Stilo joka ei mennytkään paaliin
Stilo joka ei mennytkään paaliin
Hei kaikki foorumilaiset! Olen ollut aktiivinen tuolla FTCF.org foorumilla jo useamman vuoden mutta ajattelin nyt jatkaa stilon rassaus ja rakentelu aihettani tänne fiatforumin puolelle, kun tuo FTCF tuntuu jotenki hiljentyneen täysin.
En aio kirjoitella tuota projektiani kokonaan uusiksi joten tämän hetkinen vaihe näkyköön linkin kautta ja tänne sitten olisi tarkoitus jatkossa kirjoitella pää-asiassa.
Tässä linkki projektiini: http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13817.0" onclick="window.open(this.href);return false;
En aio kirjoitella tuota projektiani kokonaan uusiksi joten tämän hetkinen vaihe näkyköön linkin kautta ja tänne sitten olisi tarkoitus jatkossa kirjoitella pää-asiassa.
Tässä linkki projektiini: http://ftcf.org/smf/index.php?topic=13817.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Tässä pari tuoretta kuvaa laitoksesta
Tänään sain espoon ruttutukusta (avk-juvanmalmi) hankittua halvalla lähestulkoon priiman stilon apurungon ja hioin siitä niitä vähäisiä pintaruosteita pois ja aloitin vahvistushitsauksen. Huomenna olisi tarkoitus jatkaa tuota hitsausoperaatiota ja ehkä hioa se koko apurunko maalausta varten. kuvat tulee huomenna jos muistan ottaa kameran mukaan.
Tänään sain espoon ruttutukusta (avk-juvanmalmi) hankittua halvalla lähestulkoon priiman stilon apurungon ja hioin siitä niitä vähäisiä pintaruosteita pois ja aloitin vahvistushitsauksen. Huomenna olisi tarkoitus jatkaa tuota hitsausoperaatiota ja ehkä hioa se koko apurunko maalausta varten. kuvat tulee huomenna jos muistan ottaa kameran mukaan.
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Kerrankin käyttöharraste, jonka alustamuunnos ei keskity tontittamiseen.
Iso peukku ylöspäin maavarasta!
Iso peukku ylöspäin maavarasta!
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Mikäs firma se olikaan missä kävit suojauttaa pohjan?
Onkos siitä huohottimesta jo lopullinen versio tehty?
ps. Omaan vekottimeen tarttis öljyn sekaan väriaineen kun on suurennuslasi hommaa katsoa missä kohti raja menee tikussa.
Onkos siitä huohottimesta jo lopullinen versio tehty?
ps. Omaan vekottimeen tarttis öljyn sekaan väriaineen kun on suurennuslasi hommaa katsoa missä kohti raja menee tikussa.
Bravo t-jet
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Kiitosta Wellu! Kyllä se on ittellä näin ollut, että autolla pitää päästä välillä semmoisiin paikkoihin jonne ei välttämättä autolla tulisi mieleen lähteä (lue pakko saada auto juuttumaan kiinni) ja silloin tuosta suuresta maavarasta on iloa, ja on se käytännöllisyys kuitenki kaiken a ja o tuollaisessa jokapäivä ajokissa. Erottuuhan se massasta myös edukseen kun tänä päivänä lähes kaikki vain madaltaa!
Sampsulisami: Se oli keravan ruosteenesto, joka löytyy alikeravalta jäspilänkadulta, mutta ota mut mukaa jos meinaat sinne mennä neuvvottelee niin tingitään vähän hintoja Pitää nähä se stilosi jokupäivä!
Tänään rakentelin uutta apurunkoa lähes koko päivän ja ei vieläkään ole kuvia siitä, mutta huomenna jos sais jo räpsittyä muutaman, kun menen taas sen kimppuun
Sampsulisami: Se oli keravan ruosteenesto, joka löytyy alikeravalta jäspilänkadulta, mutta ota mut mukaa jos meinaat sinne mennä neuvvottelee niin tingitään vähän hintoja Pitää nähä se stilosi jokupäivä!
Tänään rakentelin uutta apurunkoa lähes koko päivän ja ei vieläkään ole kuvia siitä, mutta huomenna jos sais jo räpsittyä muutaman, kun menen taas sen kimppuun
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Joo, piristävää välillä nähdä käyttöharraste joka nousee.
Itse en enään rakentele italialaisia, mutta tuolla volvo-piirissä on sama ilmiö. Pitää tontittaa jollain ihan älyttömillä rälläkkä/iskari virityksillä, joissa ei lasketa ollenkaan käykö iskarit/jouset yhteen. Pitää vain saada se perhefarmari niillä levitetyillä, pokemonkakka -värillä maalatuilla peltivanteilla mahdollisimman tonttiin ja leikkiä "urheilullista".
Joskus vielä korotan ton oman farkkuvolvon. Pistetään alkuun 10cm lisää maavaraa, nappularengasta ja karjarautaa. Jos ei muuten, niin vaikka ihan yleisenä haistatuksena näille "pakko tontittaa rälläkällä" -spedeille.
Oli mulla 127 madallettu, sillä uskalsi kantata (tai kuolleet jouset -madallus). Mutta ei semmonen "sportrace" -henki oikein perhefarkkuun käy.
Itse en enään rakentele italialaisia, mutta tuolla volvo-piirissä on sama ilmiö. Pitää tontittaa jollain ihan älyttömillä rälläkkä/iskari virityksillä, joissa ei lasketa ollenkaan käykö iskarit/jouset yhteen. Pitää vain saada se perhefarmari niillä levitetyillä, pokemonkakka -värillä maalatuilla peltivanteilla mahdollisimman tonttiin ja leikkiä "urheilullista".
Joskus vielä korotan ton oman farkkuvolvon. Pistetään alkuun 10cm lisää maavaraa, nappularengasta ja karjarautaa. Jos ei muuten, niin vaikka ihan yleisenä haistatuksena näille "pakko tontittaa rälläkällä" -spedeille.
Oli mulla 127 madallettu, sillä uskalsi kantata (tai kuolleet jouset -madallus). Mutta ei semmonen "sportrace" -henki oikein perhefarkkuun käy.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Eiköhän tässä minunkin auton korotusvillityksessä ole pääasiana juuri se että teen sen koska VOIN ja minun autoni ei seuraa mitään yleistä trendiä vaan se on juuri semmoinen kuin haluan.
Stilon uusi vahvistettu apurunko on edistynyt jonkin verran, nyt on hitsailut hitsattu ja seuraavaksi pitäisi vielä noita takakiinnityksen reikiä kohdistella toisen apurungon avulla jotta varmasti istuu paikalleen sitten kun palkin vaihto aika koittaa.
Tein siis seuraavaa palkille:
-Kaikki liitokset jotka ovat tehtaan jäljiltä vain nurkista kiinni on nyt hitsattu kunnon saumalla kauttaaltaan ja aukot hitsauksien välillä on vedetty umpeen.
-takapään puslat on pullautettu ulos ja korvattu raudalla, jotta palkki sitoo ja tukee keulaa paremmin muuhun autoon. puntossa ja muissahan näitä kelkan puslia ei ole.
-palkkiin on lisätty tukirakenteita kriittisiin paikkoihin.
seuraavaksi olisi tarkoitus siis viimeistellä palkki seuraavasti:
-hioa takapään reiät oikean kokoiseksi ja kohdistaa ne siten.
-hioa koko laitos maalausta varten.
-maalata epoksimaalilla ja sisälle kunnon kotelonsuojaus.
-asentaa ja massata alustamassalla
tässä vielä muutama kuva sampsulisamin ja omasta stilostani
jälkimmäisessä kuvassa näkyy vakion ja minun autoni maavaran ero melko selkeästi, oma etupuskuri loppuu noin puoleen väliin pyörää ja vakion jää aika alas.
tein myös stiloon "hienon" lämpösuojan pakosatsin päälle orkkis "saarioisten maksalaatikko pakkauksen" tilalle, hyvin ainakin tuntuisi ylöspäin nousevalta lämmöltä suojaavan. laitoin autoon myös uuden imuputkiston, se tuntuisi myös pelaavan hienosti ja kulutuslukemia täytyy nyt vähän seurailla että miten käy
Stilon uusi vahvistettu apurunko on edistynyt jonkin verran, nyt on hitsailut hitsattu ja seuraavaksi pitäisi vielä noita takakiinnityksen reikiä kohdistella toisen apurungon avulla jotta varmasti istuu paikalleen sitten kun palkin vaihto aika koittaa.
