Kurpan italoprojektit
Re: Coupe 2,0 16V
Juu eihän tostakaan autosta pikaisella katselmuksella mitään noin isoa vaikuttanut olevan mutta tosiasia noiden kanssa on vaan se että hyvä jos 20% ruostevaurioista näkyy ulospäin. Lisäksi vielä Coupéssakin on muovisuojia joiden alle ruostevikaa mahtuu, ja erään toisen auton perusteellahan nuo ihan tuttuja paikkoja ovat mitä tästäkin on paljastunut. Melkeen voisi sanoa että jos Kuuppaa on hankkimassa niin tästä projektiketjusta saa hyviä vinkkejä mistä mätää kannattaa etsiä. Ja kaikki paikat missä on vähänkin pohjassa ruosteenkuprua kannattaa valmistautua hitsaamaan niin ei pety
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Coupe 2,0 16V
Olisi mahdollista hitsata myös kaasulla, mutta kun tuo kunnollinen paikka on puuttunut. Vain kaasupistoolin pidike puuttuu, pöytä on tarkoituksella vanerista helpottaa peltitöitä. Coupen kylkipala hahmossaan.
- Liitteet
-
- C1.jpg (78.06 KiB) Katsottu 7388 kertaa
-
- C2.jpg (93.25 KiB) Katsottu 7388 kertaa
-
- C3.jpg (93.48 KiB) Katsottu 7388 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Tuollainen tuli, se pieni kulmapala osaa olla harmillinen taittuu niin moneen suuntaan pienellä säteellä.
- Liitteet
-
- C1.jpg (95.68 KiB) Katsottu 7320 kertaa
-
- C2.jpg (99.32 KiB) Katsottu 7320 kertaa
-
- C3.jpg (83.86 KiB) Katsottu 7320 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Veljeni jätti Scudonsa meidän pihaan ja sanoi, katsuri ehdotti pohjan massausta. Jäbä häipyi Kroatiaan sukeltaan ja viestitteli että hieno oli bongata tuokin, sukellus on ihan kivaa mutta ei enää noissa syvyyksissä. Meikäläisestä.
https://www.youtube.com/watch?v=utiMfk_XeNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Pesin pohjan neljään kertaan lämpimällä vedellä, sitrisolilla ja rotojet turbosuuttimella, lähti sitten hienosti irtomaalit veke. Noverox, K1 pohjamaali ja massaus, tiedän kuka ensi kesänä hoitaa kotipaikan nurmikonleikkuun.
https://www.youtube.com/watch?v=utiMfk_XeNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Pesin pohjan neljään kertaan lämpimällä vedellä, sitrisolilla ja rotojet turbosuuttimella, lähti sitten hienosti irtomaalit veke. Noverox, K1 pohjamaali ja massaus, tiedän kuka ensi kesänä hoitaa kotipaikan nurmikonleikkuun.
- Liitteet
-
- S1.jpg (120.73 KiB) Katsottu 7193 kertaa
-
- S2.jpg (126.97 KiB) Katsottu 7193 kertaa
-
- S3.jpg (115.87 KiB) Katsottu 7193 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Jos ei silmät pahasti harita, niin taka-akselin rumpujarrut lievä yllätys itselleni. Turpaan olisi tullut vedonlyönnissä kun olisin väittänyt jokaisen coupen olevan levyjarruilla. Mutta hyvähän se noin on, ei jumita satulat ja käsijarru.
Re: Coupe 2,0 16V
Nuo kuvat taitavat olla edellisviestissä mainitusta Scudosta.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Coupe 2,0 16V
No niinpä onkin. Pitäisi lukea ajatuksen kera ja tutkia tarkemmin. Mutta vedonlyönnit olisin sittenkin voittanut.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Coupe 2,0 16V
Mikä tuo "hitsaustuki" on joita on 6 kpl kuvassa? Saakos tuolla pellit tasan ja sopivan raon hitsausta varten?
Bravo t-jet
Re: Coupe 2,0 16V
Juurikin näin. Luultavasti keskiosassa pellin takana reikä, josta tuikataan puikko läpi ja tämä vetää peltejä takapuolelta. Muutenhan tuota ei saisi enää pois. Noita myydään ihan tehdastekoisina, ei löydy vaan vielä mun verstaalta. Ja onhan noi melko helppo itsekin valmistaa jos on aikaa.
Vanhoilla kajarimagneeteillakin saa tehtyä kaikenmoista tukemista
Vanhoilla kajarimagneeteillakin saa tehtyä kaikenmoista tukemista
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Coupe 2,0 16V
Pikkaisen laiteinvestointeja tehty tulevia töitä varten.
- Liitteet
-
- Ruuvikompressori Autopeltitöitä Varsinais-Suomi.jpg (121.5 KiB) Katsottu 5916 kertaa
-
- Kanttikone Autopeltityötä.jpg (97.12 KiB) Katsottu 5916 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
RetroDucato tarvitsee katsatushuoltoa ja uuden kytkimen joulukuun loppuun mennessä. Tuli pikku pulma milläs sitten ruisaillaan?, sedan mareaa kyttäsin mutta olivat paljon ajettuja ja huonosti pidettyjä. Sitten löysin tämän, 156, 1,8, 116tkm ja kytkimen työsylinteri vuotaa. Alle tontulla sai, uusilla nastoilla, uudehkot levyt ja palat nurkissa, pakoputki ok, pohjastaa räpeltämätön, siisti sisältä ja kaikin puolin ihan jees.
- Liitteet
-
- Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 3.jpg (131.55 KiB) Katsottu 5913 kertaa
-
- Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 2.jpg (116.51 KiB) Katsottu 5913 kertaa
-
- Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi.jpg (96.2 KiB) Katsottu 5913 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Onpas ehjäkorisen näköinen ja vielä ekaa mallipolvea. Onko tuolla ajettu talvella ollenkaan?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Coupe 2,0 16V
Myyjä väitti että nähnyt ekan talven vuonna 2013.
Re: Coupe 2,0 16V
Nyt on laatikko irti niin kuin näkyy, jos tekisin uudestaan menisi aikaa vain kolmasosa. Helpotan jonkun tuskaa jos tämä on edessä.
-kuskinpuolen vetarinmutteri auki
-ota akku ja teline irti
-imuletku ja ilmanputsarikotelo
-syyläri veke
-vaihdevaijerit irti, pakin anturin johto, maadoituskaapeli jne.
-startin irroitus
-kuskinpuoleinen jarrusatula, levy, suojapelti ja johdot irti
-vetoakseli vasen ja samalla haarukka iskarin alapäässä(saat vetoakselin kokonaan pois)
-pakoputken etuosa, kiinnike ja vaidelaatikko- mootoripaketin takakiinnike irti
-moottorin kiinnitys nostimeen
-vaihdelaatikon pultit auki ja moottorin ylätuki
-oikeanpuoleisen moottorin kiinnitystornin irroitus ja vasemmanpuoleisen vaihdelaatikon päässä olevan tornin irroitus
-nosta ja vedä nostimen avulla koko pakettia eteenpäin pois kehdon sisältä, ota loota pois
Näillä ohjeilla aikaa olisi mennyt max 2h, nyt tuhtasin paljon kauemmin.
En sitten päässyt pelkällä työllä, uusittavaa:
-pakoputken etuosa(haitarista revennyt)
-jarruletku vasen etu murteella
-molemmat ylemmät olkavarret välystä
-molemmat alemmat menis ehkä juuri katsatuksesta mutta uusitaan
-koiranluut
-kykinasetelma
Positiivista, EI TARVI HITSATA
-kuskinpuolen vetarinmutteri auki
-ota akku ja teline irti
-imuletku ja ilmanputsarikotelo
-syyläri veke
-vaihdevaijerit irti, pakin anturin johto, maadoituskaapeli jne.
-startin irroitus
-kuskinpuoleinen jarrusatula, levy, suojapelti ja johdot irti
-vetoakseli vasen ja samalla haarukka iskarin alapäässä(saat vetoakselin kokonaan pois)
-pakoputken etuosa, kiinnike ja vaidelaatikko- mootoripaketin takakiinnike irti
-moottorin kiinnitys nostimeen
-vaihdelaatikon pultit auki ja moottorin ylätuki
-oikeanpuoleisen moottorin kiinnitystornin irroitus ja vasemmanpuoleisen vaihdelaatikon päässä olevan tornin irroitus
-nosta ja vedä nostimen avulla koko pakettia eteenpäin pois kehdon sisältä, ota loota pois
Näillä ohjeilla aikaa olisi mennyt max 2h, nyt tuhtasin paljon kauemmin.
En sitten päässyt pelkällä työllä, uusittavaa:
-pakoputken etuosa(haitarista revennyt)
-jarruletku vasen etu murteella
-molemmat ylemmät olkavarret välystä
-molemmat alemmat menis ehkä juuri katsatuksesta mutta uusitaan
-koiranluut
-kykinasetelma
Positiivista, EI TARVI HITSATA
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 Kytkinremontti 2.jpg (123.89 KiB) Katsottu 5704 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 kytkinremontti.jpg (110.06 KiB) Katsottu 5704 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 vaihdelaatikko.jpg (103.09 KiB) Katsottu 5704 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Tuon oikean puolen vetoakselin olisin ottanyt löysälle tai jopa kokonaan pois, helpottaa vaihdelaatikon asennusta helvetisti.
Tietysti tuurilla tuon voi saada helpollakin sisään.
Tietysti tuurilla tuon voi saada helpollakin sisään.