Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Ihmeen samanlainen on kyllä tuo kuplan VDO:kin sinänsä. Hienoa, että alkuperäinen silti löytyi.
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Homma edistyy. Eilen hain pulverimaalauksesta etu apurungon ja alustan osat. Ensin kaikki oli soodapuhallettu ja sitten musta pulverimaali päälle. Vanteet tuli myös pulveroitua.
Näihin ei sitten alustamassaa laitetakaan. Nyt olisi tarkoitus kasata apurunko ripustuksineen, jarruineen renkaineen päivineen ja kiinnittää siihen myös moottori. Näin tulee talliin lisää tilaa, ja tulee tunne että projekti edistyy. Ei pääse myöskään osat katoamaan.
Motivaatio kasvoi taas. Sitten kun apurunko on ensin kasassa, täytyy keskittyä hetkeksi Seat 600:een, jonka kori vilahtaa kuvan takaosassa. Siinäkin kori on puhallettu ja on viimeistelyhitsauksia vailla. Hyvä pohjien tekijä ja maalaamo täytyisi löytää... Onko tiedossa kenelläkään? Max 5000 euron autoon ei voi kuitenkaan ihan hirveitä summia investoida.
Näihin ei sitten alustamassaa laitetakaan. Nyt olisi tarkoitus kasata apurunko ripustuksineen, jarruineen renkaineen päivineen ja kiinnittää siihen myös moottori. Näin tulee talliin lisää tilaa, ja tulee tunne että projekti edistyy. Ei pääse myöskään osat katoamaan.
Motivaatio kasvoi taas. Sitten kun apurunko on ensin kasassa, täytyy keskittyä hetkeksi Seat 600:een, jonka kori vilahtaa kuvan takaosassa. Siinäkin kori on puhallettu ja on viimeistelyhitsauksia vailla. Hyvä pohjien tekijä ja maalaamo täytyisi löytää... Onko tiedossa kenelläkään? Max 5000 euron autoon ei voi kuitenkaan ihan hirveitä summia investoida.
- Liitteet
-
- WP_20151129_17_28_34_Pro.jpg (232.91 KiB) Katsottu 10987 kertaa
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
sopiiko kysyä missä soodapuhalsit.
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Ja missä pulverimaalaus..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
http://Www.uudenmaansooda.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Molemmat hommat hoituu saman katon alla. Odotusajat voi joskus olla pitkiä, varsinkin kesällä kun on ulkohommissa.
Molemmat hommat hoituu saman katon alla. Odotusajat voi joskus olla pitkiä, varsinkin kesällä kun on ulkohommissa.
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Siinäpä se nyt olisi alusta kasattuna. Kaikki on uutta tai täysin entisöityä.
Tähän pitäisi nyt nostaa vielä moottori päälle niin saisi tallin lattiapintaa tyhjennettyä.
Oikealla näkyy hiekka/soodapuhalletun Fiat600:n korin takapäätä. Siinä on viimeistelyhitsaukset ja koritinaus menossa.
Tähän pitäisi nyt nostaa vielä moottori päälle niin saisi tallin lattiapintaa tyhjennettyä.
Oikealla näkyy hiekka/soodapuhalletun Fiat600:n korin takapäätä. Siinä on viimeistelyhitsaukset ja koritinaus menossa.
- Liitteet
-
- WP_20160104_20_05_24_Pro.jpg (223.6 KiB) Katsottu 10087 kertaa
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Tähän iso pekku, näyttää hyvältä
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Hyvältä näytää, toi oikeastaan kuuluis olla meikäläisen auto, ikänsä puolesta.
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Siinäpä se eturunko olisi nyt valmiina odottamassa korin alle pääsyä. Harmi vaan että korille ei ole vielä tehty mitään.
Vaikka näyttää hyvältä, niin jos täydellisen haluaisi, pitäisi kansi ja imusarja vaihtaa. Myös kaasari on polmo-kopio eikä alkuperäinen weber.
Kansi on itseasiassa luotettavuusasia. Palotilassa on yhdessä sylinterissä syöpymää seetirenkaan vieressä, josta voi alkaa vuotamaan, tai koko seeti voi irrota. Kyllä tuo kansi kai täytyy vaihtaa. Näitä oli vissiin kahden mallisia joista tässä vanhemmassa on yksi kansipultti vähemmän. Olisiko kellään ehjää kantta tarjota?
Kysymys korin pohjan maalausta ja suojausta varten... mikä korikitti on "parasta", ja millä maalilla pohja kannattaisi sutia?
