Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Vaissoo...
Millä liimasit uuden nupin kiinni? En nyt muista mikä OBD-ohjelmisto kaverin pajalla on, mutta se sanoi vain paineanturissa olevan vikaa. Anyway talvihan tässä on jo ovella joten kylmästöinnin tutkimista saa jatkaa keväällä
Iskarit oli tarjouksessa 54,99 rexbo.eu kaupassa.
Millä liimasit uuden nupin kiinni? En nyt muista mikä OBD-ohjelmisto kaverin pajalla on, mutta se sanoi vain paineanturissa olevan vikaa. Anyway talvihan tässä on jo ovella joten kylmästöinnin tutkimista saa jatkaa keväällä
Iskarit oli tarjouksessa 54,99 rexbo.eu kaupassa.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Hyvä muisti.
Vaihdoin pelkän vaihdekaavion nuppiin. Kun tuli yksi vaihde lisää
Varmaan joku joustava liima olis hyvä siellä välissä..
Vaihdoin pelkän vaihdekaavion nuppiin. Kun tuli yksi vaihde lisää
Varmaan joku joustava liima olis hyvä siellä välissä..
Bravo t-jet
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Nuppi on viellä vaihtamatta mutta ei se mitään kun oon hämeestä lähtösin...
Etuiskaritkin tulivat tänään ja vaikuttivat tosi jämyiltä. Vähän jo tekis mieli tilata taaksekin Bilsteinit jos nuo hyviksi osoittautuu
Etuiskaritkin tulivat tänään ja vaikuttivat tosi jämyiltä. Vähän jo tekis mieli tilata taaksekin Bilsteinit jos nuo hyviksi osoittautuu
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Meni siinä hetki mutta nyt on iskarit vaihdatettu eteen ja keulasta tuli tosi paljon parempi, korkeuttakin taisi tulla jokunen sentti lisää renkaan ja kaaren väliin.
Nyt tosin tuntuu siltä että etujouset olis vähän liian pehmoset diesel auton etupäähän.
Niin ja joku viisaampi vois kertoa millä hitolla ton vaihdekepinnupin saa irti. Koitin tänään ruuvata orkkis nuppia oikein huolella mutta se meni vain paloiksi ja musta "ydinkappale" jäi silti keppiin kiinni. Jos en muuta keksi niin kokeilen papukaijapihdeillä pyöritellä sen ytimen irti huomenissa.
Takalasinpyyhin tuli korjattua. Piuhavikaa en löytänyt korin ja luukun läpiviennistä kuten oletin. Pyyhkijänmoottorin liittimestä oli jostakin syystä katkennut lukkokynnet ja luukan paiskomisen ansioisto liitin oli löystynyt. Vähän mustaa sähkömiehenteippiä liittimeen ja se taas pysyy tiukasti pesässään. Olin ihan tyytyväinen kun pyyhin alkoi pelaamaan noin pienellä korjauksella. Olen nyt ajanut autolla tammikuun lopusta lähtien 23000 km ja suurin negatiivinen asia on edelleen etupenkit, ei siis ollenkaan huonosti kun ottaa huomioon kuinka moni on autoani kauhistellut
Nyt tosin tuntuu siltä että etujouset olis vähän liian pehmoset diesel auton etupäähän.
Niin ja joku viisaampi vois kertoa millä hitolla ton vaihdekepinnupin saa irti. Koitin tänään ruuvata orkkis nuppia oikein huolella mutta se meni vain paloiksi ja musta "ydinkappale" jäi silti keppiin kiinni. Jos en muuta keksi niin kokeilen papukaijapihdeillä pyöritellä sen ytimen irti huomenissa.
