Fiat 127 -79

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Komee 8-) Onkos tuo V1600:nen? Älä sitten kaada vuokrapeliä...
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

V1600. 31.12.2015 passitettu. Kemoran asfaltti sprintti vasta ajettu. Koitetaan edetä reitin mukaisesti. Yllättävän helppo ajettava.
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

No niin väli projekti palautettu eikä tarvinnut kisan jälkeen paljoa paikkaillakkaan, helppoa harrastamista ; )

Tänään ehti seiskan takajarruja purkaa ja jarrukilvet on aika toivottomassa kunnossa. Löytyyköhän näitä mistään uutena?

Nuosta vois saada vielä ehkä elvytettyä, mutta mikä on tuon ulomman pellin tarkoitus?n Kerääkö rumpujen sisälle liikaa likaa jos jättääne pois? Hiekkapuhalluksen jälkeen noista ei kyllä taida olla mitään jäljellä.
Liitteet
WP_20160725_014 small.jpg
WP_20160725_014 small.jpg (28.58 KiB) Katsottu 12267 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Puhalluksen ja maalauksen jälkeen näyttää tältä. Nyt sais ruveta takapäätä kasaamaan takas.
Liitteet
WP_20160813_002_small.jpg
WP_20160813_002_small.jpg (86.11 KiB) Katsottu 11866 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Eipä se ihme ole tällä vauhdilla että projekti oli valahtanut jo toiselle sivulle, no jos nyt saatais ryhti liike ja loppu rutistus aikaiseksi. 3v3kk "uurastamisen" jälkeen on Turbo Unon etusatulat kunnostettu ja nipussa uusilla osilla.

Joo, en Mikko lupaa mitään mutta yritetähän yritetähän . . .

Viime päivityksen jälkeen on toisen takanurkan jarrut ja navat kasattu uusilla osilla. Nyt odotellaan eteen vielä iskareita jotta senkin sais nippuun. Sitten vois harrastaa köyhien huveja ja kääntää auto työntämällä toisinpäin talliin niin sais toisenkin puolen jarrut läpikäytyä. Tankki vielä irrallaan eli sekin pitäis viimeistellä ja laittaa kiinni niin vois ruveta käynnistelemään.
Liitteet
IMG_20170419_122524 2small.jpg
IMG_20170419_122524 2small.jpg (119.38 KiB) Katsottu 9618 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

30 vuotta on tullut kaikenlaisia romuja ruuvattua, mutta tänään tuli vasta opeteltua jarruputken tekoa.
Liitteet
IMG_20170427_133005_resized_20170427_043707626.jpg
IMG_20170427_133005_resized_20170427_043707626.jpg (67.57 KiB) Katsottu 9369 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Aina välillä löytyy erikoisia ratkaisuja edellisten omistajien jäljiltä. Tästä autosta niitä on löytynyt vähän. Mielenkiintoinen ratkaisu on ollut sisätilan lämmittimen 16mm johdolle kaiverrettu melkein 30mm reikä mikä menee osittain runkopalkin puolelle.

Sitten tunnistus tehtävä. Varastosta tuli tuollainen tehostaja vastaan. Tehostimen omaavia 127 ei ole tontilla käynyt, mutta voisiko tuo olla 128:sta tai Unosta?
Liitteet
IMG_20170428_155123_resized_20170428_082617790 pieni.jpg
IMG_20170428_155123_resized_20170428_082617790 pieni.jpg (94.1 KiB) Katsottu 9270 kertaa
IMG_20170428_130454_resized_20170428_082638842 pieni.jpg
IMG_20170428_130454_resized_20170428_082638842 pieni.jpg (109.55 KiB) Katsottu 9270 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

No niin, tumpelo meni katkaisemaan oven lukon takaa nupin, johon tulee avausmekanismin vipu kiinni. Osaakos joku neuvoa kuinka tuon lukko mekanismin sais purettua osan vaihtoa varten? Mieluusti pitäs saman lukon niin ei olisi joka luukkuun eri avaimia.
Liitteet
IMG_20170427_155157_resized_20170502_091651271 pieni'.jpg
IMG_20170427_155157_resized_20170502_091651271 pieni'.jpg (70.5 KiB) Katsottu 9141 kertaa
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Eka nurkka "turbotettu". Tietääkö joku onko Turbo Unon banjo pultti lyhyempi kun 127 tai onko jollaim mahdollisuutta mitata Turbo Unon Banjo pultin pituutta? Jää vähän löysälle jarruletku kun laittaa 127 banjo pultilla kiinni.
Liitteet
IMG_20170516_135216 small.jpg
IMG_20170516_135216 small.jpg (73.67 KiB) Katsottu 8773 kertaa
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tie Unossa ei ole banjopulttia kuten seiskassa vaan siihen tulee suoraan jarruletku. Tuossa jarruletkun päässä on samanlainen kartiotiivistys kuten jarruputkissa.

Omaan kasiin aikoinaan lyhensin alkuperäistä banjopulttia, mutta valkoiseen 16V seiskaan tilattiin teräspunosletkut joissa on korin puoleinen pää seiskan oman letkun mukainen ja satulan pää taasen Tie Unon letkun mukainen.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Kiitos. No ei se ihme ettei sopinut. Tässä vaiheessa taidetaan mennä lyhennys taktiikalla ja katotaan sitten uusiksi jos tekniikan saa joskus päivitettyä.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Stellassa on 305 pitkää letkua, jossa on ulkokierre mutta se on molemmissa päissä 1,25 nousulla. Onkohan tässä nyt sitten autossa 1,25 ja jarrusatulassa jo 1mm nousulla jos kerran ovat Unosta. Kaikki muut 83-> eteenpäin lienee 1mm nousulla paitsi seiskassa taidettiin pysyä 1,25 nousussa loppuun asti. Eikös uudessa satulassa ole silloin väärä kierre myös sille seiskan banjopultille?

Pitäis löytyä letkuja joissa olis sisäpäässä 1mm nousu ja toisessa päässä ulkokierre 1mm nousulla, 305 pitkiä, 11€/kpl. Joutuu silloin vaihtamaan juntturin jarruputken päähän.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Ainakin se seiskan pultti hyvin satulaan sopi,mutta pitääpä vielä tarkemmin tutkia tuota kierre asiaa kun toinen satula on vielä pöydällä.
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja RHR »

Kummassakin eli pultissa ja satulassa oli 1,25 nousu.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 127 -79

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

No höh, minkähän satulat ne on kun Unon pitäisi olla M10x1 kierteellä. Jos ne tosiaan on sellaiset mihin tulee letku suoraan. Pistä vaikka kuva niistä?

Tuollaisia letkuja esimerkiksi löytyy:

http://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38962/568089

Just on letkujen laitto kaupan listoille menossa. En oikein tienny miten ne lajittelisin, joten pistin järjestyksen pituuden mukaan että on helpompi hakea sopivaa. Ehkä pitää vielä viilata.. mallihaku kannattaa kuitenkin tehdä hakusanalla kuten "127". (toisin kuin pöntöt hakukoneet yleensä, tää ymmärtää kolmenumeroisia hakusanoja)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin