Fiat 127 -79
Fiat 127 -79
Tervehdys,
Kuvien mukainen seiska tuli haettua projektiksi. -98 poistunut kilvistä sen jälkeen ollut hetken aikaa pelto autoa. Kone ei ole käynyt ainakaan kymmeneen vuoteen, mutta pyörii. Pelleiltään yllättävänkin hyvässä kunnossa (ainakin kun ei ole vielä liian syvällisesti ehtinyt tutustua). Ensimmäinen tavoite olis saada talven aikana käyntikuntoon ja jos sitten ens kesänä koittas saada kilpien väliin. Alla ns myyntikuvat
[attachment=0]20130922_140307s_pieni.jpg[/attachment][attachment=1]20130922_140049s_pieni.jpg[/attachment][attachment=2]20130922_140021s_pieni.jpg[/attachment]
Kuvien mukainen seiska tuli haettua projektiksi. -98 poistunut kilvistä sen jälkeen ollut hetken aikaa pelto autoa. Kone ei ole käynyt ainakaan kymmeneen vuoteen, mutta pyörii. Pelleiltään yllättävänkin hyvässä kunnossa (ainakin kun ei ole vielä liian syvällisesti ehtinyt tutustua). Ensimmäinen tavoite olis saada talven aikana käyntikuntoon ja jos sitten ens kesänä koittas saada kilpien väliin. Alla ns myyntikuvat
[attachment=0]20130922_140307s_pieni.jpg[/attachment][attachment=1]20130922_140049s_pieni.jpg[/attachment][attachment=2]20130922_140021s_pieni.jpg[/attachment]
- Liitteet
-
- 20130922_140307s_pieni.jpg (197.02 KiB) Katsottu 22097 kertaa
-
- 20130922_140049s_pieni.jpg (182.34 KiB) Katsottu 22097 kertaa
-
- 20130922_140021s_pieni.jpg (237.71 KiB) Katsottu 22097 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Sen verran ehti aihiota eilen kiertämään että tiedossa olleiden korjausten lisäksi tuli vielä kuskin oven sarana tapit vaihdettavaksi. Mistäs näitä löytyy/kuinka on korjattu?
Re: Fiat 127 -79
Vähän tuli vanne kokeiluja tehtyä samalla kun siviilin vaihdoin nastarenkaita ja ennenkuin projektin pukkaa talliin pukkien päälle.
JP't on 13" ja olis aika härskit mutta vaatii enemmän muutoksia että ne saa alle.
Apilat on 14 " ja näyttäis istuvan aika hyvin korilinjoihin.
JP't on 13" ja olis aika härskit mutta vaatii enemmän muutoksia että ne saa alle.
Apilat on 14 " ja näyttäis istuvan aika hyvin korilinjoihin.
- Liitteet
-
- 14" Apila edestä päin
- 20131017 (3)_small.jpg (91.66 KiB) Katsottu 21971 kertaa
-
- 14" Apila
- 20131017 (2)_small.jpg (108.07 KiB) Katsottu 21971 kertaa
-
- 13" JP
- 20131017 (7)_small.jpg (94.79 KiB) Katsottu 21971 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Projektin mukana tuli pari erilaista maskia. Kumpi kuuluu -79 vuosimalliin ja mihin on toinen?
- Liitteet
-
- 20131022 (2)_small.jpg (101.42 KiB) Katsottu 21900 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Mo! Mulla omassa -79 mallissa on tuo alempi mallinen säleikkö ja taannoin purin -81 mallisen varaosiksi ja siinä oli tuollainen ylempi mallinen joka luonnollisesti on tallessa.
Jari Salmensuo
Re: Fiat 127 -79
Aikanaan mun -80:ssä oli tuo ylempi malli. Oiskohan se siinä korvilla vaihtunut. Tosin Fiatin tuntien noita on hyvin voinut olla ristiinkin käytetty.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 127 -79
Uskoisin että on juurikin näin, mielestäni oon vanhemmiskin noihin törmänny, jos ei oo sitten vaihdettu jossainvälis uudempaan maskiin...Eejii kirjoitti:Tosin Fiatin tuntien noita on hyvin voinut olla ristiinkin käytetty.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 -79
Seiska pääsi toissa viikonloppun sateita pakoon "tilavaan" talliin. Tänään nostettu pukeille ja ruvettu ihmettelemään koneen käynttiin saattamista. Sen verran pieni talli että jos jotain meinaa mahtua tekemään on auto pakko laittaa toiselta puolelta aivan seinään kiinni. Edessä on noin metri vapaata tilaa ja takakontti on ihan ulko ovessa kiinni.
Edellinen omistaja oli asentanut moottoritilaan väliaikaisen tankin millä autoa aikoinaan käytelty. Alkuperäiset metalliputket tulevat kone tilaan myös tankilta, mutta letkut niistä eteenpäin on siirretty väliaikaiselle tankille. Metalliputkissa ei ole mitään merkintää kumpi on tulo ja kumpi paluu letku. Onko vinkkejä mistä tunnistaa? Ainut ero minkä itse näistä löysin oli että toinen tuli moottoritilan puolelle noin 5cm pidemmälle.
Auton kuskin puoleisesta takaikkunassa on kuvan mukainen retro tarra. Jos joku tunnistaa auto tarran perusteella niin olis kiva kuulla sen vaiheista lisää. Omistajahistoria on selvitetty että sitä kautta on tiedossa missä päin auto on majaillut.
Edellinen omistaja oli asentanut moottoritilaan väliaikaisen tankin millä autoa aikoinaan käytelty. Alkuperäiset metalliputket tulevat kone tilaan myös tankilta, mutta letkut niistä eteenpäin on siirretty väliaikaiselle tankille. Metalliputkissa ei ole mitään merkintää kumpi on tulo ja kumpi paluu letku. Onko vinkkejä mistä tunnistaa? Ainut ero minkä itse näistä löysin oli että toinen tuli moottoritilan puolelle noin 5cm pidemmälle.
Auton kuskin puoleisesta takaikkunassa on kuvan mukainen retro tarra. Jos joku tunnistaa auto tarran perusteella niin olis kiva kuulla sen vaiheista lisää. Omistajahistoria on selvitetty että sitä kautta on tiedossa missä päin auto on majaillut.
- Liitteet
-
- "Tilava" ja epäjärjestyksessä oleva talli.
- 20131103 (1)_small.jpg (127.32 KiB) Katsottu 21749 kertaa
-
- Kalteri tarra
- 20131103 (6)_small.jpg (111.21 KiB) Katsottu 21749 kertaa
Re: Fiat 127 -79
Jos tankissa on hieman bensaa, niin koita puhaltaa putkeen. Imuputki on se, johon puhaltaessa tankissa pulputtaa, koska paluuputki loppuu tankissa ylemmäs ja sen pää on yleensä ilmassa... Imeäkin toki voi, silloin oikeasta putkesta saa bensaa suuhunsa.RHR kirjoitti:Metalliputkissa ei ole mitään merkintää kumpi on tulo ja kumpi paluu letku. Onko vinkkejä mistä tunnistaa? Ainut ero minkä itse näistä löysin oli että toinen tuli moottoritilan puolelle noin 5cm pidemmälle.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat 127 -79
Työt haittaa harrastuksia (lue ei aikaa), mutta eilen onneksi ehti jo vaihtaa uudet öljyt ja öljyn suodattimen. Myös virranjakajankansi, pyörijä ja tulpan johdot tuli vaihdettua uudempiin. Pitää varmaan vielä tulpatkin vaihtaa. Sitten sais ruveta ihmettelemään polttoaine puolta. Käynnistys kokeilut ajattelin tehdä väliaikaisella tankilla, ja sitten myöhemmin ihmetellä nuota alkupäräisen tankin tulo ja paluu putkia.
Re: Fiat 127 -79
Tulpat vaihdettu ja uusi akku hankittu. Ehtisköhän sitä tämän vuoden puolella vielä kokeilla josko suostuis lähtemään käyntiin.
Re: Fiat 127 -79
Ensimmäiset käynnistyskokeilut tehty. Kone pyörii komeasti ja bensaakin kone saa. Kipinä vain on jossain hukassa, mutta ei oikein tiedä missä. Kokeilin jo toista varastosta löytyvää puolaakin mutta ei auttanut. Jatketaan kadonneen kipinän metsästystä . . .kunhan akkuun taas saa ladattua sen verran virtaa että jaksaa pyörittää uusia käynnistys kokeiluja.
Re: Fiat 127 -79
Kärkien putsaus ja konkan vaihto... Sitten alkaakin olla kaikki uutta tai läpikäytyä... Todennäköisesti joku liitos vain on aikojen saatos hapettunu eikä yhdistä...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 -79
Lähtipä vielä tämän vuoden puolella kone käyntiin,eikä mennyt edes viimeisille tunneille. Konkan vaihto auttoi. Ei kyllä käy kun. pienen hetken. Sammuu kun antaa kaasua, eikä jaksa tyhjäkäynnilläkään koviin pitkään käydä. Pitää varmaan kaasari putsailla?
Re: Fiat 127 -79
Suosittelen...RHR kirjoitti:Pitää varmaan kaasari putsailla?
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.