HeviGeeTee

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

HeviGeeTee

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli syksyllä ajatus, että olisi mukava kierrellä josain ratapäivillä mutta kalusto puuttui. Sopivasti löytyikin hitusen elämää nähnyt HGT joka tuli haetttua.

Myöhemmin tässä selvinnyt, että tämä on FTCF:n Zygin entinen:
Kuva

Sittemmin hitusen rapistunut:
Kuva

Tuo "hieno" tuuninkipuskuri oli saanut hieman siipeensä ja olisiko sitä joskus enempikin korjailtu kun jollain pensselillä maalattu oranssiin vivahtavaksi punaiseksi. Sittemmin kävi vielä pikku lisä-äksidentti kun kuorma-auto peruutti konepellille pihassa. Konepelti ja kuskinpuolen umpio saivat siipeensä, onneksi ei pahempia vaurioita.

Pikkuhlijaa tuota näpräilty kesäkuntoon ja huolto-osia laiteltu. Jarrut ja iskarit uusittu sekä jouset vaihtuneet, ja voi olla että eteen vaihtuvat vielä kerran. Taakse oli tarkoitus toinen vakaaja vielä sovitella jos jotenkin järjellisesti saisi käymään. Pikkubudjetilla liikenteessä, niin vanhoista romuista yritettävä kasailla. Aiemminhan tähän on jo jotain pörinäpönttöä laitettu ja jonkun huhun mukaan lastua. Imupuolelta on ainakin purettu kaikki resonaattorit ja ilmanotot pois, joten joku raitisilmarööri putsarikotelolle taiteiltava. Voipi olla, että kuskille jonkinlainen parempi penkki tulee, akun siirto konttiin jos jaksaa/ehtii ja ehkä vähän jotain teippejä :lol:
Kuva
Kuva

Ainakin nuo "BMW" ja "I love NY" on johonkin liimattava :lol:

Tallin nurkkaan joskus jäi MAKin alut Hankookin RS2 rengastuksella, niin nuo ruuvattu nyt alle fiilistä lisäämään 8-)

Kuva

Puskin vielä vaihtoon, rikkoutuneiden tilalle uutta osaa ja pientä tuuninkia, niin alkaa olla suht hyvällä mallilla kun lumet sulaa.
Viimeksi muokannut Stefa, 03.05.2013 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Arpatille kiitokset osapuutteiden täydennyksistä. Ei muuta kun näpräilee kasaanpäin hissukseen.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ole hyvä vaan! Toivottavasti se konepellin sävy on tarpeeksi liki... :lol: Vaan joutuuhan sen puskurinkin maalaamaan niin voi kai siihen konepelliinkin ohkaisen kerroksen vetää, jos saa vaan oikean sävyistä maalia muuhun autoon nähden... :roll:

Vaihtotavara oli ihan ok ja vähän taisi mennä jo ylikin arvoltaan kun ne jarruhilutkin tuli mukaan... Tavaratilasta löytyi vielä se 15" varapyöräkin! :o
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hyvä, että tavara tyydytti. Niillä on enempi arvoa jos niitä tarvitsee, itsellä kun eivät enää käy mihinkään. Sait sitten sen takaluukun auki vai kurkitko sisäkautta? Yritin sitä varapyörää itsekkin kurkata, mutta luovutin. Itsehän suunnittelin vaan puskurin kilokolimaalausta, mutta se lippispää puhui jostain värikoodeista :? Katsoo nyt.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja arpati »

En saanut luukkua auki eli tyhjensin ne renkaat pihalle ja lajittelin muutenkin vähän sitä roinaa niin sain vilkaistua maton alle... ;)

Heräsin tossa yöllä hetkeksi aikaa ja kaikkea levotonta pyöri mielessä ajoharjoitteluauton suhteen mutta noinniinkuin realistisesti ajatellen niin katotaan pääseekö edes radalle :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kyllähän sä tulet kun on jarrupalat ja kaikki. Saadaan aikaan jäsentenväliset :D
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja arpati »

Stefa kirjoitti:Kyllähän sä tulet kun on jarrupalat ja kaikki. Saadaan aikaan jäsentenväliset :D
Yritetään kovasti päästä! Turpiin tulee kyllä väkisin teitin tiimille :lol: No on tässä se etu että on parina vuonna jo tuon peltoromun kanssa käyty apparalla :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Juu, kokemusta ei paljoa ole. Otettava ohjelmaan hillitöntä incarien tuijottamista ja mielikuvaharjoittelua :lol: Jos ny alta 1.50 yrittäisi räpistellä, niin sehän olisi jo menestystä silloin.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli muuten aiemmin jo hommattua tällainen. Majakalle näpräilin säädeltävän magneettijalan, niin saa radanvarteen kiinni jos vain jotain rautaista on liki. Onko omia kelloja yleensä väellä minkä verran ollut mukana radoilla?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja arpati »

Heikki on vähän incar-kamerasta laskeskellut. Viimevuonna kysyttiin transponderiakin radalta mutta eivät olleet silloin tarjolla. :?
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo on ihan fksun oloinen vekotin mitä olen sillä nyt leikkinyt. Piuhan päässä vastaanotin vaikka tarralla sivupeiliin. Mopopuolella noita kai on jonkin verran käytössä. Enduranceväellähän taitaa olla omansa jotka voi purkaa läppärille ja kartingissakin moisia, mutta noiden hintaluokat jo satasissa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Pääsiäisenä tuli tätä ropattua. Nuhaista kulkua ihmetellessä tuli napattua katti pois:

Kuva

Tuossa on ilmeisesti jokin yhdistelmäpönttö missä on änkkäri suoraan katin perässä ikäänkuin samoissa kuorissa. Olisiko sisukset hapantuneet ja villat tollona putken suussa ja vielä jokin pellinkäikäle tukkimassa puolet putkesta. Kumma ettei jaksanut mennä ja putki hohkasi pirun kuumana kattiin asti ja sen jälkeen suht viileä.

Tilalle Simonsin joku rosteritötterö:

Kuva

Ja jopas muuttui kulku. Tarkkaakin tarkemmalla persdynolla nyt ollaan jo liki ilmoitettua tehoa. Äänetkin tuli vallan mukaviksi, sellainen hiljainen vitosen hurina vaan ja samalla imuäänetkin pieneni huomattavasti.

Tulppia vaihdellessa oli pari reikää täynnä öljyä ja yksi täynnä vettä. Kumman hyvin kävi tuo vesikin huomioon ottaen. Täytyy seurailla vuotoja, tosin tulpat oli sen näköiset ettei ihan hetkeen oltu niihin puututtu.

Cambereita tuli ihmeteltyä ja keulassa tuossa on vasemmalla about aste ja oikealla reilu kaksi, eikä lattia noin paljoa heitä. Perää ei tullut vielä mittailtua, mutta aurausta siinä oli nelisen milliä. Keulassa muutosten jäljiltä sellaiset liki 20 :lol:

Puskuri kaipailee vielä maalia ja takajarrut läpikäynnin, muuten alkaa olla ihan hyvällä mallilla. Jonkinlainen kattiratkaisu tarvitsee tosin varmaan viritellä käyttöön ennenkuin konttorille tarjoaa :roll:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

tehe siihen laipallinen katti, minkä voit katsastuksen jälkeen vaihtaa suoraan putkeen ;) siilähän vois saaha lisää työntöö :)
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Taitaa saada tuo Simonssi olla siinä normaalisti. On kuitenkin läpinäkyvä 2,5" ja äänetkin hiljaiset. Voisi vakiokatilla kokeilla leimalle kun itse kenno vaikutti ehjältä. Sitenhän tuo Simonssi on laitettu, että vakiokatti käy tilalle poislukien piti hännästä pätkä putkea ottaa kun oli sen verta outo koko (OD ~55) ettei tallista löytynyt pätkää.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: HGT

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vähän taas tuli viikonloppuna tusattua eteenpäin: "Uusi" puskuri matattu ja odottelee maalia niskaan, takajarrut käyty läpi ja ne alkoivat liikkuakkin vasaroinnin ja liottelun jälkeen. Männät ei ihan 100% olleet, mutta tuntuisivat hiottuina ja uusilla tiivisteillä pitävän. Uutta palaa ja levyä tietty samalla. Oikeassa etukulmassa on nyt portaatonta campperisäätöä ~1,75..3,25 astetta, vasen jäi vielä laittamatta. