1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Kalusto lisääntyy... Nyt tarttui liiveihin tuollainen 92-mallinen 1.4-litrainen "Racing-mallinen" Turbo-Uno. Alkuperäinen Suomi-auto, 118 tkm mittarissa. Seissyt konevikaisena vuodesta 2003. Kesän ja syksyn aikana ajattelin hipistellä kuntoon. Palataan asiaan.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Onko tietoa, mitä moottorista on hajonnut?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Kansi on hajonnut. Uusi kansi, venat + muut kilkkeet on. Männät vaihdettu. Alakerrassa joku kronklaa, kone ei pyöri kunnolla. Avaukseen ja analysointiin...vvieri kirjoitti:Onko tietoa, mitä moottorista on hajonnut?
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Sohon uudemmat kannet vissiin voi kehittää venttiiliseetien väliin halkeaman mutta ei sen noin radikaaliin poikimiseen pitäisi johtaa... vai onko mennyt nokkahihna poikki?
Mutta niinhän se kannattaa tehdä että käy koko kattilan läpi. Onneksi sohokone on varsin ongelmaton ja osiakin on hyvin saatavilla.
Mutta niinhän se kannattaa tehdä että käy koko kattilan läpi. Onneksi sohokone on varsin ongelmaton ja osiakin on hyvin saatavilla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Käsittääkseni nokkahihna mennyt poikki. Katsotaan jos tässä parin viikon aikana saataisiin asiaan parempi selvyys.vvieri kirjoitti:Sohon uudemmat kannet vissiin voi kehittää venttiiliseetien väliin halkeaman mutta ei sen noin radikaaliin poikimiseen pitäisi johtaa... vai onko mennyt nokkahihna poikki?
Mutta niinhän se kannattaa tehdä että käy koko kattilan läpi. Onneksi sohokone on varsin ongelmaton ja osiakin on hyvin saatavilla.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Do dii. Pikkuisen taas on venähtäneet aikataulut mutta nyt alkaa Uno olla muttereina.
Helmat on näköjään joskus vaihdettu ja voi hyvä J****a! Jos et osaa hitsata pätkääkään, niin jättäisit sen jonkun toisen tehtäväksi. Ristus mitä jälkeä! Pari pientä ruostepaikkaa tarvitsee itse laittaa. Noissa helmojen korjaamisessa meneekin sitten viikko tai kaksi...
Koneen ahdistukseen ei tullut vielä selvyyttä mutta kaikki aikanaan.
Ja sitten kysymys asiaan vihkiytyneille: Onkos tämä 1.4-litrainen ollut "virallisesti" maahantuojan tuontiohjelmassa, kun en oikein mistään löydä tietoa ko. kamppeesta noin niin kuin på finska? Autolehtien koeajoja tms. oheiskrääsää mitä näiden ohella kuuluu ja pitää harrastaa?
Helmat on näköjään joskus vaihdettu ja voi hyvä J****a! Jos et osaa hitsata pätkääkään, niin jättäisit sen jonkun toisen tehtäväksi. Ristus mitä jälkeä! Pari pientä ruostepaikkaa tarvitsee itse laittaa. Noissa helmojen korjaamisessa meneekin sitten viikko tai kaksi...
Koneen ahdistukseen ei tullut vielä selvyyttä mutta kaikki aikanaan.
Ja sitten kysymys asiaan vihkiytyneille: Onkos tämä 1.4-litrainen ollut "virallisesti" maahantuojan tuontiohjelmassa, kun en oikein mistään löydä tietoa ko. kamppeesta noin niin kuin på finska? Autolehtien koeajoja tms. oheiskrääsää mitä näiden ohella kuuluu ja pitää harrastaa?
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Mulla piti olla tällaiseen myös uusia sumareita. oliskos ne ollu vähän alta satkun kun ostin.
Ihan vaan niinkö sivuhuomautuksena kun en kummiskaan enään huomenna muista ja alkuperäiset on kummiskin särki...
Ihan vaan niinkö sivuhuomautuksena kun en kummiskaan enään huomenna muista ja alkuperäiset on kummiskin särki...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Aika ehjiltä itse asiassa näyttivät. Pitää testata, kun alan taas autoa kasaamaan.väisänen kirjoitti:Mulla piti olla tällaiseen myös uusia sumareita. oliskos ne ollu vähän alta satkun kun ostin.
Ihan vaan niinkö sivuhuomautuksena kun en kummiskaan enään huomenna muista ja alkuperäiset on kummiskin särki...
Kuvia ei nyt tähän hätään ole mutta lisään niitä tuonnempana.
1. Muutama pieni ruostepaikka tuli laitettua ja edelliset paikat siistittyä. Auto tuli eilen maalarilta, päällä uusi alkup. 140 Rosso Corsa.
2. Kone on purettu. Alakerran pyörimättömyyden syyksi paljastui kaikessa yksinkertaisuudessaan ruoste. Kampura oli ruostunut parista kaulasta. Nyt on kampura koneistamolla kiillotettavana / hiottavana. Alkuperäiset nokka-akselikehto ja nokka-akseli ovat paskana tuon remmin katkeamisen myötä. Autossa tuli mukana uusi kehto ja akseli mutta eivät ne tähän sovi... Tilasin eBaystä (halvalla) 1.4-litraisen Mk1 Punto GT:n kehdon ja akselin. Pitäisi vissiin sopia, vai kuinka.
Laitan tässä tosiaan myöhemmässä vaiheessa kuvia kun jatkan projektikertomustani.
Sitten vielä: Urbaanilegenda kertoo, että näitä 1.4-litraisia Racingejä olisi Suomeen tullut vain kaksi, jotka molemmat esittelyautoiksi. Pystyykö joku vahvistamaan tämän ja tietääkö joku missä on se toinen?
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Eikös Punto ole suorasytyksellä, eli siinä ei ole jajaa nokan päässä lainkaan?
Sopiiko tuohon 1.3:sen kat-mallin Turbo-Unon nokkapukki, sellainen on mulla purkuosana nokkineen.
Sopiiko tuohon 1.3:sen kat-mallin Turbo-Unon nokkapukki, sellainen on mulla purkuosana nokkineen.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
Tämä on katsos 1.4-litrainen härpäke. En minä vaan tiedä. Luotettavasta lähteestä saamani tiedon mukaan kone on sama kuin GT-Puntossa. Käsittääkseni.Ippe kirjoitti:Eikös Punto ole suorasytyksellä, eli siinä ei ole jajaa nokan päässä lainkaan?
Sopiiko tuohon 1.3:sen kat-mallin Turbo-Unon nokkapukki, sellainen on mulla purkuosana nokkineen.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: 1992 Fiat Uno Turbo i.e Racing -entisöintiä(kö)
EI ole sama uunossa on 112 pollea kun puntosaa 136... puntossa kiukkusempi nokka-akseli ... , puntossa on hukkakipunalla sytytys kuin myös uunossa , puntossa on motronikin ruisku , uunossa l-jetti, venttiilikoppa pn uunossa erilainen , kuin myös koko sylinterin kansiPikku-Taukka kirjoitti:Tämä on katsos 1.4-litrainen härpäke. En minä vaan tiedä. Luotettavasta lähteestä saamani tiedon mukaan kone on sama kuin GT-Puntossa. Käsittääkseni.Ippe kirjoitti:Eikös Punto ole suorasytyksellä, eli siinä ei ole jajaa nokan päässä lainkaan?
Sopiiko tuohon 1.3:sen kat-mallin Turbo-Unon nokkapukki, sellainen on mulla purkuosana nokkineen.
Eroa on vaikka kuinka.