Tallissa oleva kuusiainen on nyt siinä vaiheessa että kyseinen homma on ajankohtainen. Samoja aineita sitten tähänkin projektiin...
Vaikka näyttää hyvältä, niin jos täydellisen haluaisi, pitäisi kansi ja imusarja vaihtaa. Myös kaasari on polmo-kopio eikä alkuperäinen weber.
Kansi on itseasiassa luotettavuusasia. Palotilassa on yhdessä sylinterissä syöpymää seetirenkaan vieressä, josta voi alkaa vuotamaan, tai koko seeti voi irrota. Kyllä tuo kansi kai täytyy vaihtaa. Näitä oli vissiin kahden mallisia joista tässä vanhemmassa on yksi kansipultti vähemmän. Olisiko kellään ehjää kantta tarjota?
Kysymys korin pohjan maalausta ja suojausta varten... mikä korikitti on "parasta", ja millä maalilla pohja kannattaisi sutia?
Tallissa oleva kuusiainen on nyt siinä vaiheessa että kyseinen homma on ajankohtainen. Samoja aineita sitten tähänkin projektiin...
- Liitteet
-
- fiatkori.jpg (185.62 KiB) Katsottu 9716 kertaa
-
- fiatrunko.jpg (215.18 KiB) Katsottu 9716 kertaa
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Uskaltaisikohan suositella jotain uretaanimaalia pohjaan, jos sinne ei ole tulossa enää massausta? Kestää se paremmin kuin esim.perus epoksi. Kumpikaan ei ole parhaita maaleja pensselilevitykseen vaan ennemminkin ruiskuvärejä, mutta pensselilläkin onnistuu kun maalaa useamman kerroksen. Uretaanin päällä ei taas pysy suojaukset kun on melko sileää.
Tietty jos haluaa himmeämpää niin Hempelillä on todella paksuja vene-epokseja joita saa vaikka Motonetista.
Tietty jos haluaa himmeämpää niin Hempelillä on todella paksuja vene-epokseja joita saa vaikka Motonetista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Kyllä mä massan ajattelin laittaa, niin saa huolettomasti ajella.
Eli mikä korikitti ja mikä maali massan alle?
Eli mikä korikitti ja mikä maali massan alle?
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Ei kai tuollaista autoa kannata massata, tuskin ajelet talvella? Kunnon kotelosuojat vaan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601619/s ... itti-310ml" onclick="window.open(this.href);return false;
tuota olen itse käyttänyt, saa erillisen laitteen jolla voi ruiskuttaa koko pohjan ja tuohon maali päälle. Itse laittaisin pohjamaaliksi por-15:sta, voi sutia vaikka pensselillä, tulee tasainen pinta ja on todella riittoisaa. Voisi jopa 1/2 litraa riittää pohjaan.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601619/s ... itti-310ml" onclick="window.open(this.href);return false;
tuota olen itse käyttänyt, saa erillisen laitteen jolla voi ruiskuttaa koko pohjan ja tuohon maali päälle. Itse laittaisin pohjamaaliksi por-15:sta, voi sutia vaikka pensselillä, tulee tasainen pinta ja on todella riittoisaa. Voisi jopa 1/2 litraa riittää pohjaan.
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Onkos tuo oikeanlainen: http://www.ebay.com/itm/Zylinderkopf-Fi ... 35eb35d410" onclick="window.open(this.href);return false;Teemu L kirjoitti:Olisiko kellään ehjää kantta tarjota?
Pari kertaa tilannut tuolta Heinz-Dieteriltä omaan Spideriin tavaraa (viimeksi 2vk sitten) ja kaikki mennyt oikein hyvin. Halvempaa ollut kuin Spiderpointissa. Näkyy olevan 1500 Cabrioonkin osia jonkun verran.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Löytyi käytetty 60 eurolla ebay:sta. Samalla tuli hankittua myös hapettumaton ja ehjä imusarja 25€. Omasta puuttui yksi letkulähtö, ja jarrutehpstimen alipainelähtö oli tukittu.
Kiinnostaa todella laittaa korikitti koko pohjan alalle. Miten tuosta putkilosta sen saa ruiskutettua pohjaan?
Kiinnostaa todella laittaa korikitti koko pohjan alalle. Miten tuosta putkilosta sen saa ruiskutettua pohjaan?
Re: Fiat 1500 Cabriolet -67 projekti
Ensi viikolla alkaisi korikitin laitto. Miten sitä saisi levitettyä koko pohjan alalle?