Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja mikah »

sampsulisami kirjoitti:Mikah mainitsi ettei radiolla tee mitään jos ei ole Koodia..
Jos mankan takaa löytyy M alkuinen koodi niin sitä kautta voi laskea tai käyttää ohjelmaa x jolla saa koodin..
No se on hyvä jos siihen on nykyään jostain saatavana ohjelma X.. Normaalin Visteon koodi ei oo mikään ongelma, mutta kun tuo navi on ihan eri juttu.
Kyllä minullakin on ohjelmat joilla saa koodin väännettyä yli tuhanteen eri malliseen radioon, mutta ei tuohon.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Jaa että ei käykkään se koodi ohjelma tuohon..
Tuolla juttua navi version mankan koodista.
Eli ensin kytketään can-a ja sitten vasta can-b.? Tai ohjelmiston päivityksellä..
Bravo t-jet
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja mikah »

Ohjelmistopäivityksestä ei apua. Can väylät jos kytketään viiveellä, niin silloin koritietokone ei huomaa kysyä onko koodi oikein. Ei vaan toimi ihan täydellisesti noin ja muutenkin turhaa kikkailua.

Ja varsinaiseen aiheeseen, katoin tuon torvi homman, ja kyllä se alkuperäinen torven liitin sopii sen toisen liittimen tilalle.
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Kiitoksia infosta pitää ensi tilassa laittaa töpseli paikoilleen.
Saatko muuten jostakin setvittyä onko niillä radion nappuloille erillinen piuhasarja vai olisiko auton pitänyt lähteä jo tehtaalta nappiratti optiolla...
Tietäs nääs lopettaa haveilun heti alkuunsa :lol: Muuten olen tyytyväinen tohon ruoriin, heti paljon mukavamman tuntuinen kuin orkkis uretaanirinkula.
Kiitokset Muljetille moisen aarteen ilmiantamisesta 8-)
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja mikah »

Joo, katon jossainvaiheessa kytkentäkaaviosta ne piuhat. Kyllä ne on johtosarjan kanssa samassa nipussa.
Mulla on siihen omaan projektiin sellainen kojelaudan sarja missä ne on valmiina.
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Njaha pitänee kokeilla onko takalasinpyyhkijän kyrvähtänyt vai onko takaluukun johtonipusta vain johtoja poikki...
Viimeaikoina on muutaman kerran takalasinpyyhin jättynyt pyyhtimättä kun sen on laittanut päälle. Sunnuntaina kun läksin keski-suomeen
viiksien juuresta alkoi kuulua releen "pärisemistä" muistuttava ääni, joka loppui/loppui hetkeksi takalasinpyyhkijän kytkintä kääntämällä.
Oikkarilta tai muulta sellaiselta siis vaikuttaisi, mutta hassua ettei sulake ole mennyt.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
Rallye
Viestit: 73
Liittynyt: 20.10.2004 18:22

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja Rallye »

Pystyykö karvalakkimalliin (actual) kytkemään ESP+ASR+MSR jälkiasennuksena?
128 Rally -72
Stilo 1.4 MW
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Tuohon en kyllä osaa sanua mitään mutta käyttäjällä mikah voisi olla asiasta jonkilainen käsitys.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eihän se mahdotonta ole, mutta taitaa mennä kaikki CAN-väylissä oleva uusiksi, ja johtosarjatkin tietysti. Eli järkeähän hommassa ei ole.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja mikah »

ESP on mahdollista laittaa mihin vaan Stiloon jälkeenkin päin, muttei se mikään pikkujuttu ole...
Etupään johtosarja pitää vaihtaa tai muuttaa. Hydrauliyksikön töpseli on erilainen ja sisälle keskikonsolin alle tulevaan kiihtyvyys anturiin menevät johdot tietty puuttuu.
Periaatteessa hydrauliyksikön ja johtosarjan vaihto ja kiihtyvyysanturin asennus ja ESP on asennettu.. Sitten vielä ohjelmointi että autossa on ESP..
Ja tämä koskee vaan uudempaa järjestelmää, jossa ei ole enää erillistä ohjauskulma-anturia, vaan tieto siitä tulee ohjaustehostimelta.
Justiin muutin -07 diisselin johtosarjan ESP:lle sopivaksi. Sellaista kun ei käytettynä mistään löytynyt ja se on muutenkin ihan eri kun -06 vanhemmissa ja kilpurin johtosarjasta jäi sopivasti ESP:n johdot vapaaksi.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Eikös tuo vaadi jonkun ohjain poksin myös? Entä jos autossa on asr niin onko lisättäviä osia silloin vähemmän?
Bravo t-jet
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja mikah »

Se ohjainlaite on samaa pakettia hydrauliyksikön kanssa. Jos on ASR, niin on se vanhempi järjestelmä. Eli enemmän hommaa tiedossa, kun jarruputketkin on erisuuntiin yksikössä.
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Stilolla päästelty nyt 15 000 km ostamisen jälkeen ja kai tuohon aivan tyytyväinen on oltava. Kyseisen km-määrän kunniaksi ostin oikein uuden ilmastoinninkennonkin, mutta ilmastointi ei pelaa painekytkimen takia.
Siitä tuli ainakin vikakoodi kun kaverin pajalla ilmastoinnin täytätin. Nesteet sentään pysyy nyt kunnialla järjestelmässä :D Tulppasin kanssa peltilätkällä EGR:än putken, odotan mielenkiinnolla onko operaatiolla vaikutusta kulutukseen pitkässä juoksussa. Lisäksi työkaverin kautta voisi lastutus järkkääntyä pariinsataan euroon.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Lastutus on viellä jäänyt eikä ilmastointikaan herännyt uudella painekytkimellä. Toveri korjaamonpitäjä kehoitti tukimaan onko jokin painekytkimen piuha poikki.
Ebaysta ostin Mikan vinkin mukaan nahkaisen vaihdekepinnupin. Nyt kysyisin kuinka nuppi on kiinni kepissä, haluaasin ottaa sen muovisen orkkiksenkin ehjänä pois.
Pientä käyttöhuoltoa tuli tehtyä uusimalla palat ja levyt eteen. Pitää vaan viellä ottaa oikea satula käteen kun auto puoltaa oikealle heti kun päästää ratista irti, aikaisemmin moista vikaa ei ollut. Ja tuli tuunattua niillä Marean vanteilla, niihin on keskilätkät edelleen hakusessa. Nyt odotuksessa on Bilstein B4 iskarit eteen, noon tulossa Rexbon nettikaupasta. Täähän vissiin meinaa sitä että tästä on tulossa oikeen pito auto...
Auto rupesi EGR:n tulppaamisen jälkeen puhisemaan oikein kunnolla aivan kuin jossain olisi ahtovuoto. Vetoja on kumminkin edelleen ihan jees, mutta tutkia pitääsi varmaan tuokin asia. Jos ennen talvea malttaisi ostaa viellä puuttuvat moottorin alamuovit niin olis hyvä.

Kuva

Kuva
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nuppi on liimattu kiinni. ylöspäin vetää nii irtoaa.
Väkivaltaa jouduin omassa stilossa käyttää kun vaihdoin..

Mitä maksoi iskarit?
Multiecuscan ohjelmalla näkee ilmastoinnin paineanturin tiedon.. Näyttää nollaa jolloin johto poikki? siis jos aineet on sisällä.. hmp
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin