Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Lähetetty: 23.07.2017 13:09
Homma jatkuu. Kori on tullut puhalluksesta, ja kyllähän se aika hirveä on. Ei kuitenkaan lohduton.
Fiatti on kolaroitu keulasta ja vasemmasta takakyljestä. Takakylkeä ei ole korjattu oikein, vaan neljännespaneelin ja rungon välistä puuttuu sentti peltiä. Siksi takaluukun kehyksen muoto on väärä vasemmalla puolella, ja tarvittiin sentti pakkelia korjaamaan se.
Paljon on myös korjattavaa pitsipeltiä.
Ehjä oikea puoli: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAdxMNJHakMxpZ9uQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Muotopuoli vasen: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAgQgbONtKJ6gtxRg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitsiä: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAoR7JYrEs4DeHRUQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Irroitin takakyljen hitsauksistaan, ja kotitekoisella korirobotilla oikaisin muodot. Toisin sanoen ripustin lukkopihdeillä korin sähkövinssiin oikaistavasta kohdasta ja rytkytin menemään. Otin mallia tekemällä alumiiniteipillä ja pakkelilla muotopalat toiselta puolelta, ja käytin näitä mallina. Tein myös mallin takavalon kiinnityspaikasta, joka nyt leveni sentillä vasemmalla puolella. Pultattavan kiinnityslevyn kanssa sain takavalon kiinnitysreikiä käyttämällä kiinnitettyä neljännespaneelin takaa oikeaan asentoon, kiinnitettyä lukkopihdeillä ja hitsattua paikalleen.
Kun paneeli oli irti, sai rakenteet putsattua ja korjattua takaa helposti, ja maalattua epoksilla.
Takapaneeli irti: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAhBGkqcev4TRaQpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Korirobotti: https://1drv.ms/f/s!AqqZ3WMhA2u2iYB7Ypt41H-hgAYVRg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin Hollannista uudet ulkohelmat. Nämä eivät olleet aivan alkuperäisen muotoiset kaareltaan, mutta sopivat hyvin paikalleen ja 2mm paksusta levystä tehdyt. Näillä tuli mukavasti lisäjäykkyyttä runkoon.
Tietääkö joku että onko tunkin nostoreiän ympärillä sisennetty muoto, vai onko reikä sellaisenaan keskellä helmaa? "Alkuperäisissä" korjaushelmoissani tunkin reikä oli jätetty piiloon pellin taakse.
Helmat auki: https://1drv.ms/f/s!AqqZ3WMhA2u2iYB8w1MmA-FF3qRAug" onclick="window.open(this.href);return false;
Helmapaneelin sovitus: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYBvEQn_hmbSgiCd3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin myös uuden rosteritankin Hollannista. En jaksanut alkaa oikomaan alkuperäistä, varsinkin kun ei ole takeita tuleeko siitä enää koskaan kunnollista.
Irroitin myös etulokarin hitsauksistaan. Takaa löytyi taas ruosteista ja ruttuista peltiä. Ei kuitenkaan mitään mitä ei voisi korjata.
Teen peltihommat 0,75 sähkösinkitystä levystä, ja kantavat rakenteet 1,5 mm levystä.
Otin myös virtalukon työn alle. Alkuperäinen virtalukko oli piilotettu näkymättämiin kojelautaverhoilujen taakse, ja virtalukon sisältä löytyi katkennut avaimen nysä. Purin virtalukon atomeiksi ja sain sen toimimaan nysällä. Vein lukot ja nysän lukkoliikkeeseen jossa nysää mallia käyttäen tehtiin uusia avaimia. Virtalukko on todella tarkka avaimistaan - useamman joutui tekemään, ja lukkopesän haitat joutui vaihtamaan ennenkuin alkoi tomimaan. Lukkoliikkeellä on ammattiylpeys kohdillaan. Auton avaimen hinta on siellä 10 euroa, ja koko lysti maksoi sen verran vaikka työtä oli varmaan pari tuntia.
Lukot: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iPckBp44yBh8mChWnA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt alkaa näyttää että kyllä tästä vielä hyvä tulee! Takaneljänneksen ja helmojen onnistunut korjaus antoi uutta uskoa, koska luulen että siinä olivat hankalimmat paikat. Saisinkohan tehtyä hitsaukset elokuun loppuun mennessä valmiiksi...?
Fiatti on kolaroitu keulasta ja vasemmasta takakyljestä. Takakylkeä ei ole korjattu oikein, vaan neljännespaneelin ja rungon välistä puuttuu sentti peltiä. Siksi takaluukun kehyksen muoto on väärä vasemmalla puolella, ja tarvittiin sentti pakkelia korjaamaan se.
Paljon on myös korjattavaa pitsipeltiä.
Ehjä oikea puoli: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAdxMNJHakMxpZ9uQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Muotopuoli vasen: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAgQgbONtKJ6gtxRg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitsiä: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAoR7JYrEs4DeHRUQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Irroitin takakyljen hitsauksistaan, ja kotitekoisella korirobotilla oikaisin muodot. Toisin sanoen ripustin lukkopihdeillä korin sähkövinssiin oikaistavasta kohdasta ja rytkytin menemään. Otin mallia tekemällä alumiiniteipillä ja pakkelilla muotopalat toiselta puolelta, ja käytin näitä mallina. Tein myös mallin takavalon kiinnityspaikasta, joka nyt leveni sentillä vasemmalla puolella. Pultattavan kiinnityslevyn kanssa sain takavalon kiinnitysreikiä käyttämällä kiinnitettyä neljännespaneelin takaa oikeaan asentoon, kiinnitettyä lukkopihdeillä ja hitsattua paikalleen.
Kun paneeli oli irti, sai rakenteet putsattua ja korjattua takaa helposti, ja maalattua epoksilla.
Takapaneeli irti: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYAhBGkqcev4TRaQpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Korirobotti: https://1drv.ms/f/s!AqqZ3WMhA2u2iYB7Ypt41H-hgAYVRg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin Hollannista uudet ulkohelmat. Nämä eivät olleet aivan alkuperäisen muotoiset kaareltaan, mutta sopivat hyvin paikalleen ja 2mm paksusta levystä tehdyt. Näillä tuli mukavasti lisäjäykkyyttä runkoon.
Tietääkö joku että onko tunkin nostoreiän ympärillä sisennetty muoto, vai onko reikä sellaisenaan keskellä helmaa? "Alkuperäisissä" korjaushelmoissani tunkin reikä oli jätetty piiloon pellin taakse.
Helmat auki: https://1drv.ms/f/s!AqqZ3WMhA2u2iYB8w1MmA-FF3qRAug" onclick="window.open(this.href);return false;
Helmapaneelin sovitus: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iYBvEQn_hmbSgiCd3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilasin myös uuden rosteritankin Hollannista. En jaksanut alkaa oikomaan alkuperäistä, varsinkin kun ei ole takeita tuleeko siitä enää koskaan kunnollista.
Irroitin myös etulokarin hitsauksistaan. Takaa löytyi taas ruosteista ja ruttuista peltiä. Ei kuitenkaan mitään mitä ei voisi korjata.
Teen peltihommat 0,75 sähkösinkitystä levystä, ja kantavat rakenteet 1,5 mm levystä.
Otin myös virtalukon työn alle. Alkuperäinen virtalukko oli piilotettu näkymättämiin kojelautaverhoilujen taakse, ja virtalukon sisältä löytyi katkennut avaimen nysä. Purin virtalukon atomeiksi ja sain sen toimimaan nysällä. Vein lukot ja nysän lukkoliikkeeseen jossa nysää mallia käyttäen tehtiin uusia avaimia. Virtalukko on todella tarkka avaimistaan - useamman joutui tekemään, ja lukkopesän haitat joutui vaihtamaan ennenkuin alkoi tomimaan. Lukkoliikkeellä on ammattiylpeys kohdillaan. Auton avaimen hinta on siellä 10 euroa, ja koko lysti maksoi sen verran vaikka työtä oli varmaan pari tuntia.
Lukot: https://1drv.ms/i/s!AqqZ3WMhA2u2iPckBp44yBh8mChWnA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt alkaa näyttää että kyllä tästä vielä hyvä tulee! Takaneljänneksen ja helmojen onnistunut korjaus antoi uutta uskoa, koska luulen että siinä olivat hankalimmat paikat. Saisinkohan tehtyä hitsaukset elokuun loppuun mennessä valmiiksi...?