127 Hiivatin säätöä -76

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 17.11.2013 21:37

Heipähei,
Tämän pikkuHiivatin tarina alkoi joskus kauan sitten kun se pääsi erään vanhemman naisen hellään huomaan, sieltä se sitten sysättiin ukkoni veljelle mehtä autoksi jossa se sai vaikka minkämoista kolhua ja rääkkiä (etu ja takaperin -,-) :D.
Sitten minun oli pakko puuttua peliin ja pelastaa se pieni hiivatin poikanen lahoamasta metsän reunalta itselleni (2011).

Kuva
Tässä autoa jo yritetty hieman hoitaa kuntoon (pieni raukka).

Kuva
Joutu sitä sittenkin hieman hitsaamaan ennen leimaa :)

Kuva
Tässä kunnossa pienokainen oli kun kilpiä lähdettiin hakemaan.

Kuva
Sieltä ne kilvet ja leima tuli, katsuri ei vaan huomannut että bensa putki oli niin helvetin hauras että auto merkkas reviiriä pihassa menemään :)

Alkujen jälkeen hiivatilla ajeltiin n. 4000km työ/huviajelua kunnes 15.11.2013 ukkoni päätti että nyt se perskeleen hiivatti lähtee talliin laittoon ;)
Ja sinne meni :/

Viikonlopun aikana sisusta suurimmaksi osaksi purettu ja kone laatikkoineen puotettu lattialle :P

Tästä tämä korin kunnostus maalikuntoon + koneremppa + sisustan laitto alkaa :)

Täältäpä lisää kuvia :)
http://s136.photobucket.com/user/make-8 ... t=3&page=1

Vihjeitä kaipailis
- lasien irroitukseen
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 17.11.2013 21:54

Tuolla juttua lasien irroituksesta. http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=30268
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1699
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 20.11.2013 22:15

konehuone tuli putsattua ja maalattua ferrex:illä.

Kuva

Kuva

vielä pitäis etutolpat ja ohjaus vermeet irrottaa ja käydä loppu keula läpi.

onko nuo motonetin moottorin tiivisteet ja laakerit kunnollisia?
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja vvieri » 29.11.2013 14:54

Kannentiivisteiden laadussa on joskus ollut sanomista mutta ei tuo moottori taida olla niin tarkka siitä kuin monet uudemmat.
Laakerit lienevät samoilta valmistajilta kuin muuallakin, noita ei niin monet tee...

Hatunnosto kulttuuriteosta ja pienokaisen palauttamisesta tieliikenteeseen!
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19176
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 01.12.2013 13:21

konehuone sai pintamaalin.
Kuva

illalla jos sais viimein tolpat irti ja loppu keulan valmiiks
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 12.01.2014 15:40

pikku hiljaa edistyy. tolpat ja muut keulan irto osat putsattu ja pohja maalattu. huomenna pinta maalit niskaan ja pääsee aloittaa kasaamisen.
tuli haettua motonetistä alatukivarsi eteen ja huomasin että alapallot on erikokoisia onkohan tuosta haittaa?
kuvia napsin jossain välin :)

näitä voi tarjota jos löytyy ylimmääräsenä.
-tiiviste sarja koneeseen
-jarrukilvet eteen
-vetareiden suoja kumit
-etupyörän laakeri sarja
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja stella » 12.01.2014 21:14

Ei sillä alapallon koolla muuten ole väliä,mutta sen kartiotapin täytyy olla oikeankokoinen ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1166
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 19.01.2014 13:23

laitetaas jokunen kuvakin näytille :)
kylmyys hidastaa projektia :/

maalattuja osia
Kuva
Kuva

reikä etulokasuojassa :/
Kuva

ja pitihän miggi ostaa että voi liimailla peltiä
Kuva

mitenkä nuo etupyörän laakerit vaihdetaan? tuntuu molemmissa olevan väljystä.
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja stella » 19.01.2014 17:45

Etupyörän laakerit on vaihdettavissa prässillä...Ensin pitää painaa pyörännapa irti laakerista,ja sen jälkeen poistaa sellainen pellistä tehty "lukitusmutteri" (lähtee ruuvimeisselillä rikkomalla se "lukitusmutteri")...Ja sen jälkeen voi painaa sen etupyöränlaakerin pois pesästään...Kasausvaiheessa sitten ensin painetaan se uusi laakeri pesäänsä,ja sen jälkeen kiertää uuden peltisen "lukitusmutterin" paikoilleen ja yhdestä kohtaa taivuttaa sitä "lukitusmutteria" ettei lähde itsekseen aukeamaan...Ja sen jälkeen voi painaa pyörännavan laakerin sisään (Muista tukea uusi laakeri sisäkehältään,kun painat pyörännavan siitä läpi,muuten lähtee uudesta laakerista sisäkehä irti,ja kuulat lentelee pitkin lattioita)...Yleensä pyörännapaan jää vanhasta laakerista sisäkehä kiinni,sen saa irti esim kulmahiomakoneella ajaa sen melkein poikki (ajettava viistosti),ja sitten terävällä taltalla katkaisee sen,niin lähtee irti...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1166
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 02.02.2014 20:37

lasit on saatu irti ja sisäpuolelta bitumit pois.
Kuva

löyty lisää hitsattavaa
Kuva

tuulilasin reunat on yllättävän hyvässä kunnossa
Kuva

kuuluuko tunkin olla tuolla ?
Kuva

huomenna hakemaan etupyörän laakerit ja raidetangon päät .
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 03.02.2014 20:58

etupyörän laakerit meni nätisti paikoilleen. tälläiset tuli motonetin paketissa
Kuva

raidetangon päitä ei ollu motonetin hyllyssä. samalla reissulla tarttu mukaan 2 neliöö 1mm peltiä :)
Viimeksi muokannut Mooni päivämäärä 04.02.2014 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 03.02.2014 22:17

Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1699
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 04.02.2014 19:14

sampsulisami kirjoitti:Katoin aika pitkään kuvaa että mikä hitto tuolla on, sitte luin tekstin että tunkki.. :D

Oliko toi pellin suoristajana siellä?

Kaverin autosta löyty joskus verhoilun alta hammaskartta :D



en tiedä kauan tuo tunkki tuolla on ollu :P
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Mooni » 29.08.2014 20:49

Homma jatkuu hitaasti. pohjamaalia tuli haettua noin 5l :)
Kuva
vielä kun sais hiottua auton sisältä että ulkoa :)
Mooni
 
Viestit: 35
Liittynyt: 07.07.2011 06:16
Paikkakunta: Muurame

Re: 127 Hiivatin säätöä -76

ViestiKirjoittaja Koppis » 05.10.2014 12:30

Omassa haikeulassa on tunkki ainakin konehuoneessa, hanttarin puolella.
Koppis
 
Viestit: 8
Liittynyt: 16.06.2013 18:09
Paikkakunta: Vahto

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä