Fiat 127 -79

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Fiat 127 -79

ViestiKirjoittaja Sämpy » 08.07.2018 08:44

Ihan noi toimii, mutta varsinkin se plastic padding todella tarkka puhtaudesta. "rätillä tinneriä" ei yleensä riitä, pitää huolella hioa ja harjata jos kohteessa on vähänkään likaa. Sitten on pitänyt.

Tästä tulee sivujuonena mieleen, Rangen messinkisyyläristä repesi täyttöruuvi. Koitin sitä kaasuliekillä ja syyläritinalla kiinnittää, mutta ei ollut alustusainetta, edes juotospastaa niin ei siitä mitään tullut. Vaan tämä harjaus ja töhöttely oli putsannut pohjan niin perusteellisesti, että kun laitoin lopuksi tulpan kiinni epoksilla, on se pysynyt kiinni jo monta vuotta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6361
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Fiat 127 -79

ViestiKirjoittaja A Bart » 08.07.2018 09:22

tovayryn kirjoitti:Wanha konstihan on palamainen mäntysuopa. Kestää ikämiesten mukaan tovin aikaa, vaikkakin hullulta kuulostaa.

Kestää n. viikon tankissa, tai seuraavaan vesisateeseen.
SItten uusittava pala kovaan, ai mistäkö tiedän :roll:
A Bart
 
Viestit: 650
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Fiat 127 -79

ViestiKirjoittaja RHR » 22.07.2018 13:50

Tankki tuli nyt paikattua kemiallisella metallilla ja hyvin tuntuu pitävän toistaisesti. Vesipumppu tuli kans vaihdettua ja perjantaina pyöräytettiin kone käyntiin. Vielä pitää ventiilit säätää ja jarrut ilmata ennen kuin pääsee ajelemaan. Puristukset tuli mitattua ja olivat 11-13kg välis.
Avatar
RHR
GFF
 
Viestit: 189
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat 127 -79

ViestiKirjoittaja RHR » 07.01.2019 14:41

Niin se vaan ehti metsästyskausi alkaa (ja jatkuu edelleen), ennenkun ehdittiin tätä tarjota konttorille, ja jossain vaiheessa loppu syksyä lykättiin auto takas talliin, kun ei mitään tapahtunut. Kilvet on kyllä jo konttorilla odottamassa, eli sen puoleen siellä päässä olis kaikki valmista.

Jarrujen ilmauksen yhteydessä ilmeni ongelma että etujarruputkia ei saatu banjoilla pitämään turbo Unon satuloissa kun näihin ilmeisesti menee letku suoraan kierteellä. Paikallisessa ralli pajassa väännettiin sitten teräspunosletkut etupäähän, jotka nyt vihdoin ja viimein ehdittiin käydä vääntämässä autoon alle, ja päästäis jarruja ilmaamaan ja ihmettelemään mikä on jarruissa seuraava vuoto paikka. No ei niitä kyllä enää oikeasti pitäisi olla, mutta aina nämä yllättää.

Ventiilit tuli säädettyä, mutta vieläkin kuuluu moottorista sivuääntä, eli seuraavaksi menee jakoketju vaihtoon kun ei ole mitään tietoa kuinka vanha on. Apparin vetarin kumi pitäs vaihtaa, mutta todennäköisesti otetaan kone ja laatikko irti vielä jossain välissä ja vaihdellaan vähän muitakin osia ja tiivisteitä samalla kun pakkaa muodostumaan sallittua suurempaa öljyläikkää auton alle. Aivan sisä kuiviksihan näitä ei vissiin saa.

Ulkoisesti puskurit pitäs vielä jossain välissä kunnostaa loppuun ja sitten voiskin jo tarjota leimalle. Toivottavasti päästään jo tänä keväänä yrittämään.
Liitteet
IMG_20190106_143511_resized_20190106_100102548.jpg
IMG_20190106_143511_resized_20190106_100102548.jpg (141.19 KiB) Katsottu 754 kertaa
Avatar
RHR
GFF
 
Viestit: 189
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä