Niinhän siinä kävi, jotta foorumilla edullisesti kaupattu auto päätyi tänne.
Koitan laittaa ajokuntoon ja katsastaa kilpiin takaisin.
Ei museoida vaan laitetaan lavan runko kuntoon, tehdään siihen terassi päälle ja siirretään toi meidän palju tähän päälle.
Vakavin puute taitaa olla hetkellisesti tuo kuskin etuvilkku. Siitä oli lasi halki ja isohko pala poissa.
-johtosarja palo
-kytkin ja jarrusylinterit irti
-lava purettu, vain huonohkot runkopuut jäljellä
-pikkuisen korissa peltitöitä
-akut puuttuu (24v järjestelmä)
-renkaat vanhat, ehjät, mutta...
Fiat 616 ajokuntoon?
Fiat 616 ajokuntoon?
jakorinki.fi
Re: Fiat 616 ajokuntoon?
Nostan hattua! Kuvia!
Re: Fiat 616 ajokuntoon?
Lavan runko tuli mittailtua. Pituus 366cm leveys 185cm - palju taasen 170cm halkaisijalla. Pitäis tän onnistua tohon sopimaan.
Käsijarruvaijerit onkin hankala juttu, olisko käytetty fiatin traktoreissa tms. ??
Puuttuva etuvilkunlasi löytyisi ebaystä, mutta... tuossa on kokovalkoinen, netistä löytynyt vain keltavalkoisia. Miksi?
Jarru- ja kytkinsylinterit on hoonattu ja kasattu, pitäisi olla toimivat.
Renkaat näytti olevan 16" - niitähän meillä jää työautoista ylimääräisiä.
Käsijarruvaijerit onkin hankala juttu, olisko käytetty fiatin traktoreissa tms. ??
Puuttuva etuvilkunlasi löytyisi ebaystä, mutta... tuossa on kokovalkoinen, netistä löytynyt vain keltavalkoisia. Miksi?
Jarru- ja kytkinsylinterit on hoonattu ja kasattu, pitäisi olla toimivat.
Renkaat näytti olevan 16" - niitähän meillä jää työautoista ylimääräisiä.
jakorinki.fi
Re: Fiat 616 ajokuntoon?
Ettei se vilkunlasi vain olisi sama kuin 1. sarjan 128:ssa? Aika monessa vanhemmassa mallissa on voinut olla valkeat vilkut, riippuen kai tuontimaasta ja sattumasta. Joissain 50-luvun jenkeissä olen nähnyt takana vain punaiset jarruvalot, jotka tarvittaessa myös vilkkuvat. Samoin monessa brittiautossa on ollut kirkkaat Lucasin lasit vilkuissa. Ja taisi olla meidän F12 Alfassakin. Alfaan saatiin hienot vanhat vararenkaat jonkun varhaisen VW LT:n paripyöristä ja vastaavia karkeakuvioisia, kapeita kuormurin renkaita voi kysellä uutena Vammalan rengaspalvelusta, tai tuoda aitoja Venäjä-Baltia -väliltä. Jarruosia etsisin Italiasta, Auto d'epocan saat akateemisesta kirjakaupasta ja lehti on täynnä varaosaliikkeitä. Tosin kesällä Venezian ja Mestren nurkilla kovasti suosittelivat, ettäjoko Triesteen tai rajan yli Sloveniaan pitäisi lähteä, siellä ne varaosavarastot ja vanhojen italialaisten harrastekorjaamot kuulemma nykyisin ovat.