Eka fiat - Uno Fire -89
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Nyt on Unos talvirenkaat ja pölykapselit paikoillaan. Ihmeesti siistiytys ilme! Taas tankilla käyty ja kulutus tasan 6l/100km. Tankin koko vissiin 35l?
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Kevät alkaa lähenemään. Fiat toiminu luotettavasti kohta 5tkm. Päätin palkita hänet pikku päivityksellä:
-luisin ralliratti
-uudet takavalot
-uudet etuvilkut
-uusi maski
-uudet stilon 15" peltivanteet
-uudet stilon pölykapselit
-195/45/15 renkaat
+ muuta fiksailua
tuollaiset pölärit:
Viime päivityksestä olikin jo aikaa...
-luisin ralliratti
-uudet takavalot
-uudet etuvilkut
-uusi maski
-uudet stilon 15" peltivanteet
-uudet stilon pölykapselit
-195/45/15 renkaat
+ muuta fiksailua
tuollaiset pölärit:
Viime päivityksestä olikin jo aikaa...
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Tuli virosta vähä uutta osaa:
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Pesun jälkeen päätin pitää pöllärit paikoillaan. Samalla teippasin takasivulasiin "I LOVE TEBOIL <3" tarran.
Uudet rekisterikilvet löysi paikkansa ja tietty uudet ruuvit ja valkoset hatut niihin. Vielä madallus, myllytys, kovavaha ja se luisin ralliratti. Ai että on makia ajella emännän kanssa auringonlaskuun.
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Pöllärit istuisi, jos eivät "tulisi ulos". Nyt kun näkyy "huuli" niin aavistuksen hassun näköinen.
Muutoin oikein hieno uuno. Paras etuvetoinen auto ajaa talvella.
Muutoin oikein hieno uuno. Paras etuvetoinen auto ajaa talvella.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Vielä kun saan sen kiiltämään kunnolla. Joo noi renkaat on hiukan venyt, mut livenä näyttää mukavan härskiltä. Noi uudet rekisterikilvetkin teki todella paljon siistimmäksi auton. Ja hyvinhän tuo on palvellut, ostettaessa oli karvan vajaa 118tkm ja nyt on yli 123tkm taulussa.wellu kirjoitti:Pöllärit istuisi, jos eivät "tulisi ulos". Nyt kun näkyy "huuli" niin aavistuksen hassun näköinen.
Muutoin oikein hieno uuno. Paras etuvetoinen auto ajaa talvella.
Viime tiistaina ajelin illalla keskustan läpi ja vieresestä jenkki farkusta heiluteltiin avaamaan ikkunaa.. Kaks jätkää aivan innoissa huusi "Vitu hieno uuno!" Rakentavaa palautetta.
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Tuli tässä vielä mieleen, et naapurilla on seissyt nurmikolla kesästä asti -04 punto.. Ei oo leimattu, akku kuollu, eikä konepelti aukea... Pitäisköhän ostaa pois? Siitä sais sisustan varmaan muokattua unoon sopivaks. Jos vielä talvikumit olis hyvät, ni kaksstaa vois maksaakkin... En oo käyny kyttäämäs lähempää, mut naapuri sitä kiros kesällä. Jos siinä on jotku muut ku siniset penkit, niin vois harkita.
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Punainen väri on haalistuvaa sorttia. Myllytys muuttaa ulkoasua huomattavasti. Tietenkin kunnon vaha heti päälle. Maskiin pitäisi saada kromatut poikkiraidat.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Jep. Viimeksi jäi vahaamatta myllytyksen jälkeen... Maskin poikkiraidat meinasin teipata punasella. Mulla on vähän mietintä kesken sen suhteen.Nipa kirjoitti:Punainen väri on haalistuvaa sorttia. Myllytys muuttaa ulkoasua huomattavasti. Tietenkin kunnon vaha heti päälle. Maskiin pitäisi saada kromatut poikkiraidat.
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Voi olla tuon ikäisessä puntossa jo niin "korkea" hytti, ettei kojelaudan alle jäisi kuin muutama kymmenen senttiä jalkatilaa, tai sitten kojelauta on puolessavälissä lasia.Ville500 kirjoitti:Tuli tässä vielä mieleen, et naapurilla on seissyt nurmikolla kesästä asti -04 punto.. Ei oo leimattu, akku kuollu, eikä konepelti aukea... Pitäisköhän ostaa pois? Siitä sais sisustan varmaan muokattua unoon sopivaks. Jos vielä talvikumit olis hyvät, ni kaksstaa vois maksaakkin... En oo käyny kyttäämäs lähempää, mut naapuri sitä kiros kesällä. Jos siinä on jotku muut ku siniset penkit, niin vois harkita.
Uunon kojelautahan on maailman käytännöllisimpiä liikkuvine tuhkakuppeineen? Jopa mittarivalot (kaikki niistä) vaihtaa alle minuutissa.
Jos jonkun Fiatin haluaisin, niin nimenomaan ykköskorinen FIRE-uuno. Helpohkot viritysmahdollisuudet ja tajuttoman bensapihi ja hyvä auto ajaa (kokoisekseen siis, taittuu kuin ajatus). mk2:sen kojelauta on mielestäni hieman paremman näköinen, joten mk1-uuno + mk2-kojelauta + paras mittaristo (kierrosluku ym. mittarit) = oma harrasteauto.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28.05.2013 22:04
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
olis se niin mukavaa kun olis oma uno kiiltävä, niin tylsä tuommoinen mattamusta. maksaa vaan se maalautus niin perkeleesti.
Fiatin omistaja vuodesta 2013
Uno 45 vm.86 "amisauto"
Uno 45 vm.86 "amisauto"
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Meinasinkin pelkkiä penkkejä. Kojelauta on kyllä näppärimpiä keksintöjä! Varsinkin drive in mestoissa, kun vedettään mättöä romanttisesti autos.wellu kirjoitti:Voi olla tuon ikäisessä puntossa jo niin "korkea" hytti, ettei kojelaudan alle jäisi kuin muutama kymmenen senttiä jalkatilaa, tai sitten kojelauta on puolessavälissä lasia.Ville500 kirjoitti:Tuli tässä vielä mieleen, et naapurilla on seissyt nurmikolla kesästä asti -04 punto.. Ei oo leimattu, akku kuollu, eikä konepelti aukea... Pitäisköhän ostaa pois? Siitä sais sisustan varmaan muokattua unoon sopivaks. Jos vielä talvikumit olis hyvät, ni kaksstaa vois maksaakkin... En oo käyny kyttäämäs lähempää, mut naapuri sitä kiros kesällä. Jos siinä on jotku muut ku siniset penkit, niin vois harkita.
Uunon kojelautahan on maailman käytännöllisimpiä liikkuvine tuhkakuppeineen? Jopa mittarivalot (kaikki niistä) vaihtaa alle minuutissa.
Jos jonkun Fiatin haluaisin, niin nimenomaan ykköskorinen FIRE-uuno. Helpohkot viritysmahdollisuudet ja tajuttoman bensapihi ja hyvä auto ajaa (kokoisekseen siis, taittuu kuin ajatus). mk2:sen kojelauta on mielestäni hieman paremman näköinen, joten mk1-uuno + mk2-kojelauta + paras mittaristo (kierrosluku ym. mittarit) = oma harrasteauto.
Laitoin tollasen ratin:
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Unossa penkin kiinnitys on semmoinen "mielenkiintoinen" vipuhässäkkä. Edessä on saranoitu putki, joka kiertää lenkin lattian rajassa. Takana on saranoidut "tukivarret" jotka liukuvat kiskoissa. Tällä mekanismilla penkki nousee liikutettaessa eteenpäin ja laskee liikutettaessa taaksepäin.
Veikkaisin, että punton mekanismi on täysin toisenlainen ja iso työ saada uunoon sopimaan. Tosin mene ja tiedä. Eihän se ole kuin leikkaa&liimaa menetelmä...
Mutta jos mukavia penkkejä haluat, niin unohda punton penkit. Omalla 183cm varrella ja (aikanaan) 110kg massalla yli 150km yhtäjaksoinen ajaminen Puntolla (mk2) tuotti selkäkrampin.
Mullois nyt halavalla kuule tiijjossa Fiat Tempran penkit! Beiget "blyyshi"-penkit käsinojalla! Niissäkin tosin kiskot täysin erilaiset kuin uunossa, mutta kaikki lienee tehtävissä...
Veikkaisin, että punton mekanismi on täysin toisenlainen ja iso työ saada uunoon sopimaan. Tosin mene ja tiedä. Eihän se ole kuin leikkaa&liimaa menetelmä...
Mutta jos mukavia penkkejä haluat, niin unohda punton penkit. Omalla 183cm varrella ja (aikanaan) 110kg massalla yli 150km yhtäjaksoinen ajaminen Puntolla (mk2) tuotti selkäkrampin.
Mullois nyt halavalla kuule tiijjossa Fiat Tempran penkit! Beiget "blyyshi"-penkit käsinojalla! Niissäkin tosin kiskot täysin erilaiset kuin uunossa, mutta kaikki lienee tehtävissä...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Suurin helpotus niissä punton penkeissä on se et ne löytyy tosta näköetäisyydeltä. Pystyypähän tutkimaan millasia muutoksia pitää tehdä.wellu kirjoitti:Unossa penkin kiinnitys on semmoinen "mielenkiintoinen" vipuhässäkkä. Edessä on saranoitu putki, joka kiertää lenkin lattian rajassa. Takana on saranoidut "tukivarret" jotka liukuvat kiskoissa. Tällä mekanismilla penkki nousee liikutettaessa eteenpäin ja laskee liikutettaessa taaksepäin.
Veikkaisin, että punton mekanismi on täysin toisenlainen ja iso työ saada uunoon sopimaan. Tosin mene ja tiedä. Eihän se ole kuin leikkaa&liimaa menetelmä...
Mutta jos mukavia penkkejä haluat, niin unohda punton penkit. Omalla 183cm varrella ja (aikanaan) 110kg massalla yli 150km yhtäjaksoinen ajaminen Puntolla (mk2) tuotti selkäkrampin.
Mullois nyt halavalla kuule tiijjossa Fiat Tempran penkit! Beiget "blyyshi"-penkit käsinojalla! Niissäkin tosin kiskot täysin erilaiset kuin uunossa, mutta kaikki lienee tehtävissä...
Re: Eka fiat - Uno Fire -89
Mulla on selkä kohtuutarkka penkeistä, ja jos nyt Punton (I-koppa) penkit ei parhautta olekaan, niin kyllä niillä pärjää. Apella oli aikoinaan -06 Mazda 6, ja vaikka se muuten oli yllättävänkin hyvä matka-auto (ei pelkästään japsiksi), niin selkä mulla tuli ihan järkyttävän kipeäksi siinä joka kerta. Missään ole tavannut niin surkeita penkkejä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.