Takalasinpyyhin tuli korjattua. Piuhavikaa en löytänyt korin ja luukun läpiviennistä kuten oletin. Pyyhkijänmoottorin liittimestä oli jostakin syystä katkennut lukkokynnet ja luukan paiskomisen ansioisto liitin oli löystynyt. Vähän mustaa sähkömiehenteippiä liittimeen ja se taas pysyy tiukasti pesässään. Olin ihan tyytyväinen kun pyyhin alkoi pelaamaan noin pienellä korjauksella. Olen nyt ajanut autolla tammikuun lopusta lähtien 23000 km ja suurin negatiivinen asia on edelleen etupenkit, ei siis ollenkaan huonosti kun ottaa huomioon kuinka moni on autoani kauhistellut
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Itse itselleni vastaten rikkomalla.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Olikos täällä foorumilla jossain ohjeet lämppärin säätöpaneelin vaihtoon? Puhallin pelaa vain yhdessä asennossa kunnolla, muissa silloon kun nuppia vähän painaa. Scatterin purkaamolla on pari Stiloa niin vaihto-osan saisi nopeasti.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 708
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Ja tuosta ihan koto kielellä
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... ot#p228838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... ot#p228838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
No mä tein paneelin vaihdon nightmare moodilla puoli autoa purkaen... Pitää huutaa eBaysta nopeudensäätökytkin käsivarastoon.
Ei ollu eilen mun päivä. Käytin Stilon leimalla ja hylsy tuli käsijarrun takia, ero 80%. Osasin tuota kyllä odotella kun vasen käsijarru on hirttänyt pikkusen päälle viime aikoina. Termostaatti meni varmaan kanssa kun konttorilta lähtiessä lämpömittari ei noussut pohjasta olleskaan vaikka soli menomatkalla pelannut normaalihkosti. Illalla kävin Ylistarossa jolloin mennessä mittari näytti normaalia ja taas kotio tullessa 3/4 maksimista kokomatkan Kotosalla koputtelin vasaralla kotelon kylkeen ja näyttö palasi puoliväliin. Tässä onkin viikon päästä hyvin hommaa lauantaille kun laitettavaa on takajarruissa, termostaatti ja Alvadista ostetut moottorin alamuovit. Olen kuitenkin autoon edelleen tyytyväinen koska kertaakaan en ole välille jäänyt Ylihärmä-Tikkakoski tai muilla reissuilla ja vuodessa on mittariin tullut 26 000 kilometriä.
Onko muutes virtalukonpohja millainen homma vaihtaa? Avain ei meinaan aina käänny virta asennosta start asentoon ja jokin hukkaa virtaa aikatavalla jos auto on seisonut pari päivää. Vaihdoin orkkis radion takaasin jos ongelma johtuukin Pioneerin mankasta.
Ei ollu eilen mun päivä. Käytin Stilon leimalla ja hylsy tuli käsijarrun takia, ero 80%. Osasin tuota kyllä odotella kun vasen käsijarru on hirttänyt pikkusen päälle viime aikoina. Termostaatti meni varmaan kanssa kun konttorilta lähtiessä lämpömittari ei noussut pohjasta olleskaan vaikka soli menomatkalla pelannut normaalihkosti. Illalla kävin Ylistarossa jolloin mennessä mittari näytti normaalia ja taas kotio tullessa 3/4 maksimista kokomatkan Kotosalla koputtelin vasaralla kotelon kylkeen ja näyttö palasi puoliväliin. Tässä onkin viikon päästä hyvin hommaa lauantaille kun laitettavaa on takajarruissa, termostaatti ja Alvadista ostetut moottorin alamuovit. Olen kuitenkin autoon edelleen tyytyväinen koska kertaakaan en ole välille jäänyt Ylihärmä-Tikkakoski tai muilla reissuilla ja vuodessa on mittariin tullut 26 000 kilometriä.
Onko muutes virtalukonpohja millainen homma vaihtaa? Avain ei meinaan aina käänny virta asennosta start asentoon ja jokin hukkaa virtaa aikatavalla jos auto on seisonut pari päivää. Vaihdoin orkkis radion takaasin jos ongelma johtuukin Pioneerin mankasta.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Käsijarru korjaantui vaihtamalla vasemman takasatulan. Samalla vaivalla vaihdoin taakse myös levyt ja palat.
Mutta ei tässä viellä kaikki!
Jostakin helkutin syystä lämpömittari näyttää edelleen ihän seipäitä. Anturin vaihdoin jo uuteen, mutta lämpömittari jää näyttämään jotakin puolikkaan ja täyden välille vaikka autonavaimet on taskussa. Kerran olen saanut mittarin resetoitua ottamalla akunkengän yöksi irti, mutta korjaus ei ollu puolta päivää pitempi. Kun pirssi nyt kuitenkin toimii muutoin niinkuin Fiiatin pitää ajellaan ny toistaaseksi näineen.
