeri jollottaisi, talvella kun tein jousi pyöritystestin en huomannut mitään, nyt kun otin uudestaan asia selvä. Onneksi tinkasin kauppaan orginaalit pyöränlaaakerit joten ei tarvi kuin vaihtaa. Vetarin pultti ammuttu jollain helvetin norsupyssyllä kiinni, tuli väsy joten jatketaan kun aurinko nousee seuraavan kerran.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 14.08.2017 21:04
Kirjoittaja kurppa
Meinasin vaipua epäuskoon, onneksi kaveri Pekka-Eemeli Leppänen soitti ja sain varmistettua että on normikierre ja voi olla pirun piukassa.
Lämpöä niin paljon kuin tuo fondyy värkki antaa, moskalla hellyyttä samalla vääntäen, onneksi aukesi.
PE kyseli, minkä valmistajan laakerit orginaalipaketista löytyy. SKF näytää olevan.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 18.08.2017 22:09
Kirjoittaja kurppa
Valmista tuli.
Eli purin ja pesin vetoakselin nivelet, uudet rasvat ja uusi sisempi kumi. (original) koska tarvike kumit aivan paskoja.
Vetarin stefa, alapallo ja raidetangonpää vaihtuivat uusiin. Huvittavinta oli kun veljenpoika 6v poikkesi eilen isänsä kanssa ja poika totesi minulle "Juha sulla on hienon sekainen halli".
Jos joku aikamies olisi sanonut noin, olisin voinut ottaa vaikka vittuiluna, mutta ei tuon ikäiset vielä sitä osaa.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 15.01.2018 00:13
Kirjoittaja kurppa
Vuoden koeajelun jälkeen päätin että kai tämä mulle sitten jää. Siitä se sitten lähti, vaihtoon: Oikea etupyöränlaakeri, alapallo, raidetangonpää, takaiskarit, takaovenrajoittimet ja rekisterikilven valot. Eteen sisälokasuojat takimmaiset, kuskinpuoleinen kulmamuovi ja keskimmäinen suojamuovi. Alustan- ja koteloiden pesu, pintruosteiden poisto, maalaus ja kotelosuojaa joka helvetin reikään 4,5 litraa meni.

Re: Kurpan italoprojektit

ViestiLähetetty: 15.01.2018 00:15
Kirjoittaja kurppa
Jatkuu