Stilon kiillotusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6145
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jos on hyt kokemukset niin antaa mennä vaan. Yleensä onkin nii että hyvät paikat pysyy pystyssä, heikompia tulee ja menee.

Kaveri käytti uuden tojotansa 2km ajettuna ruostesuojauksessa. Pyysi että tehkää mahdollisimman huolellisesti kaikki kotelot yms. Oli purettu lokasuojat jne pois ja kunnolla sitä suojaöljyä jokapaikassa. Autoa hakiessa näytettiin "projektikuvat" operaatiosta ja annettiin tarjouslappu vuoden sisällä 50% alennuksella ruostesuojaus. Käytti sitten vielä vaimon auton samassa paikassa.

Näin siis eräässä Jyväskyläläisessä firmassa. Eli kyllä niitä hyviäkin on.
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Viiäkkö nyt talvella suojaukseen vai vasta tiesuola käsittelyn jälkeen. Siinäpä kysymys.
Varmaan parempi talven jälkeen jolloin voi olla varma että pesun jälkeen kuivuu pohja ennen suojausta. Hmm?
Bravo t-jet
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja FI4T »

Juu oma stiloni ja puntoni kävi tuolla keravan ruosteenestossa ja hyvää jälkeä mielestäni tuli molemmilla kerroilla. Kaikki tuttujeni autot ovat käyneet samassa puljussa ja juuri ohjasin naapurin mustangin sinne ja hienosti sekin tuli laitettua. Tämä kyseinen kaveri irroittaa aina kaikki sisälokarit, puskurit ja pohjan muovit (kaikki mitä tarvitsee irroittaa jotta suojaus ja pesu onnistuu) tuolla kotelot pestään ja kuivataan asianmukaisesti ja kaikki ruoste puhalletaan. Hän myös kertoi tarkat ohjeet siihen miten itse voi tämmöisen operaation suorittaa parhaalla mahdollisella tavalla jne.

todella asianmukaista ja ystävällistä palvelua ja onhan sillä tekijälläkin noin 30 vuoden kokemus.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Joo keravan puljuun pitää viedä suojaukseen.

Mutta, lamppuja vaihtelin keskikonsoliin ja samalla huomasin radion reijästä (puuttuu johto apparin airbägistä) :twisted:
Hetken etsinnän jälkeen löytyi irtonaiset johdot, yksi kummallekkin reunalle bägiä.
Johdot katkaistu ja liitetty yhteen kutistesukalla sekä itse liittimissä 2,4ohmin vastukset. :shock:

Vastusten irrotuksen jälkeen vikavalo palaa komiasti...

Kuinkahan tuo bäggi mitataan? ei ainakaan 9volttia syöttävällä bilteman mittarilla. :mrgreen:
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mjoo..
Apparin bägi kabut..
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6145
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja wellu »

sampsulisami kirjoitti:Mjoo..
Apparin bägi kabut..
...paaliin?


Eikait tuo haittaa. Eihän autoilla kuulu kolaroida?
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ei kuulukkaan kolaroida, mutta mistä sitä tietää kuka eteen hyppää?
Purkuosan tuohon laitan tilalle kun nykyinen ei näytä kelpaavan stilolle.
Bravo t-jet
FI4T
Viestit: 251
Liittynyt: 30.11.2014 00:54

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja FI4T »

Huomenna saat varmaan uuuden bägin autoon, nii pääsee testailee että miten korjaantuu, jos ei korjaannu nii säästää pommit vaikka uutee vuotee!

Kun juttelin sen keravan ruosteeneston kaverin kanssa niin hän oli ehdottomasti sitä mieltä että talvella kannattaa auto suojauttaa, näin hän on aina omatkin kulkupelit suojannut.

tämä perustuu kuulemma seuraaviin väitteisiin:

-ilmankosteus on pienempi
-mitä kylmempi keli sitä pienempi jälkivaluma noilla aineilla on, eli jäävät kotelon suojat paremmin koteloiden sisälle jähmettymään.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Oon huomenna mökillä, mutta sunnuntai iltana vois testaa bägiä.

Joo pitää tammikuussa ryöstää pankki tilini nii sitte käy sujauttaa.. :mrgreen:
Bravo t-jet
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Nipa »

sampsulisami kirjoitti:Oon huomenna mökillä, mutta sunnuntai iltana vois testaa bägiä.

Joo pitää tammikuussa ryöstää pankki tilini nii sitte käy sujauttaa.. :mrgreen:
Pitäisiköhän jutut pitää ihan vaan fasebookissa :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

kyllä se varmasti näin on.

edit: korkeamman lisenssin omaava voi poistaa turhat sähkeet.
Viimeksi muokannut sampsulisami, 26.12.2014 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo t-jet
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kiitos
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja VTO »

Onko airbagin rikkoutumiselle selvinnyt joku järkevä syy ? Yleensähän se korvataan vastuksella kun on kolarissa lauennut, eikä haluta ostaa uutta. Katsastus hoituu tyhjillä kuorilla ja vastuksellakin.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ulkopuolista vikaa ei ole, mutta resistanssi yli sallitun. Muistaakseni diagnostiikka softa näytti noin 3,5ohm kun testasin laittaa liittimet bägiin. sallittu on 2-3ohm.
Vastus joka oli liittimessä on 2,4ohm jolla vikavalo ei pala.
Hanskalokerossa tarra että pitäs vuonna 2012 vaihtaa turvatyyny, eli nuo vanhenee ajan mittaa?
Bravo t-jet
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Stilon kiillotusta

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuo kymmenen vuoden käyttöikä on lähinnä vastuunvapautus valmistajille. Käytännössä yli 20-vuotiaat tyynytkin on toimineet asianmukaisesti niin testeissä kuin tositilanteessakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin