X 1/9 Korjaamista.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Eejii kirjoitti:
TrooPerkele kirjoitti:On myös käynyt mielessä että poistaisi nuo Helevetin rumat turvapuskurit, ja laittas vaan semmoset kävyt tilalle?
Myös etuspoilerista on visioita.. ;)
Kannatan. Nuo kyllä on jopa vielä rumemmat kun Spiderissa. Kas kun eivät ole tehtaalla ratakiskoa pultanneet tuohon Bertonen luomuksen eteen. Vähän sama kun piirtäisi Monalisalle viikset.

Onko tuo kauan sinulla ollut? Mulle tyrkytettiin kesällä vaihdossa seiskaan yhtä hopeanväristä murtsikkaa. Oli silloin nettiautossa myynnissä etelä-Suomessa. Aattelin että mahtaako olla sama biili.
Kyllähän nämä vähä kanttiladan puskumilta näyttää..
Ostin toissa keväänä tämän, se sulle vaihdossa tarjottu ei ole tämä. Ko. yksilö vaikuttaa kyllä täällä iisalmessa, siinäkin on kukkaa aikas paljon ulkopinnassa.
Auton omistaa tämän nykyään asuttamani talon edellinen omistaja, mutta hänen veljeltään tämä talo ostettiin.
Iisalmi on nyt oikein X landia..
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Ippe kirjoitti:
sampsulisami kirjoitti:Saisko tosta etupuskurista sahattua pois tuon mustan väli osan? Olis tuplasti lyhyempi.

Millainen tuo käpy on? :oops:

Tuo musta osa on ihan vaan kumia tai muovia, sen voi ottaa pois, mutta puskurin kiinnikkeitä pitäisi lyhentää.

Kävyt ovat sellaiset pienet törmäyspalat, niitä on usein vanhempien autojen puskureissa.

Vanhan mallin puskureista saa lasikuituisia kopioita Casculta Englannista, oliko 55£ + postit, kiinnikkeet niille joutuu kai itse rakentamaan...

Kuva
Jep postia laitettu ko yritykseen, saas nähä kuuluuko mitään, on meinaan noi sivut päivitetty viimes 2011, eikä facebook sivuillakaan ole mitään toimintaa näköjään..
GFF 1738
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Mun käsittääkseni Cascu ja Eurosport-uk ovat saman porukan hoidossa, ainakin aikaisemmin nettisivutkin olivat yhteiset.

Jos noiden kuitupuskureiden rahtikulut ovat inhimilliset, niin sellaiset voisi kyllä tilata omaankin, olisivat ainakin kevyemmät kuin alumiinipalkit...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Nonniin tänään taas jaksettu jotain väkrätä.

Alkutilanne:
Kuva
2013-12-22-1008 by Fiatteja, on Flickr

Helman kantti jo korjattu:
Kuva
2013-12-22-1010 by Fiatteja, on Flickr

Neljä pikku palaa ja etch primeriä pintaan:
Kuva
2013-12-22-1013 by Fiatteja, on Flickr

Korjauspelti, ihan itse väkersin:

Kuva
2013-12-22-1011 by Fiatteja, on Flickr

Tadaa:

Kuva
2013-12-22-1014 by Fiatteja, on Flickr

Kuvissa näkyvä pystypala on vanha korjaus, jonka putsasin. Ei mikään peltisepän taidonnäyte, katsotaan teenkö sen uusiksi...

PS. Taas homma karkaa käsistä, piti vaan noi lattiat korjata..
Nyt jo mietitty uutta väriä pintaan, eikä muuten todellakaan jäisi hopeiseksi, yäk.
Katseltu Fiatin vanhoja värikarttoja, sillä silmällä.
GFF 1738
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Eipähän se tämmöisten vehkeitten kanssa koskaan huonoa tee, jos "karkaa lapasesta". ;) Alkaa olla harvassa jo, itte olen yhden kerran livenä nähnyt, mutten koskaan sisään päässyt istumaan. :roll:

Hyvin sä vedät! :P
Minkä huollan, sen korjaan...
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Purin tänään mm.keulan:

Kuva
2013-12-23-1016 by Fiatteja, on Flickr

Noi etukulmat on sisältä ihan pehkaa, ratsupaikkoja jne..
GFF 1738
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Onko suunnitelmissa sähköille tehdä jotain? Pisti silmää tuo sokeripala vasemmalla sekä abikot tuolla oikella.

Komiat ruostekorjaukset olet tehnyt kun katselin nuita kuvia.
Bravo t-jet
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

sampsulisami kirjoitti:Onko suunnitelmissa sähköille tehdä jotain? Pisti silmää tuo sokeripala vasemmalla sekä abikot tuolla oikella.

Komiat ruostekorjaukset olet tehnyt kun katselin nuita kuvia.
Sokeripalat ja abikot saa kyytiä, tulee orkkis tyyliset liittimet. Jos laitan putkiabikoita niin käytän niitä vesitiiviitä malleja.
Pitää kattoo mitä varastoista löytyy, olen aikaisemmin tehnyt erikoisajoneuvo ja konesähköasennuksia työkseni.

Noissa sähköissä oli muuten jäykkää asennuskaapeliakin, sitä mitä taloissa käytetään...
GFF 1738
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Oho, että jäykkää kaapelia laitettu :shock:

Tuostahan tulee parempi kuin uusi.
Bravo t-jet
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Helman alareuna ja pystypelti piti uusia.

Kuva
2013-12-25-1019 by Fiatteja, on Flickr

Kaaren etureunaa.

Kuva
2013-12-25-1020 by Fiatteja, on Flickr

Takareunaa.

Kuva
2013-12-25-1021 by Fiatteja, on Flickr

Kuva
2013-12-25-1022 by Fiatteja, on Flickr
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Peräpää purettuna:

Kuva
2013-12-26-1023 by Fiatteja, on Flickr

Puskurin pään kiinnityskohdan korjausta:

Kuva
2013-12-26-1024 by Fiatteja, on Flickr

Alaosaa:

Kuva
2013-12-26-1025 by Fiatteja, on Flickr

Aika jännä korirakenne, tuo takapotan pohja on kylkeen ja takapeltiin "Kiinni" vain jollakin tiivistenauhalla..

Alaosa melkein valmiina, täytyy vielä leikata kaarevaksi tuo pokkaus:

Kuva
2013-12-26-1026 by Fiatteja, on Flickr

Kontin pohjasta löytyi sen ruuvattavan pellin alta lasivillaa ja ruostetta.
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Ippe kirjoitti:Mun käsittääkseni Cascu ja Eurosport-uk ovat saman porukan hoidossa, ainakin aikaisemmin nettisivutkin olivat yhteiset.

Jos noiden kuitupuskureiden rahtikulut ovat inhimilliset, niin sellaiset voisi kyllä tilata omaankin, olisivat ainakin kevyemmät kuin alumiinipalkit...
Ko. yritys on vielä toiminnassa, ottivat eilen yhteyttä, lähetin osoitteeni niin saavat laskea postituskulut noille puskureille ja etuspoilerille.
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Takapellistä hitsattu kaikki turhat reijät umpeen:

Kuva
2013-12-29-1029 by Fiatteja, on Flickr

Edellisen sepän "korjaus":

Kuva
2013-12-29-1028 by Fiatteja, on Flickr

Huoltoluukun alus korjattu:

Kuva
2013-12-29-1031 by Fiatteja, on Flickr
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Takakontin pohja hitsattu kiinni, tein suorasta pellistä, leikkuria, kanttikonetta, pokkausta ja sikkausta, tosin tuon sikkausten teon jälkeen pelti oli aika propeli..
Tein ne jäykistepokkaukset sellaisella rauta ja vastin saranoidussa pellissä hässäkällä lekalla hakkaamalla, mutta on ainakin jäykempi kuin suora pelti.
Putsailin myös kontista koteloöljy mössöä poikkee.
Jos jatkaisi ens viikonloppuna.
GFF 1738
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: X 1/9 Korjaamista.

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Kontin pohja:

Kuva
2014-01-04-1035 by Fiatteja, on Flickr

Pitää varmaan käyttää noi takaposkien pohjat irti ja putsata/korjata vielä..

Oikeaa takanurkkaa:

Kuva
2014-01-04-1033 by Fiatteja, on Flickr

Jospa ensi vko kuuluisi briteistä jotakin noista lasikuituosista.
GFF 1738
Vastaa Viestiin