Stilon kiillotusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mitä tähän nyt sitten vastaisi :D
Bravo t-jet
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Kaasuttimien kanssa imuilmaa lämmitettiin, jotta kaasutin ei jäätyisi, vielä vanhempi ratkaisu oli höyrystin.

Suihkutusmuuttorin kanssa ei imuilmaa tarvitse lämmittää, sillä polttoaine suihkutetaah imuilman sekaan.

Sylinterissä ilman ja polttoaineen seos kyllä lämpenee kun sitä puristetaan.

Mitä kylmempää ilma on, sen vähemmän siinä vesihöyryä ja enemmän happea. Mitä lämpimpää ilma on sen pienempi tiheys sillä on. Ilman kanssa voidaan käyttää ideaalikaasun tilanyhtälöä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Tämä se on kumma kapistus. Vakio softalla toimii e85 polttoaine :shock:

Mutta mitä tuohon kulutus asiaan vastaisi niin jos alakierroksille saisi lisää vääntöä nih kulutus tippuis kyl varmasti. on niin laiska alakierroksilla, radalla toki kiva ajettava jonka huomaa myös siitä kun ei vetarit pysy paikallaan :mrgreen:

Huomenna vaihtaa etuiskarit jotka on mallia edukkaat, 34€ kpl ja sisältä kaiken. iskari, jousi, yläpäänkumin ja laakerin. valmis paketti oli edullisesti skruvatissa myynnissä ...
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

Seokset kohdalleen, jonka jälkeen sytkän säätö sytkän säätö... Sieltä se "pulleus" siihen vetokäyrään saadaan etanolilla.

Tosin, jos nokat ovat mitä ovat, niin ei sitä vääntöä välttämäti kauhiasti ole alakierroksilla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mites re85 kylmäkäynistys?

Sytkärin perusennakon rukkaamisella pitäisi kulutusmittariin saada muutosta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ja jos seon alhaalla oikkelaiska ni nenien ajoitukset pielessä.
Tai laiskojahan nämät onkin mutta juuh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Mites re85 kylmäkäynistys?
Puristusten nosto auttaa tähän ongelmaan, mutta sytkästä ja seoksista on todella tarkka. Kaveri on nyt säätänyt kylmäkäynnistyksiä (lämpötila alle -15°C) kuusi vuotta.

-15°C on jokatapauksessa "kipupiste", jossa menee talvilaadun etanolilla käynnistyminen vaikeaksi. Wiinan höyrystymislämpötila kun on tuo. Tosin, täyteen tankkiin 5-10 litraa bensaa sekaan, niin pitäisi lähteä "ilman hikeä" sinne kolmenkympin pakkasiin asti.
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kylmkäynnistys ilman mitään modauksia onnistuu kun starttaa ensin sekunnin ja sit heti perään varsinainen startti.. ei käynnisty jos alkaa suoraan sahaa ilman esi starttia..

Tuli hommattua Bioadabter 4.0 jolla saa kylmäkäynnistys rikastusta rukattua ja syötön liäystä sekä "fuel injector lag time"
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jep. Sama starttikikka mitä mareassa. Btv ootteko miettiny miten toisen yrityksen käynistyskartat muuttuu ja miksi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6162
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Jep. Sama starttikikka mitä mareassa. Btv ootteko miettiny miten toisen yrityksen käynistyskartat muuttuu ja miksi.
Tästä minulla ei ole tietoa, mutta kuinka "herkästi" tuolla toisella startilla herää pakkasilla ja etanolilla? Nimittäin ensimmäisen startin puristus jo hiukan lämmittää palotiloja, mikä edesauttaa etanolin kanssa yllättävän paljon.
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Käsittääkseni käynnistyskartta ei muutu, ekalla sekunnilla tulee se raju rikastus mutta se ei riitä etanolille. Joten tuon kun tekee ns kaksi kertaa nih herää henkiin.. Noh siinä yksi teoria.

Illalla pääsee kokeilee miten tuo bioadapter toimii.
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Niin eka pyörähdys ja eka startti yritys on mielestäni eri.
Mutta on siä mit tod näk toinen kartta esim matalemmalle akkujännitteelle...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

No mutta nyt palaa polttoaine, mutta ei kummiskaa diesel voimasavua tule :mrgreen:
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Voimasavuilijoille oon aina sanonu et dieselillä on hyvä avustaa märkää risukasaa palamaa. Bensapelillä tehdään sit voima.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Niin , eikös noissa käynnistykseen vaikuta kylmäkäynnistys kartta , käynnistyksen aikainen rikastus kartta , käynnistyksen jälkeinen rikastus kartta , tyhjäkäynti kartta.
Ja juurikin tuo kylmäkäynti ja käynnistyksen aikainen kartta ovat ne jotka ratkaisevat käynnistymisen.
Vastaa Viestiin