Kurpan italoprojektit

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu eihän tostakaan autosta pikaisella katselmuksella mitään noin isoa vaikuttanut olevan mutta tosiasia noiden kanssa on vaan se että hyvä jos 20% ruostevaurioista näkyy ulospäin. Lisäksi vielä Coupéssakin on muovisuojia joiden alle ruostevikaa mahtuu, ja erään toisen auton perusteellahan nuo ihan tuttuja paikkoja ovat mitä tästäkin on paljastunut. Melkeen voisi sanoa että jos Kuuppaa on hankkimassa niin tästä projektiketjusta saa hyviä vinkkejä mistä mätää kannattaa etsiä. Ja kaikki paikat missä on vähänkin pohjassa ruosteenkuprua kannattaa valmistautua hitsaamaan niin ei pety :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Olisi mahdollista hitsata myös kaasulla, mutta kun tuo kunnollinen paikka on puuttunut. Vain kaasupistoolin pidike puuttuu, pöytä on tarkoituksella vanerista helpottaa peltitöitä. Coupen kylkipala hahmossaan.
Liitteet
C1.jpg
C1.jpg (78.06 KiB) Katsottu 7362 kertaa
C2.jpg
C2.jpg (93.25 KiB) Katsottu 7362 kertaa
C3.jpg
C3.jpg (93.48 KiB) Katsottu 7362 kertaa
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Tuollainen tuli, se pieni kulmapala osaa olla harmillinen taittuu niin moneen suuntaan pienellä säteellä.
Liitteet
C1.jpg
C1.jpg (95.68 KiB) Katsottu 7294 kertaa
C2.jpg
C2.jpg (99.32 KiB) Katsottu 7294 kertaa
C3.jpg
C3.jpg (83.86 KiB) Katsottu 7294 kertaa
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Veljeni jätti Scudonsa meidän pihaan ja sanoi, katsuri ehdotti pohjan massausta. Jäbä häipyi Kroatiaan sukeltaan ja viestitteli että hieno oli bongata tuokin, sukellus on ihan kivaa mutta ei enää noissa syvyyksissä. Meikäläisestä.
https://www.youtube.com/watch?v=utiMfk_XeNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Pesin pohjan neljään kertaan lämpimällä vedellä, sitrisolilla ja rotojet turbosuuttimella, lähti sitten hienosti irtomaalit veke. Noverox, K1 pohjamaali ja massaus, tiedän kuka ensi kesänä hoitaa kotipaikan nurmikonleikkuun. :lol:
Liitteet
S1.jpg
S1.jpg (120.73 KiB) Katsottu 7167 kertaa
S2.jpg
S2.jpg (126.97 KiB) Katsottu 7167 kertaa
S3.jpg
S3.jpg (115.87 KiB) Katsottu 7167 kertaa
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jos ei silmät pahasti harita, niin taka-akselin rumpujarrut lievä yllätys itselleni. Turpaan olisi tullut vedonlyönnissä kun olisin väittänyt jokaisen coupen olevan levyjarruilla. Mutta hyvähän se noin on, ei jumita satulat ja käsijarru.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nuo kuvat taitavat olla edellisviestissä mainitusta Scudosta.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja VTO »

No niinpä onkin. Pitäisi lukea ajatuksen kera ja tutkia tarkemmin. Mutta vedonlyönnit olisin sittenkin voittanut.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mikä tuo "hitsaustuki" on joita on 6 kpl kuvassa? Saakos tuolla pellit tasan ja sopivan raon hitsausta varten?
Bravo t-jet
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Juurikin näin. Luultavasti keskiosassa pellin takana reikä, josta tuikataan puikko läpi ja tämä vetää peltejä takapuolelta. Muutenhan tuota ei saisi enää pois. Noita myydään ihan tehdastekoisina, ei löydy vaan vielä mun verstaalta. Ja onhan noi melko helppo itsekin valmistaa jos on aikaa.

Vanhoilla kajarimagneeteillakin saa tehtyä kaikenmoista tukemista ;)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Pikkaisen laiteinvestointeja tehty tulevia töitä varten.
Liitteet
Ruuvikompressori Autopeltitöitä Varsinais-Suomi.jpg
Ruuvikompressori Autopeltitöitä Varsinais-Suomi.jpg (121.5 KiB) Katsottu 5890 kertaa
Kanttikone Autopeltityötä.jpg
Kanttikone Autopeltityötä.jpg (97.12 KiB) Katsottu 5890 kertaa
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

RetroDucato tarvitsee katsatushuoltoa ja uuden kytkimen joulukuun loppuun mennessä. Tuli pikku pulma milläs sitten ruisaillaan?, sedan mareaa kyttäsin mutta olivat paljon ajettuja ja huonosti pidettyjä. Sitten löysin tämän, 156, 1,8, 116tkm ja kytkimen työsylinteri vuotaa. Alle tontulla sai, uusilla nastoilla, uudehkot levyt ja palat nurkissa, pakoputki ok, pohjastaa räpeltämätön, siisti sisältä ja kaikin puolin ihan jees.
Liitteet
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 3.jpg
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 3.jpg (131.55 KiB) Katsottu 5887 kertaa
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 2.jpg
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi 2.jpg (116.51 KiB) Katsottu 5887 kertaa
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi.jpg
Alfa-Romeo 156 Autopeltityö Varsinais-Suomi.jpg (96.2 KiB) Katsottu 5887 kertaa
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Onpas ehjäkorisen näköinen ja vielä ekaa mallipolvea. Onko tuolla ajettu talvella ollenkaan?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Myyjä väitti että nähnyt ekan talven vuonna 2013.
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Nyt on laatikko irti niin kuin näkyy, jos tekisin uudestaan menisi aikaa vain kolmasosa. Helpotan jonkun tuskaa jos tämä on edessä.
-kuskinpuolen vetarinmutteri auki
-ota akku ja teline irti
-imuletku ja ilmanputsarikotelo
-syyläri veke
-vaihdevaijerit irti, pakin anturin johto, maadoituskaapeli jne.
-startin irroitus
-kuskinpuoleinen jarrusatula, levy, suojapelti ja johdot irti
-vetoakseli vasen ja samalla haarukka iskarin alapäässä(saat vetoakselin kokonaan pois)
-pakoputken etuosa, kiinnike ja vaidelaatikko- mootoripaketin takakiinnike irti
-moottorin kiinnitys nostimeen
-vaihdelaatikon pultit auki ja moottorin ylätuki
-oikeanpuoleisen moottorin kiinnitystornin irroitus ja vasemmanpuoleisen vaihdelaatikon päässä olevan tornin irroitus
-nosta ja vedä nostimen avulla koko pakettia eteenpäin pois kehdon sisältä, ota loota pois
Näillä ohjeilla aikaa olisi mennyt max 2h, nyt tuhtasin paljon kauemmin.
En sitten päässyt pelkällä työllä, uusittavaa:
-pakoputken etuosa(haitarista revennyt)
-jarruletku vasen etu murteella
-molemmat ylemmät olkavarret välystä
-molemmat alemmat menis ehkä juuri katsatuksesta mutta uusitaan
-koiranluut
-kykinasetelma
Positiivista, EI TARVI HITSATA 8-)
Liitteet
Alfa Romeo 156 Kytkinremontti 2.jpg
Alfa Romeo 156 Kytkinremontti 2.jpg (123.89 KiB) Katsottu 5678 kertaa
Alfa Romeo 156 kytkinremontti.jpg
Alfa Romeo 156 kytkinremontti.jpg (110.06 KiB) Katsottu 5678 kertaa
Alfa Romeo 156 vaihdelaatikko.jpg
Alfa Romeo 156 vaihdelaatikko.jpg (103.09 KiB) Katsottu 5678 kertaa
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Coupe 2,0 16V

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tuon oikean puolen vetoakselin olisin ottanyt löysälle tai jopa kokonaan pois, helpottaa vaihdelaatikon asennusta helvetisti.
Tietysti tuurilla tuon voi saada helpollakin sisään.
Vastaa Viestiin