Mutta ei tässä viellä kaikki!
Jostakin helkutin syystä lämpömittari näyttää edelleen ihän seipäitä. Anturin vaihdoin jo uuteen, mutta lämpömittari jää näyttämään jotakin puolikkaan ja täyden välille vaikka autonavaimet on taskussa. Kerran olen saanut mittarin resetoitua ottamalla akunkengän yöksi irti, mutta korjaus ei ollu puolta päivää pitempi. Kun pirssi nyt kuitenkin toimii muutoin niinkuin Fiiatin pitää ajellaan ny toistaaseksi näineen.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Onko diesel multiwagoniin saatavissa yhtään jäykempiä etujousia kuin vakiot? Noukka saisi vaikka vähän noustakkin. Maanantai aamuna hajosi etulippa ja oikealta puolelta moottorinalusmuovit kun lähdin kämpän pihasta, rotvallin reuna oli tavallista korkeammalla huonosti hoidetun liittymän takia
Iskarit oon eteen uusinut marraskuussa, mutta silti nokka on olevinaan tosi pehmoonen.
Iskarit oon eteen uusinut marraskuussa, mutta silti nokka on olevinaan tosi pehmoonen.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
32tkm Stilolla takana vuoden ja 2kk jälkeen, kokonaisuutena ollut kyllä aivan ok ostos.
Onkos moottorinkumityynyjä kuinka saativilla muualta kuin marmorilta? Vaihdelaatikon ja korin väliseen taka kiinnikkeeseen oon kyllä törmännyt, mutta muita gummeja ei ole silmään osunut.
Ja onko JTD moottoreissa massavauhtipyörä ja jos on kuinka se oireilee vioittuessaan? Kytkintä painaessa kun on melkoonen räminä ja jurina moottoritilan puolella.
Onkos moottorinkumityynyjä kuinka saativilla muualta kuin marmorilta? Vaihdelaatikon ja korin väliseen taka kiinnikkeeseen oon kyllä törmännyt, mutta muita gummeja ei ole silmään osunut.
Ja onko JTD moottoreissa massavauhtipyörä ja jos on kuinka se oireilee vioittuessaan? Kytkintä painaessa kun on melkoonen räminä ja jurina moottoritilan puolella.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Itse itselleni vastaten ja ulkomaisilta foorumeilta luetun perusteella vlaatikonpään kannatin lienee sönder joten ostin sellaisen eBaysta. Lisäksi keulan mataluus ja velttous on v*tuttanut urakalla hiljan vaihdetuista iskareista huolimatta joten otin ja tilasin Ylihärrmän varaosaputkaan uudet etujouset. Jos noilla saisi noukan tanakaksi niin ei tarttis jokaista kuoppaa pelätä. Sitten oiskin oimituisuuksista jäljellä max hotissa makaava ja satunnaisesti toimiva lämpömittari ja ilmastointi joka ei tulllut vikakoodista huolimatta painekytkimellä kuntoon, kompuutteri herjaa sitä edelleenkin. Varmaan jokin ihana verkosto vika kuten lämpömittarikin.
Ja hei 42000 km Stiloilua takana
Ja hei 42000 km Stiloilua takana
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Voi olla johtosarjavikakin. Pitäisi mitata tuleeko anturille mitään signaalia/jännitettä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Käyttöauto Stilo MW JTD 2004
Motivaatio tutkimisen aloitukseen pitäs löytää jostain kiven alta...
Pelotta vaan jos viaksi ilmaantuu jokin arvokas onales kuten ilmastoinninkompura.
Onko Stilojen mittaristoissa ollut huonosti juotettua piirilevyjä kuten VAGgilaisissa?
Pelotta vaan jos viaksi ilmaantuu jokin arvokas onales kuten ilmastoinninkompura.
Onko Stilojen mittaristoissa ollut huonosti juotettua piirilevyjä kuten VAGgilaisissa?
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?