Eka fiat - Uno Fire -89

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Eka fiat

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

-HH- kirjoitti: Satkun jaolla hunajakennot pitäisi nyt kohtuu helppo homma olla löytää, 98:na tosiaan haastavempi.
Taitaa olla niin, että BMW:nkin hunajakennot alkaa olla jo kortilla, toisin oli ehkä 10 vuotta sitten.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja väisänen »

sedicivalvole1 kirjoitti:Tuossa olis hunajakennot Unoon, mutta ET voi muodostua ongelmaksi. On nimittäin 8mm
jako on 98mm
Oliko muita mittoja? Voitais opastaa et sopivatko vaiko eikö.

Mulla on ollut itsellä noin et12 ja 5,5 leveänä 13 tuumasta unoisen alla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 702
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

väisänen kirjoitti:
sedicivalvole1 kirjoitti:Tuossa olis hunajakennot Unoon, mutta ET voi muodostua ongelmaksi. On nimittäin 8mm
jako on 98mm
Oliko muita mittoja? Voitais opastaa et sopivatko vaiko eikö.

Mulla on ollut itsellä noin et12 ja 5,5 leveänä 13 tuumasta unoisen alla.
Tuolla myyntiosiossa on mitat, mutta laitetaan ny tännekkin
5½x13" ET8
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Pikku kevennys.. Kävin juottamas Unoa nesteellä.. Laskettu kulutus 5,5l/100km. Ajotyyli reipasta seka-ajoa. :) Tottunu mersun 11-14l/100km kulutuksiin.. :mrgreen:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu kyllähän Unoon aika pienellä et:llä olevat vanteet kanssa sopii - en muista mikä niissä yksissä pelleissä mahtaa olla et (veikkaus jossaan 20:n paikkeella) mutta sopivat muistaakseni aika naftisti pyöränaukkoihin 190/535-13 slickseillä. Harmi kun silloin tuli vettä kun Unolla oltiin Apparalla - oisivat olleet just hyvät litrasessa Firessä :mrgreen:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Yksi ainakin omaan silmään sopiva ulkonäköpiristys on vaihtaa etuvilkkujen lasit kirkkaisiin...

Juu tohon satkun hunajakennojen löytymiseen - ei se juu yhtä helppoa enää tänä päivä oo kuin oli ennen jolloin en 5-toistasetkin oli kaikille liian pieniä. Mutta taitaa niitä siltikin olla paremmin tarjolla kuin 98-jakoisia, tosin ei ne mitään ilmasia välttis ole...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

-HH- kirjoitti:Yksi ainakin omaan silmään sopiva ulkonäköpiristys on vaihtaa etuvilkkujen lasit kirkkaisiin....
Mä en ikänä laita kirkkaita vilkkuja! Ainut jos vaihtas uudet alkuperäiset vilkun lasit... Sievät vanteet, pikku madallus, parempi puleeraus, muoviosat kunnolla mustaksi ja sisustan parannusta. Siinä mun resepti. Ei mitään honkkarivilkkuja. :)
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ei tartte mitääån honkkarivilkkuja laittaa. Mk1 uunoja on tullut tehtaalta oranssein ja kirkkain etuvilkuin. ;)
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

hmm... eikä sit takapää näytä metkalta, jos etupää on kirkas ja takapää normi?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Viitaten tuohon ostoilmoon mutta kirjoittelen nyt tänne, olikos tämän ikäisissä Unskeissa jo kokopeittävät kapselit? Kun muistelen että ihan ekoissa olisi ollut sellaista napakapselia vakiovanteitten kanssa ja siinä oli joku heikko kohta minkä takia niitä ei löydä mistään kun kaikki irronneet ja hukkuneet? Sellaiset olisi jossain Unskissa pieni kulttuuriteko.
Mulla on varmaan niitä kokopeittäviä joissa neliskanttisia reikiä ulkokehällä, mutta sellasia napakapseleita ei, kerran olen "livenä" sellasen nähnyt.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ville500 kirjoitti:hmm... eikä sit takapää näytä metkalta, jos etupää on kirkas ja takapää normi?
Ei ainakaan mun mielestä - ja tosiaan S-mallista :mrgreen: alkaen vilkunlasit on I-Unossa edessä kirkkaat. Ihan vaikka googlen kuvahakuun Fiat Uno niin löytyy kuvia miltä ne kirkkaat vilkut Unossa näyttää, mut toi on tietty makuasioita et tykkääkö vai ei.

Tuli muuten siitä Kappa-mallista vielä mieleen että maskihan siinä on kanssa punaiseksi maalattu.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
rosso monza
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2003 15:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja rosso monza »

Sämpy kirjoitti:Viitaten tuohon ostoilmoon mutta kirjoittelen nyt tänne, olikos tämän ikäisissä Unskeissa jo kokopeittävät kapselit? Kun muistelen että ihan ekoissa olisi ollut sellaista napakapselia vakiovanteitten kanssa ja siinä oli joku heikko kohta minkä takia niitä ei löydä mistään kun kaikki irronneet ja hukkuneet? Sellaiset olisi jossain Unskissa pieni kulttuuriteko.
Mulla on varmaan niitä kokopeittäviä joissa neliskanttisia reikiä ulkokehällä, mutta sellasia napakapseleita ei, kerran olen "livenä" sellasen nähnyt.
Orkkis napakapseli yhdistettynä levitettyyn pellivanteeseen olis aika herkullinen, tähän tyyliin:

Kuva
No speakers, no bodykits, no bullshit

Fiat 127 1050 ´78 *Myyty*
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuossa Unskin napakapselit ja samaten ne kirkkaat vilkutkin:

Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Noi napakapselit olis kyl komeet.. Mut kirkkaista vilkuista en diggaa..
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

-HH- kirjoitti: Tuli muuten siitä Kappa-mallista vielä mieleen että maskihan siinä on kanssa punaiseksi maalattu.
Toi kuvaamani uno oli aito kappa. Tosi nätissä kunnossa. Maski oli tosiaan punanen ja jalopuurattikin löytys. :) Kivaa bongata joku erikoismalli! 8-)
Vastaa Viestiin