Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Lähetetty: 23.11.2014 09:30
Fiiattikärpänen taas puraisi. Talossa on ollut Fiat (seat) 600 jo 10 vuoden ajan ja sillä on ajettu 50tkm sinä aikana.
Nyt sain käsiini OIKEAN FIATIN. Työkaveri kertoi että naapurissa on projektikuntoinen 1500 Cabriolet seissyt tallissa vuodesta 2006, ja naapuri on muuttamassa pois.
Historiasta tiedetään sen verran että se on rekisteröity Suomessa v. 1967, eli alkuperäinen Suomi-auto. Edellinen omistaja, eräs Ikonen Hyvinkäältä hankki sen joskus 80-luvun alussa ja kunnosti.
Auton perästä löytyy 2kpl Gruppo Fiat Finlandia -tarroja, eli joku täällä saattaisi täällä tuntea edesmenneen omistajan.
Ikosen siirtyessä ajassa eteenpäin v. 1998 Fiat jäi seisomaan latoon jossa se mätäni pilalle. Oli kuulemma hienossa kunnossa seisomaan jäädessään.
Omistajan poika siirsi Fiatin parempaan säilöön v. 2006 jossa se seisoi siitä lähtien, kunnes hain pois tuhannella eurolla.
Autossa on kaikki osat paikallaan, tosin muutama pisteosa on väärin. Mitään peruuttamatonta tuningia ei ole tehty, mitä nyt sähköjärjestelmä muutettu vaihtovirtaan.
Omistajan poika oli ajatellut kunnostaa sen mutta ei onneksi ollut päässyt aloittamaan. "Valmiiksi purkaminen" on suuri vaara autolle jos sitä ei pääsekään heti sitten laittamaan.
Cabri täytyy käydä täysin läpi. Mikään ei oikeastaan toimi, paitsi vaihteisto tuntuisi olevan tikissään.
-Moottori on alkuperäinen ja jumissa. Männät sai lyödä tuurnalla palasiksi ennen kuin irtosivat. Kone oli kaikesta päätellen hiljattain laitettu ennen seisomaan jäämistään.
-Sylinterit asiallisessa kunnossa, mutta ylikoossa 77,8. Mistähän löytäisi ylikoko männät....?
-Kampiakselin ja kiertokankien laakerit tuliterät, tosin pientä korroosioväriä näkyvissä. Ajattelin kasata samoilla laakereilla.
-Alakerran osat suht hyviä
-Kantta en ole vielä purkanut, mutta kanavat olivat täynnä oksidia, hapettumaa.
-Imusarja täynnä hapettumaa, mutta ei puhki
-Kaasari hapettunut puhki, täysin pilalla
Kori on kauheassa kunnossa. Maali lohkeilee irti pellistä. On joskus maalattu huonosti.
Koripelleissä ei onneksi reikiä.
Lattia ja helmakotelot täytyy uusia. Paljon reikiä. Ei kuitenkaan niin huono että kori olisi vaarassa retkahtaa.
Takakontti täysin ruosteeton!!
Lasit, lamput, listat lähes uudenveroiset, ja alkuperäiset. Esim. takavalot kromattua umpirautaa.
Katto pitää uusia, samoin lattiamatot
Verhoilut uusittava
Tässä sitä projektia nyt sitten on.
Jos kenelläkään on Fiat 1500 Cabrion osia, tai moottoritekniikkaa niin voidaan tehdä kauppoja!
Nyt sain käsiini OIKEAN FIATIN. Työkaveri kertoi että naapurissa on projektikuntoinen 1500 Cabriolet seissyt tallissa vuodesta 2006, ja naapuri on muuttamassa pois.
Historiasta tiedetään sen verran että se on rekisteröity Suomessa v. 1967, eli alkuperäinen Suomi-auto. Edellinen omistaja, eräs Ikonen Hyvinkäältä hankki sen joskus 80-luvun alussa ja kunnosti.
Auton perästä löytyy 2kpl Gruppo Fiat Finlandia -tarroja, eli joku täällä saattaisi täällä tuntea edesmenneen omistajan.
Ikosen siirtyessä ajassa eteenpäin v. 1998 Fiat jäi seisomaan latoon jossa se mätäni pilalle. Oli kuulemma hienossa kunnossa seisomaan jäädessään.
Omistajan poika siirsi Fiatin parempaan säilöön v. 2006 jossa se seisoi siitä lähtien, kunnes hain pois tuhannella eurolla.
Autossa on kaikki osat paikallaan, tosin muutama pisteosa on väärin. Mitään peruuttamatonta tuningia ei ole tehty, mitä nyt sähköjärjestelmä muutettu vaihtovirtaan.
Omistajan poika oli ajatellut kunnostaa sen mutta ei onneksi ollut päässyt aloittamaan. "Valmiiksi purkaminen" on suuri vaara autolle jos sitä ei pääsekään heti sitten laittamaan.
Cabri täytyy käydä täysin läpi. Mikään ei oikeastaan toimi, paitsi vaihteisto tuntuisi olevan tikissään.
-Moottori on alkuperäinen ja jumissa. Männät sai lyödä tuurnalla palasiksi ennen kuin irtosivat. Kone oli kaikesta päätellen hiljattain laitettu ennen seisomaan jäämistään.
-Sylinterit asiallisessa kunnossa, mutta ylikoossa 77,8. Mistähän löytäisi ylikoko männät....?
-Kampiakselin ja kiertokankien laakerit tuliterät, tosin pientä korroosioväriä näkyvissä. Ajattelin kasata samoilla laakereilla.
-Alakerran osat suht hyviä
-Kantta en ole vielä purkanut, mutta kanavat olivat täynnä oksidia, hapettumaa.
-Imusarja täynnä hapettumaa, mutta ei puhki
-Kaasari hapettunut puhki, täysin pilalla
Kori on kauheassa kunnossa. Maali lohkeilee irti pellistä. On joskus maalattu huonosti.
Koripelleissä ei onneksi reikiä.
Lattia ja helmakotelot täytyy uusia. Paljon reikiä. Ei kuitenkaan niin huono että kori olisi vaarassa retkahtaa.
Takakontti täysin ruosteeton!!
Lasit, lamput, listat lähes uudenveroiset, ja alkuperäiset. Esim. takavalot kromattua umpirautaa.
Katto pitää uusia, samoin lattiamatot
Verhoilut uusittava
Tässä sitä projektia nyt sitten on.
Jos kenelläkään on Fiat 1500 Cabrion osia, tai moottoritekniikkaa niin voidaan tehdä kauppoja!