Tein siis seuraavaa palkille:
-Kaikki liitokset jotka ovat tehtaan jäljiltä vain nurkista kiinni on nyt hitsattu kunnon saumalla kauttaaltaan ja aukot hitsauksien välillä on vedetty umpeen.
-takapään puslat on pullautettu ulos ja korvattu raudalla, jotta palkki sitoo ja tukee keulaa paremmin muuhun autoon. puntossa ja muissahan näitä kelkan puslia ei ole.
-palkkiin on lisätty tukirakenteita kriittisiin paikkoihin.
seuraavaksi olisi tarkoitus siis viimeistellä palkki seuraavasti:
-hioa takapään reiät oikean kokoiseksi ja kohdistaa ne siten.
-hioa koko laitos maalausta varten.
-maalata epoksimaalilla ja sisälle kunnon kotelonsuojaus.
-asentaa ja massata alustamassalla
tässä vielä muutama kuva sampsulisamin ja omasta stilostani
jälkimmäisessä kuvassa näkyy vakion ja minun autoni maavaran ero melko selkeästi, oma etupuskuri loppuu noin puoleen väliin pyörää ja vakion jää aika alas.
tein myös stiloon "hienon" lämpösuojan pakosatsin päälle orkkis "saarioisten maksalaatikko pakkauksen" tilalle, hyvin ainakin tuntuisi ylöspäin nousevalta lämmöltä suojaavan. laitoin autoon myös uuden imuputkiston, se tuntuisi myös pelaavan hienosti ja kulutuslukemia täytyy nyt vähän seurailla että miten käy
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Millaiset imuäänet tuolla tulee?
Tosa mun autos on peräkontin alareuna ylempänä kuin sun korotettu versio..
ps: en nähtävästi ehtinyt kapseleita repiä irti kun kuvan otit
Tosa mun autos on peräkontin alareuna ylempänä kuin sun korotettu versio..
ps: en nähtävästi ehtinyt kapseleita repiä irti kun kuvan otit
Bravo t-jet
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Mahtavat mörinät tulee, ei mitään eroa vakioon normiajossa mutta kun on paljon kierroksia ja lappu lattiassa (näinhän se mulla suurimmaksi osaksi ajasta tietty onkin ) nii sitten tulee imuääniä!
onhan se kontin alareuna tietty alempana kun tuo farkun luukku loppuu kontin lattiatasoon että on helpompi lastailla, noissa muissa malleissahan on se hatchbackin takareuna siellä kontissa.
joo sulla ei ollu kalupöpselit päätyneet jorpakkoon vielä tuon kuvan kohdalla
onhan se kontin alareuna tietty alempana kun tuo farkun luukku loppuu kontin lattiatasoon että on helpompi lastailla, noissa muissa malleissahan on se hatchbackin takareuna siellä kontissa.
joo sulla ei ollu kalupöpselit päätyneet jorpakkoon vielä tuon kuvan kohdalla
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Mjoo ne pöpselit on nyt tommosessa 240L astiassa
Mul ois sulle toi vesipumppu ja denzon tulpat mikäli tarvetta on.
mikäs see sivu olikaan mistä löytyi nokkapyörän lukitus vempele?
Mul ois sulle toi vesipumppu ja denzon tulpat mikäli tarvetta on.
mikäs see sivu olikaan mistä löytyi nokkapyörän lukitus vempele?
Bravo t-jet
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Nyt kun etsin niin ei niitä 1.6 ajoitustyökalusarjoja tullut vastaan mistään, sillon kun itselleni hankin nuo firen työkalut niin muistaakseni niitä oli myynnissä, nyt ei vain löytynyt äkkiseltään.
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Apurungon tuunaus projekti ei ole edistynyt ollenkaan kun on pitänyt tyttöystävän 2006 vuoden puntoa laittaa, kilsoja siinä on nyt 225tkm ja joka päivä tulee lisää.
Laitoin puntoon maanantaina seuraavaa:
-kytkimen
-kampiakselin tiivisteen (vauhtipyörän taakse)
-apparin puolen vetarin ulomman suojakumin (kuskin puolen laitoin keväällä jarrujen vaihdon yhteydessä)
-öljypohjan (otin irti ja laitoin takasin vuoti silikoneista, jossai höpöhöpö liikkeessä laitettu tietty miten sattuu)
-öljyt ja suodattimen
-nokka-askelin (nurkkiin jäänyt oman punton ajoilta tehdasuusi 75-mallin jyrkempi nokka, kehtas vielä laittaa tähän kun kone on todella hyvässä kunnossa)
-nokka-akselin stefan ja venakopan tiivisteen
-takajouset brava/bravo mallia, näillä saa sitten ryhtiä jos joku joskus tarvii moista
näissä hommissa vierähtikin sitten 4.5 tuntia autotalli olosuhteissa, olihan mulla tietysti todella pätevä kaveri auttamassakin näissä!
eilen pyöräystin stiloon talvirenkaat ku alkoi näyttää jo vähän talvelta ja tänään laitoin stiloon sisätilanlämppärin haaroineen ja asensin ns. talvi ajo nappulan keskikonsoliin. Tämä katkaisija katkaisee kässärin merkkivalolle menevän piuhan. Tämän tarkoitus on taas estää stiloa piipittämästä erittäin rasittavalla tavallaan jokaisen mutkan kohdalla, jonka tavalliseen talviajoon kuuluva kässärin nykäisy muuten aiheuttaisi.
Laitoin puntoon maanantaina seuraavaa:
-kytkimen
-kampiakselin tiivisteen (vauhtipyörän taakse)
-apparin puolen vetarin ulomman suojakumin (kuskin puolen laitoin keväällä jarrujen vaihdon yhteydessä)
-öljypohjan (otin irti ja laitoin takasin vuoti silikoneista, jossai höpöhöpö liikkeessä laitettu tietty miten sattuu)
-öljyt ja suodattimen
-nokka-askelin (nurkkiin jäänyt oman punton ajoilta tehdasuusi 75-mallin jyrkempi nokka, kehtas vielä laittaa tähän kun kone on todella hyvässä kunnossa)
-nokka-akselin stefan ja venakopan tiivisteen
-takajouset brava/bravo mallia, näillä saa sitten ryhtiä jos joku joskus tarvii moista
näissä hommissa vierähtikin sitten 4.5 tuntia autotalli olosuhteissa, olihan mulla tietysti todella pätevä kaveri auttamassakin näissä!
eilen pyöräystin stiloon talvirenkaat ku alkoi näyttää jo vähän talvelta ja tänään laitoin stiloon sisätilanlämppärin haaroineen ja asensin ns. talvi ajo nappulan keskikonsoliin. Tämä katkaisija katkaisee kässärin merkkivalolle menevän piuhan. Tämän tarkoitus on taas estää stiloa piipittämästä erittäin rasittavalla tavallaan jokaisen mutkan kohdalla, jonka tavalliseen talviajoon kuuluva kässärin nykäisy muuten aiheuttaisi.
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Eikös käsijarru ole pysäköintiä varten?
Kait Stilonkin saa ihan ilman pilkkimistä heiteltyä? Vasemman jalan jarrulla?
Kait Stilonkin saa ihan ilman pilkkimistä heiteltyä? Vasemman jalan jarrulla?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Eikös auto ole helpompi kääntää pyörittämällä kuljettajan edessä olevaa rinkulaa. Ja kun kytkee tehostuksen CITY-asennolle, rinkulan pyöritys on aika kevyttä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Stilo joka ei mennytkään paaliin
Omaa puntoa oli pirun hyvä ajaa vasemman jalan jarrulla, oli vielä niin takapainoiset jarrut että lähes koskaan ei tarttennu kässäriä stiloa jos haluaisin alkaa ajamaan vasemman jalan jarrulla pitäisi sulakerasiasta ottaa irti se UPS-jarrujen sulake ja ei pysty stiloa aina kääntää siitä kuljettajan edessä olevasta rinkulasta, kun tuntuisi että tämä on aika halukas puskemaan tämä stilo!