Stilon kiillotusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Korotettu alusta vaikutti toimivalta kun mökkitiellä testailin.

stp goldia tai muuta vastaa tulee kesällä paljaisiin peltipintoihin..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ensi viikolla tulossa uusi pakoputki.
Orginaali keskiosa pöntöllä ja takaosa 1.2 litrasesta johon tulee kuplan huilut :D

Tuollaisia kaksi vierekkäin
http://www.aircooled.fi/data/th/c_jvw-3 ... 5c_2a8.jpg

edit: tuolta näyttää kun ovat vierekkäin..
http://i1162.photobucket.com/albums/q52 ... xdfsuj.jpg
Bravo t-jet
Avatar
Castrol
Viestit: 76
Liittynyt: 09.10.2006 09:46
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Castrol »

FI4T kirjoitti:Siinä vähän pätkää korkean maavara omaavan stilon äärikäyttäytymisestä :D https://www.youtube.com/watch?v=6d2-Y6AuEag" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä toi etuvetoilu näyttää omaan silmään kun pulkan vetämiseltä loukikossa 7 promillen jurrissa.....Ei vaan omaan silmään kyllä toi pusku/sladi sinnetänne tunnu oikeelta. :?
Fiat Mirafiori Racing replica
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Etu roiskeläpät siirtyi taakse ja eteen huomattavasti isommat kun jäi liian lyhkäseks alustamuutoksen jälkeen.
Jokku pölykapselit ilmesty kans :shock:

Laatu kuva kännykälä :lol:
Kuva

edit: siitä vähä valosampi kuva. kuva meni kyllä vähän mutkalle mutta parempaakaan ei olla..
http://i1162.photobucket.com/albums/q52 ... ohb0mr.jpg
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Maavarasta kuva... (helman etupää)
Kuva

Mutta kesärenkaat laitoin alle ja jyrinä jatkuu. laakerit ovat kunnossa joten butyylimatto kaupoille joutuu mennä..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mistä sitä hankkisi aikaa tälle :shock:
Noh kohta alkaa jo illalla olla valosaa..

hommattu premium vaimennusmattoa 4,5 neliötä näin aluksi :mrgreen:
Jos sitä viikonloppuna ehtisi asentaa..

ps: kuplan renkaissa dot merkintä 2468 ja auto vuodelta -72, orginaali renkaat? :shock:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Äänieristettä lisätty eteen rajusti, mutta jyrisevä rengasmelu senkun jatkuu..
esim vantaa-järvenpää matkan jälkee korvat soi.

Testattu toisilla eturenkailla (kitkat) jotka olleet multiwagonissa, mutta meteli huomattavasti korkeampi mun autossa.
Eli jotain olla vinksallaan etupäässä, väljää ei ole ja pyöränlaakerit vaikuttaa toimivalta.

Melu siis selkeästi tulee etupäästä joka on (jyrinää)..

edit: vapaalla kuuluu yhtälailla melu ja käännyttäessä

edit: tasaista vauhtia ajaessa kun päästyy kaasun poijes niin vaihdekeppi liikahtaa ja myös kaasua antaessa.
Moottorin tai vaihteiston kumityynyt ehtoon puolella josta tulisi meteli?
Bravo t-jet
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kokeile ajella urien sivussa, sileän asvaltin kohdalla. Todennäköisesti meteli vaimenee. Rengasmelu on jäykkäkoristen autojen ongelma, jota ei oikein saa pois, kuin eristämällä jousitus kunnolla korista. Tätä ei Stilon hintaluokan autoissa juuri harrasteta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja VTO »

Osaa ne välyksettömät laakeritkin ääntää. Nosta auton nokka ylös ja samalla kun pyörität pyörää pidä sormea etujousessa. Joissain autoissa (Volvo) tuntuu viallinen laakeri todella selvästi. Ainakin voit arvioida, onko eroa puolittain.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ei tunne jousista että olisi laakeri rikki. Rengas jää jopa pyörimään kun kunnolla pyöräyttää ilman sivuääniä.
Illemmalla pääsee tutkimaan kaverin auton uusia tukivarsien puslia onko eroa mun autoon.
Tällä mun autolla kun ajettu vaan 100tkm @ 12vuotta, että jos olisi kovettuneet puslat..?
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Silloin kun vaihdoin etuiskarit\jouset järeimmiksi niin keula nousi reilusti ylös.
Arvatkaa muistinko löysentää tukivarren pultit? no en :oops:
Nyt ei pysty\jaksa.. huomenna töiden jälkeen löysennys ja kiristys tukivarren pultteihin.

Toinen asia liittyy myös tukivarteen.
Kaverin stilossa lähes uudet tukivarret. Rengasta potkaisee etupäästä taaksepäin niin rengas liikkuu silmin nähden taakse.
Mun autossa ei silmällä edes huomaa liikkuuko, tuntuu kuin olisi pultattu tukivarsi suoraan rungoon kiiinni..

Lunta kun oli teillä iskari jumpan jälkeen nii eipä tohon meluun slloin kiinnittänyt huomiota..

Tai tukivarren puslat on kovat,..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Tukivarren puslat vissiin kovettunut.
Ei jousta yhtään vaikka löysäsi/kiristi pultit..

Joten ne vaihtoon..
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ei kjülla voi kuin hattua nostaa kun jaksaa noin roplata!
Minkä huollan, sen korjaan...
jonik
Viestit: 266
Liittynyt: 12.09.2011 22:25
Paikkakunta: Ähtäri/Seinäjoki

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja jonik »

Tuo maavara kun olis milleissä :D No joo jos oman vehkeen pudottais johkin 3cm, ei viitti alkaa hulluttelemaan :)
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Maavara milleissä joku 230mm kait, en oo tarkaa kattonu :lol:

Etutukivarsien taka puslat osittain irti. illemmalla saa kuulla kuinka hiljenee vai hiljeneekö.
Eksponentaalinen narina ainakin kuului kun väänteli sitä puslaa ylös ales :D
wellu kirjoitti:Ei kjülla voi kuin hattua nostaa kun jaksaa noin roplata!
Eipä tässä muutakaan elämää oo
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin