Stilon kiillotusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Asensin konepeltiin ledit, 12 kiinan wattia.
Jaa miksi? Helpottaa kummasti askartelua arkisin :mrgreen:

Kuva otettu ilman salamaa.
Kuva

Jotain tarttis tehä maavaralle..
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Imuputkesta otettu haitta pois ja lisätty järeämpi putki..

Talvirenkailla pystyy jatkaa ajamista kesällä. Nastat kun puuttuvat. Eli nuo eensiasennus renkaat tarttis vaihtaa tuoreempaan. :roll:
Bravo t-jet
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja FI4T »

Joo näköjään kannattaisi madaltaa tuota sinunkin stiloa :-) miten se suurempi ilmatötterö vaikutti ajossa, muuttuiko imuäänet? Tule noutamaan tuoreemmat renkaat :-) mitäs seuraavaksi suunnitelmissa stiloon?
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

FI4T kirjoitti:Joo näköjään kannattaisi madaltaa tuota sinunkin stiloa :-) miten se suurempi ilmatötterö vaikutti ajossa, muuttuiko imuäänet? Tule noutamaan tuoreemmat renkaat :-) mitäs seuraavaksi suunnitelmissa stiloon?
Ei tosta mittää ääniä kuulu, tiedä sitten mikä idea putkella ollu...

Eiku ylös päin, ajatus vaihtaa kaikki iskarit\jouset alkuperäsiin tai 1.8 litrasen etu jouset.
oem-Rosteri pohjapanssari kunhan löytää jostain..
Sitten kun valmis nii näyttää vähän samalta kuin stilo uproad versio. ehkä... aika näyttää.

Mutta nyt asentamaan lisämaadotusta moottoriin jotta orgis kaapelit hehkuisi vähemmän :mrgreen:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Maadoitusten parantelun jälkeen ajovalot vilkahtelee huomattavasti vähemmän kun esim asr alkaa rajoittaa menoa..

Laittamatta olis alustan suojaus, ilmastoinnin putket ja jousitus kuntoon.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mjoo.. maavara täytyy laittaa kuntoon viikonloppuna.
Etujousen väliin ei mahdu edes sormea, jousi "vähän" kasassa :lol:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

12 vuotta vanhat OEM talvirenkaat alkoi olla jo niin finaloskontsales jotta piti vaihtaa tuoreempaan, kulutus tippui rajusti.
kun oikein uppoutu katsomaan vanhoja renkaita niin löyty peräti 20 nastaa..

Jousitus pitäisi laittaa uusiksi eteen ja taakse, koska perus tunkki ei mahdu auton alle :lol:
Koko auto myös vatkaa edes takas jos jostain kulmas pumppaa. Toki on pehmeä kyyti mutta...

Raitisilmasuodatin meni vaihtoon, oli hieman jumissa.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Etu päähän laittelin uudet iskarit ja 2kk vanhat jouset (1.9 jtd).
Vielä laittamati vakaajan tangot ja takapäähän iskarit\jouset..

Takapää nyt vanhoilla jousilla 10mm alempana kuin etupää, nousisikohan uusilla jousilla sen verran?

Mutteri ja prikka, näin saa iskarin vartta lähemmäs puolta väliä järeemmillä jousilla.
Kuva

Kyllä tuo jonkin verran nousi, helman ala-kantista mitattu maavara noin 24cm :)
Kuva

Roiskeläpät täytyy päivittää, ei suojaa enää mitään..
Kuva

Hallin lainasta ja avusta iso kiitos FI4T
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Auto vahattu ja vakaajantangot vaihdettu.

Illemmalla kopsaan kiima kiilto kuvat fiatista
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt kehtaa ajaakkin. Kiiltää vähä enempi. Maalipinnassa naarmuja hemmetisti, keväällä saa sitten kuntoon..
Huomenna takajousten vaihto..
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt on takana farmarin jouset, letkua joutu sovittaa jousen yläpäähän jotta orginaali kumi istuu tukevasti..

Edessä helmasta mitattuna maavara noin 22cm ja takana 24cm :roll:

Kuva

Kuva
Bravo t-jet
JLaines
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Eikö tuollaisella korottamisella luulisi ääritilannekäytöksen olevan jo aika "jännä"?
Toisaalta teidemme nykykunnon huomioiden varmaan ihan fiksu operaatio.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja FI4T »

itse olen kokenut korottamisen ainoan haittapuolen kulutuksen pienenä kasvuna. oma stilo on korotettu saman mallisarjan jäykemmillä jousilla, kuten tämäkin niin ajo ainoastaan jämäköityy vaikka korkeus vähän lisääntyy. Oma stilo on noussut vakiosta tasan 4.5cm jokaisesta nurkasta, niin ei laskujeni mukaan auton painopiste keskiö ole noussut prosentteina juuri mitään, ja käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että ei se auto ainakaan kaadu missään ääritilanteessa suoraa tuosta korotuksesta johtuen :D ja on sitä yritetty omaa stiloa saada jo nurin kaarteessa mutta kyllä se perä irtoaa aina vain iloisesti ja sen jälkeen kallistus häviää (voihan näillä tietysti ihan nätistikin joskus ajella)

Stilossa on kyllä nokka vakiona onnettoman alhaalla, kun ei pääse edes parkkihallin luiskaa alas ilman raapimista, ja talvella saa aurata ilmaiseksi kaupungin huonosti hoidetut kadut!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

JLaines kirjoitti:Eikö tuollaisella korottamisella luulisi ääritilannekäytöksen olevan jo aika "jännä"?
Toisaalta teidemme nykykunnon huomioiden varmaan ihan fiksu operaatio.
Tunnin verran vasta cruisailtu tuolla alustalla, ei tuo mitenkään outo ole vaikka reippaampaa ajaa mutkaan.
Nyt ei tartte jokaista kraateria vahtaa millon eteen lipsahtaa :lol:

Saa sitä kokeilemaan tulla. ;)

edit: stilo mies jo ehtikin kertoa olennaiset asiat :)

Edit2: juu ja edellisellä alustalla ei perus hallitunkki mahtunut apurungon alle..
Bravo t-jet
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja FI4T »

Siinä vähän pätkää korkean maavara omaavan stilon äärikäyttäytymisestä :D https://www.youtube.com/watch?v=6d2-Y6AuEag" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin