Eka fiat - Uno Fire -89

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
KonstaapeliMurina
Viestit: 74
Liittynyt: 28.05.2013 22:04
Paikkakunta: Kouvola

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja KonstaapeliMurina »

Mulla on unossa mazda rx-7 penkit, halvalla kun sai niin piti ostaa ja on ihan hyvät. Etuosan palkista puolet pois ja siihen kiinni, taakse neliöputkesta palikat. Toimii. Jos on lyhyt kuski niin ehkä turhan matalalla, mutta näin 190cm pitkälle hyvät.
Fiatin omistaja vuodesta 2013

Uno 45 vm.86 "amisauto"
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Mulla olis ylimääräisemä MkII Tie Unon penkit ;) Ajattelin laittaa ne tuohon omaan Fireen, mutta päädyin säilyttämään sisustan alkuperäisenä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
KonstaapeliMurina
Viestit: 74
Liittynyt: 28.05.2013 22:04
Paikkakunta: Kouvola

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja KonstaapeliMurina »

On se kumma ku nyt ilmestyy näitä turbon penkkejä, ku ite semmosia etin nii ei löytyny millää ja jouduin päätymään pohjan muokkaukseen toisille penkeille.
Fiatin omistaja vuodesta 2013

Uno 45 vm.86 "amisauto"
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mulle ainakin kelpais turbon penkit.. 8-)
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Keltsille suuret kiitokset! :) Penkit on nyt asennettu ja eilen oltiin perheen kanssa pääsiäisUunoilemassa. :D
Kuva
Kuva
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tästä lähdettiin:
Kuva
Ja penkit olivat täysin räjähtäneet, penkinpäälliset ajoivat asian:
Kuva

Jos joltain löytyy ehjä kynnyslista väri ruskea? Olis tarvetta
Kuva
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tarvisin hiukan neuvoja unon virittämiseen.. Jotenkin haluaisin pitää litrasen pellin alla... Transportterin Ahdinkin löytyisi..
Vinkkejä konkareilta.. Tehotavoite olis 80hv..
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Ostat multa 1.2 16v kiukaan ja tunget sen uunon pannunhuoneeseen. Pääset suoraan 80hv tavoitteeseen.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei varmasti ollenkaan huono vaihtoehto 1,2 16 vee.
Sähköineen pastoineen vaan jostakin bravosta bravasta. Tottahan peruskoneen on hyvä olla kunnollinen. Et siinä mielessä jallu versio koneenosalta melkolailla fiksua.

Lienee mennee pienemmällä bensallakin tuo 1,2. Tai jos ei mene niin...(tämä kohta jää sanomatta.).

Litraisen Firepiltin turbotuksesta on täällä juttua enempi kö kosolti.
Tottahan aina saa neuvoa.
Itsellä on turhanpäiväinen nakutusherkkyys ko. koneesta vaan jäänyt mieleen ja jokapaikasta kun ei sitä re85 polttoainettakaan saa. Itse tipauttaisin puristuksia litraisesta firepiltistä ahdettaessa...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eka fiat - Uno Fire -89

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kyllä on Uno muuttunut edukseen 8-)

Mulla on omassa Unossa 1.2 16V pellin alla. Itse moottorinvaihto kävi helposti, mutta sähköjen ja muiden pikku juttujen kanssa menikin sitten pidempään. Sähköissä asiaa helpotti, että sama tekniikka oli ensin sovitettu tallikaverin 127:aan, joten ne oli jo kertaalleen selvitelty ;) Omassa Unossa tuo 1.2 haukkaa n. 0,5 litraa enemmän soppaa sadalla kilometrillä kuin vanha 1.1 8V yksipisteruisku :evil:

Kannattaa sitten pitää mielessä, että jos tehot menee yli 75hv niin pitää muuttaa jarrut vastaamaan turbo Unoa. Alle 75 hv selviää pelkällä etu kallistuksenvakaajalla... Ei meinaan ole kovinkaan herkullinen asennettava tuo vakaajakaan :roll:

GreeenThingin ja Sedicivalvolen turbotettuja yykkäreitä kokeilleena, tonnisen 8V:n luonne on melkoisen vakuuttava 8-) Toki luotettavan turbotekniikan rakentaminen ei sekään ole mikään aivan pikku juttu ja samat tehorajat pätee jarruihin ja alustaan...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Vastaa Viestiin