Stilon kiillotusta
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilon kiillotusta
Kaasuttimien kanssa imuilmaa lämmitettiin, jotta kaasutin ei jäätyisi, vielä vanhempi ratkaisu oli höyrystin.
Suihkutusmuuttorin kanssa ei imuilmaa tarvitse lämmittää, sillä polttoaine suihkutetaah imuilman sekaan.
Sylinterissä ilman ja polttoaineen seos kyllä lämpenee kun sitä puristetaan.
Mitä kylmempää ilma on, sen vähemmän siinä vesihöyryä ja enemmän happea. Mitä lämpimpää ilma on sen pienempi tiheys sillä on. Ilman kanssa voidaan käyttää ideaalikaasun tilanyhtälöä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu.
Suihkutusmuuttorin kanssa ei imuilmaa tarvitse lämmittää, sillä polttoaine suihkutetaah imuilman sekaan.
Sylinterissä ilman ja polttoaineen seos kyllä lämpenee kun sitä puristetaan.
Mitä kylmempää ilma on, sen vähemmän siinä vesihöyryä ja enemmän happea. Mitä lämpimpää ilma on sen pienempi tiheys sillä on. Ilman kanssa voidaan käyttää ideaalikaasun tilanyhtälöä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ideaalikaasu.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilon kiillotusta
Tämä se on kumma kapistus. Vakio softalla toimii e85 polttoaine
Mutta mitä tuohon kulutus asiaan vastaisi niin jos alakierroksille saisi lisää vääntöä nih kulutus tippuis kyl varmasti. on niin laiska alakierroksilla, radalla toki kiva ajettava jonka huomaa myös siitä kun ei vetarit pysy paikallaan
Huomenna vaihtaa etuiskarit jotka on mallia edukkaat, 34€ kpl ja sisältä kaiken. iskari, jousi, yläpäänkumin ja laakerin. valmis paketti oli edullisesti skruvatissa myynnissä ...
Mutta mitä tuohon kulutus asiaan vastaisi niin jos alakierroksille saisi lisää vääntöä nih kulutus tippuis kyl varmasti. on niin laiska alakierroksilla, radalla toki kiva ajettava jonka huomaa myös siitä kun ei vetarit pysy paikallaan
Huomenna vaihtaa etuiskarit jotka on mallia edukkaat, 34€ kpl ja sisältä kaiken. iskari, jousi, yläpäänkumin ja laakerin. valmis paketti oli edullisesti skruvatissa myynnissä ...
Bravo t-jet
Re: Stilon kiillotusta
Seokset kohdalleen, jonka jälkeen sytkän säätö sytkän säätö... Sieltä se "pulleus" siihen vetokäyrään saadaan etanolilla.
Tosin, jos nokat ovat mitä ovat, niin ei sitä vääntöä välttämäti kauhiasti ole alakierroksilla.
Tosin, jos nokat ovat mitä ovat, niin ei sitä vääntöä välttämäti kauhiasti ole alakierroksilla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Stilon kiillotusta
Mites re85 kylmäkäynistys?
Sytkärin perusennakon rukkaamisella pitäisi kulutusmittariin saada muutosta...
Sytkärin perusennakon rukkaamisella pitäisi kulutusmittariin saada muutosta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Stilon kiillotusta
Ja jos seon alhaalla oikkelaiska ni nenien ajoitukset pielessä.
Tai laiskojahan nämät onkin mutta juuh.
Tai laiskojahan nämät onkin mutta juuh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Stilon kiillotusta
Puristusten nosto auttaa tähän ongelmaan, mutta sytkästä ja seoksista on todella tarkka. Kaveri on nyt säätänyt kylmäkäynnistyksiä (lämpötila alle -15°C) kuusi vuotta.väisänen kirjoitti:Mites re85 kylmäkäynistys?
-15°C on jokatapauksessa "kipupiste", jossa menee talvilaadun etanolilla käynnistyminen vaikeaksi. Wiinan höyrystymislämpötila kun on tuo. Tosin, täyteen tankkiin 5-10 litraa bensaa sekaan, niin pitäisi lähteä "ilman hikeä" sinne kolmenkympin pakkasiin asti.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilon kiillotusta
Kylmkäynnistys ilman mitään modauksia onnistuu kun starttaa ensin sekunnin ja sit heti perään varsinainen startti.. ei käynnisty jos alkaa suoraan sahaa ilman esi starttia..
Tuli hommattua Bioadabter 4.0 jolla saa kylmäkäynnistys rikastusta rukattua ja syötön liäystä sekä "fuel injector lag time"
Tuli hommattua Bioadabter 4.0 jolla saa kylmäkäynnistys rikastusta rukattua ja syötön liäystä sekä "fuel injector lag time"
Bravo t-jet
Re: Stilon kiillotusta
Jep. Sama starttikikka mitä mareassa. Btv ootteko miettiny miten toisen yrityksen käynistyskartat muuttuu ja miksi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Stilon kiillotusta
Tästä minulla ei ole tietoa, mutta kuinka "herkästi" tuolla toisella startilla herää pakkasilla ja etanolilla? Nimittäin ensimmäisen startin puristus jo hiukan lämmittää palotiloja, mikä edesauttaa etanolin kanssa yllättävän paljon.väisänen kirjoitti:Jep. Sama starttikikka mitä mareassa. Btv ootteko miettiny miten toisen yrityksen käynistyskartat muuttuu ja miksi.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilon kiillotusta
Käsittääkseni käynnistyskartta ei muutu, ekalla sekunnilla tulee se raju rikastus mutta se ei riitä etanolille. Joten tuon kun tekee ns kaksi kertaa nih herää henkiin.. Noh siinä yksi teoria.
Illalla pääsee kokeilee miten tuo bioadapter toimii.
Illalla pääsee kokeilee miten tuo bioadapter toimii.
Bravo t-jet
Re: Stilon kiillotusta
Niin eka pyörähdys ja eka startti yritys on mielestäni eri.
Mutta on siä mit tod näk toinen kartta esim matalemmalle akkujännitteelle...
Mutta on siä mit tod näk toinen kartta esim matalemmalle akkujännitteelle...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Stilon kiillotusta
No mutta nyt palaa polttoaine, mutta ei kummiskaa diesel voimasavua tule
Bravo t-jet
Re: Stilon kiillotusta
Voimasavuilijoille oon aina sanonu et dieselillä on hyvä avustaa märkää risukasaa palamaa. Bensapelillä tehdään sit voima.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Stilon kiillotusta
Niin , eikös noissa käynnistykseen vaikuta kylmäkäynnistys kartta , käynnistyksen aikainen rikastus kartta , käynnistyksen jälkeinen rikastus kartta , tyhjäkäynti kartta.
Ja juurikin tuo kylmäkäynti ja käynnistyksen aikainen kartta ovat ne jotka ratkaisevat käynnistymisen.
Ja juurikin tuo kylmäkäynti ja käynnistyksen aikainen kartta ovat ne jotka ratkaisevat käynnistymisen.