Sivu 1/2

127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 17.11.2013 20:37
Kirjoittaja Mooni
Heipähei,
Tämän pikkuHiivatin tarina alkoi joskus kauan sitten kun se pääsi erään vanhemman naisen hellään huomaan, sieltä se sitten sysättiin ukkoni veljelle mehtä autoksi jossa se sai vaikka minkämoista kolhua ja rääkkiä (etu ja takaperin -,-) :D.
Sitten minun oli pakko puuttua peliin ja pelastaa se pieni hiivatin poikanen lahoamasta metsän reunalta itselleni (2011).

Kuva
Tässä autoa jo yritetty hieman hoitaa kuntoon (pieni raukka).

Kuva
Joutu sitä sittenkin hieman hitsaamaan ennen leimaa :)

Kuva
Tässä kunnossa pienokainen oli kun kilpiä lähdettiin hakemaan.

Kuva
Sieltä ne kilvet ja leima tuli, katsuri ei vaan huomannut että bensa putki oli niin helvetin hauras että auto merkkas reviiriä pihassa menemään :)

Alkujen jälkeen hiivatilla ajeltiin n. 4000km työ/huviajelua kunnes 15.11.2013 ukkoni päätti että nyt se perskeleen hiivatti lähtee talliin laittoon ;)
Ja sinne meni :/

Viikonlopun aikana sisusta suurimmaksi osaksi purettu ja kone laatikkoineen puotettu lattialle :P

Tästä tämä korin kunnostus maalikuntoon + koneremppa + sisustan laitto alkaa :)

Täältäpä lisää kuvia :)
http://s136.photobucket.com/user/make-8 ... t=3&page=1

Vihjeitä kaipailis
- lasien irroitukseen

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 17.11.2013 20:54
Kirjoittaja sampsulisami
Tuolla juttua lasien irroituksesta. http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30268

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 20.11.2013 21:15
Kirjoittaja Mooni
konehuone tuli putsattua ja maalattua ferrex:illä.

Kuva

Kuva

vielä pitäis etutolpat ja ohjaus vermeet irrottaa ja käydä loppu keula läpi.

onko nuo motonetin moottorin tiivisteet ja laakerit kunnollisia?

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 29.11.2013 13:54
Kirjoittaja vvieri
Kannentiivisteiden laadussa on joskus ollut sanomista mutta ei tuo moottori taida olla niin tarkka siitä kuin monet uudemmat.
Laakerit lienevät samoilta valmistajilta kuin muuallakin, noita ei niin monet tee...

Hatunnosto kulttuuriteosta ja pienokaisen palauttamisesta tieliikenteeseen!

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 01.12.2013 12:21
Kirjoittaja Mooni
konehuone sai pintamaalin.
Kuva

illalla jos sais viimein tolpat irti ja loppu keulan valmiiks

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 12.01.2014 14:40
Kirjoittaja Mooni
pikku hiljaa edistyy. tolpat ja muut keulan irto osat putsattu ja pohja maalattu. huomenna pinta maalit niskaan ja pääsee aloittaa kasaamisen.
tuli haettua motonetistä alatukivarsi eteen ja huomasin että alapallot on erikokoisia onkohan tuosta haittaa?
kuvia napsin jossain välin :)

näitä voi tarjota jos löytyy ylimmääräsenä.
-tiiviste sarja koneeseen
-jarrukilvet eteen
-vetareiden suoja kumit
-etupyörän laakeri sarja

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 12.01.2014 20:14
Kirjoittaja stella
Ei sillä alapallon koolla muuten ole väliä,mutta sen kartiotapin täytyy olla oikeankokoinen ;)

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 19.01.2014 12:23
Kirjoittaja Mooni
laitetaas jokunen kuvakin näytille :)
kylmyys hidastaa projektia :/

maalattuja osia
Kuva
Kuva

reikä etulokasuojassa :/
Kuva

ja pitihän miggi ostaa että voi liimailla peltiä
Kuva

mitenkä nuo etupyörän laakerit vaihdetaan? tuntuu molemmissa olevan väljystä.

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 19.01.2014 16:45
Kirjoittaja stella
Etupyörän laakerit on vaihdettavissa prässillä...Ensin pitää painaa pyörännapa irti laakerista,ja sen jälkeen poistaa sellainen pellistä tehty "lukitusmutteri" (lähtee ruuvimeisselillä rikkomalla se "lukitusmutteri")...Ja sen jälkeen voi painaa sen etupyöränlaakerin pois pesästään...Kasausvaiheessa sitten ensin painetaan se uusi laakeri pesäänsä,ja sen jälkeen kiertää uuden peltisen "lukitusmutterin" paikoilleen ja yhdestä kohtaa taivuttaa sitä "lukitusmutteria" ettei lähde itsekseen aukeamaan...Ja sen jälkeen voi painaa pyörännavan laakerin sisään (Muista tukea uusi laakeri sisäkehältään,kun painat pyörännavan siitä läpi,muuten lähtee uudesta laakerista sisäkehä irti,ja kuulat lentelee pitkin lattioita)...Yleensä pyörännapaan jää vanhasta laakerista sisäkehä kiinni,sen saa irti esim kulmahiomakoneella ajaa sen melkein poikki (ajettava viistosti),ja sitten terävällä taltalla katkaisee sen,niin lähtee irti...

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 02.02.2014 19:37
Kirjoittaja Mooni
lasit on saatu irti ja sisäpuolelta bitumit pois.
Kuva

löyty lisää hitsattavaa
Kuva

tuulilasin reunat on yllättävän hyvässä kunnossa
Kuva

kuuluuko tunkin olla tuolla ?
Kuva

huomenna hakemaan etupyörän laakerit ja raidetangon päät .

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 03.02.2014 19:58
Kirjoittaja Mooni
etupyörän laakerit meni nätisti paikoilleen. tälläiset tuli motonetin paketissa
Kuva

raidetangon päitä ei ollu motonetin hyllyssä. samalla reissulla tarttu mukaan 2 neliöö 1mm peltiä :)

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 03.02.2014 21:17
Kirjoittaja sampsulisami
Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 04.02.2014 18:14
Kirjoittaja Mooni
sampsulisami kirjoitti:Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D

en tiedä kauan tuo tunkki tuolla on ollu :P

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 29.08.2014 20:49
Kirjoittaja Mooni
Homma jatkuu hitaasti. pohjamaalia tuli haettua noin 5l :)
Kuva
vielä kun sais hiottua auton sisältä että ulkoa :)

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

Lähetetty: 05.10.2014 12:30
Kirjoittaja Koppis
Omassa haikeulassa on tunkki ainakin konehuoneessa, hanttarin puolella.