Päivää että pätkähti! Uusi harrastelija ilmottautuu.
Menin tuossa loppukesästä ostamaan tuollaisen kanttisen Fiiatin vuodelta -64. Melko siistissä kunnossa oleva värkki, ei tällä tietoa mitenkään ihan kauhiasti hitsailtavaa. Auto seissyt vuodesta -93 lähtien ja melkoosen hyvin massattu aikoinaan ettei ihan kauheita hitsauksia ole odotettavissa. Museopeliksikin auton voisi väsäillä mutta saa nyt nähdä kuinka käy. Tähän mennessä pistetty purkaen pitkälti kaikki pois ja hinkkailtu massoja irti, pieniä yllätyksiähän siältä alta luonnollisesti löytyi muttei mitään kauheita. Seuraavaksi auto lähteekin hiekkapuhallukseen. Koitan laitella tänne tekstiä aina välillä kun ehdin/muistan. Mikäli joillain pyörii nurkissa kyseiseen vehkeeseen erinäisiä osia niin laittele YV:tä
Auto ostettaessa
Jotain kuvia puretusta pelistä
Varaosa-autoki sattuu olemaan, Fiat 1500L tai 1800A, tosin seissyt nurmikolla yhden 30 vuotta että ei oikeen noita peltiosia siitä saa mutta jotain pisteosia kuten ehjä tuulilasi, etuistuin (koska tuohon oli vaihdettu tod.näk. 2300:n etuistuin kun kiinnikkeitä oli jouduttu patentoida ja tuhkakupit on sijoitettu selkänojiin) yms.
Fiat 1800B
Re: Fiat 1800B
Mukavaa nähdä vanhemman kaluston projektia. Auto näyttää ikäisekseen hyväkuntoiselta.
Tervetuloa kööriin
Tervetuloa kööriin
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 1800B
Onkohan tuo varaosa-auto sama mitä katselin nettiautosta pari vuotta sitten. Olisin tarvinnut lähinnä kapselit niin ei kehdannut, kun edellisetkin varaosabiilit seisoo edelleen heinikossa purkamatta.
Eli voisin olla kiinnostunut ostamaan pari kapselia jos joutaa, kunto ei ole tarkka ei tule museoautoon.
Juu ja onnittelut persoonallisesta projektista!
Eli voisin olla kiinnostunut ostamaan pari kapselia jos joutaa, kunto ei ole tarkka ei tule museoautoon.
Juu ja onnittelut persoonallisesta projektista!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 1800B
Terve,
minulla on -64 1300 (116c) ja osiksi -65 1500 (116c) henkilömallit vanhemmalla korilla. Aika paljon olen osia kerännyt, uusia kannattaa haalia rompetoreilta jos vielä löytyy ja italian ebay.it on nettisanakirjan kanssa halpa ja hyvä lähde kaikille varaosille. Onnea projektiin! 1500/1800 on hieno arvoauto. Milletrecentostani on juttua osoitteessa http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=30896
minulla on -64 1300 (116c) ja osiksi -65 1500 (116c) henkilömallit vanhemmalla korilla. Aika paljon olen osia kerännyt, uusia kannattaa haalia rompetoreilta jos vielä löytyy ja italian ebay.it on nettisanakirjan kanssa halpa ja hyvä lähde kaikille varaosille. Onnea projektiin! 1500/1800 on hieno arvoauto. Milletrecentostani on juttua osoitteessa http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=30896
Re: Fiat 1800B
Joo oli tuo varaosarompe myynnis tuas pari vuotta sitte jos joku olisi tarvinnu varaosiksi. Mutta nyt tosiaan ku tuli ostettua ittelle tommonen niin ei tarvi enää toistakaan myydä pois. Ja kyllä mä parit kapselit sulle voin kaupitella.
Re: Fiat 1800B
Hyvä että vanhoja isoja Fiatejakin uskalletaan harrastaa. Suomen teillä ei ole koskaan liikaa isoja Fiateja.
Aikoinaan on ollut, muotitermiä lainaten, premiumluokan auto. Ehkä sen takia harvalla on tunnesidettä menneisyydestä innoittamassa auton harrastamiseen kuten ns, kansanmalleilla.
Aikoinaan on ollut, muotitermiä lainaten, premiumluokan auto. Ehkä sen takia harvalla on tunnesidettä menneisyydestä innoittamassa auton harrastamiseen kuten ns, kansanmalleilla.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Fiat 1800B
No niin jos vähä päivittelis. Autolle ei oo mitään oikeen silmiin pistävää tapahtunu tänä aikana oikiastaan, massat oon saanu hinkattua kaikki pois (ja ylläreitähän löytyi vinopino), ovet, listat, letku, putket yms. purettu ja vähä istuimia purettu. Autoa on joskus aikoinaan pökätty edestä, takaa ja sivuiltakin, ja osaa paikoista on korjailtu vähä sinne päin joten koitetaan nuokin asiat laitella kuntoon. Pistin purkaen siis takapellin, koska peräloosterin takapoikkipalkkia pitää hieman uusia.
Tuossa kuvaa takaistuimen alta ja lattiasta hiottuna pellille.
Istuimen purkua. Penkkeihin vaihdetaan kaikki uudet jouset ja verhoillaan näillä näkymin valkosella nahalla (ammattilaisen toimesta tietysti).
Etuistuin tulee olemaan tällä tietoa muunnos 1800:n ja 2300:n istuimesta. Istuinosa on 1800 jolloin kiinnikkeet täsmää lattiaan ja selkänojat 2300:n. Jotenkin kivemman näköiset ku 1800:n selkänojat.
Tuossa vielä kuvaa vanteesta testattuna paikoille.
Tuossa kuvaa takaistuimen alta ja lattiasta hiottuna pellille.
Istuimen purkua. Penkkeihin vaihdetaan kaikki uudet jouset ja verhoillaan näillä näkymin valkosella nahalla (ammattilaisen toimesta tietysti).
Etuistuin tulee olemaan tällä tietoa muunnos 1800:n ja 2300:n istuimesta. Istuinosa on 1800 jolloin kiinnikkeet täsmää lattiaan ja selkänojat 2300:n. Jotenkin kivemman näköiset ku 1800:n selkänojat.
Tuossa vielä kuvaa vanteesta testattuna paikoille.