Sivu 6/13

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 23.06.2016 11:14
Kirjoittaja Eejii
Komee 8-) Onkos tuo V1600:nen? Älä sitten kaada vuokrapeliä...

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 23.06.2016 11:19
Kirjoittaja RHR
V1600. 31.12.2015 passitettu. Kemoran asfaltti sprintti vasta ajettu. Koitetaan edetä reitin mukaisesti. Yllättävän helppo ajettava.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 25.07.2016 21:50
Kirjoittaja RHR
No niin väli projekti palautettu eikä tarvinnut kisan jälkeen paljoa paikkaillakkaan, helppoa harrastamista ; )

Tänään ehti seiskan takajarruja purkaa ja jarrukilvet on aika toivottomassa kunnossa. Löytyyköhän näitä mistään uutena?

Nuosta vois saada vielä ehkä elvytettyä, mutta mikä on tuon ulomman pellin tarkoitus?n Kerääkö rumpujen sisälle liikaa likaa jos jättääne pois? Hiekkapuhalluksen jälkeen noista ei kyllä taida olla mitään jäljellä.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 13.08.2016 20:52
Kirjoittaja RHR
Puhalluksen ja maalauksen jälkeen näyttää tältä. Nyt sais ruveta takapäätä kasaamaan takas.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 19.04.2017 14:35
Kirjoittaja RHR
Eipä se ihme ole tällä vauhdilla että projekti oli valahtanut jo toiselle sivulle, no jos nyt saatais ryhti liike ja loppu rutistus aikaiseksi. 3v3kk "uurastamisen" jälkeen on Turbo Unon etusatulat kunnostettu ja nipussa uusilla osilla.

Joo, en Mikko lupaa mitään mutta yritetähän yritetähän . . .

Viime päivityksen jälkeen on toisen takanurkan jarrut ja navat kasattu uusilla osilla. Nyt odotellaan eteen vielä iskareita jotta senkin sais nippuun. Sitten vois harrastaa köyhien huveja ja kääntää auto työntämällä toisinpäin talliin niin sais toisenkin puolen jarrut läpikäytyä. Tankki vielä irrallaan eli sekin pitäis viimeistellä ja laittaa kiinni niin vois ruveta käynnistelemään.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 27.04.2017 19:48
Kirjoittaja RHR
30 vuotta on tullut kaikenlaisia romuja ruuvattua, mutta tänään tuli vasta opeteltua jarruputken tekoa.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 29.04.2017 21:26
Kirjoittaja RHR
Aina välillä löytyy erikoisia ratkaisuja edellisten omistajien jäljiltä. Tästä autosta niitä on löytynyt vähän. Mielenkiintoinen ratkaisu on ollut sisätilan lämmittimen 16mm johdolle kaiverrettu melkein 30mm reikä mikä menee osittain runkopalkin puolelle.

Sitten tunnistus tehtävä. Varastosta tuli tuollainen tehostaja vastaan. Tehostimen omaavia 127 ei ole tontilla käynyt, mutta voisiko tuo olla 128:sta tai Unosta?

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 02.05.2017 21:26
Kirjoittaja RHR
No niin, tumpelo meni katkaisemaan oven lukon takaa nupin, johon tulee avausmekanismin vipu kiinni. Osaakos joku neuvoa kuinka tuon lukko mekanismin sais purettua osan vaihtoa varten? Mieluusti pitäs saman lukon niin ei olisi joka luukkuun eri avaimia.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 16.05.2017 16:36
Kirjoittaja RHR
Eka nurkka "turbotettu". Tietääkö joku onko Turbo Unon banjo pultti lyhyempi kun 127 tai onko jollaim mahdollisuutta mitata Turbo Unon Banjo pultin pituutta? Jää vähän löysälle jarruletku kun laittaa 127 banjo pultilla kiinni.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 17.05.2017 10:44
Kirjoittaja Keltsi
Tie Unossa ei ole banjopulttia kuten seiskassa vaan siihen tulee suoraan jarruletku. Tuossa jarruletkun päässä on samanlainen kartiotiivistys kuten jarruputkissa.

Omaan kasiin aikoinaan lyhensin alkuperäistä banjopulttia, mutta valkoiseen 16V seiskaan tilattiin teräspunosletkut joissa on korin puoleinen pää seiskan oman letkun mukainen ja satulan pää taasen Tie Unon letkun mukainen.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 17.05.2017 10:53
Kirjoittaja RHR
Kiitos. No ei se ihme ettei sopinut. Tässä vaiheessa taidetaan mennä lyhennys taktiikalla ja katotaan sitten uusiksi jos tekniikan saa joskus päivitettyä.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 17.05.2017 16:07
Kirjoittaja Sämpy
Stellassa on 305 pitkää letkua, jossa on ulkokierre mutta se on molemmissa päissä 1,25 nousulla. Onkohan tässä nyt sitten autossa 1,25 ja jarrusatulassa jo 1mm nousulla jos kerran ovat Unosta. Kaikki muut 83-> eteenpäin lienee 1mm nousulla paitsi seiskassa taidettiin pysyä 1,25 nousussa loppuun asti. Eikös uudessa satulassa ole silloin väärä kierre myös sille seiskan banjopultille?

Pitäis löytyä letkuja joissa olis sisäpäässä 1mm nousu ja toisessa päässä ulkokierre 1mm nousulla, 305 pitkiä, 11€/kpl. Joutuu silloin vaihtamaan juntturin jarruputken päähän.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 17.05.2017 16:28
Kirjoittaja RHR
Ainakin se seiskan pultti hyvin satulaan sopi,mutta pitääpä vielä tarkemmin tutkia tuota kierre asiaa kun toinen satula on vielä pöydällä.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 19.05.2017 17:01
Kirjoittaja RHR
Kummassakin eli pultissa ja satulassa oli 1,25 nousu.

Re: Fiat 127 -79

Lähetetty: 19.05.2017 19:54
Kirjoittaja Sämpy
No höh, minkähän satulat ne on kun Unon pitäisi olla M10x1 kierteellä. Jos ne tosiaan on sellaiset mihin tulee letku suoraan. Pistä vaikka kuva niistä?

Tuollaisia letkuja esimerkiksi löytyy:

http://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38962/568089

Just on letkujen laitto kaupan listoille menossa. En oikein tienny miten ne lajittelisin, joten pistin järjestyksen pituuden mukaan että on helpompi hakea sopivaa. Ehkä pitää vielä viilata.. mallihaku kannattaa kuitenkin tehdä hakusanalla kuten "127". (toisin kuin pöntöt hakukoneet yleensä, tää ymmärtää kolmenumeroisia hakusanoja)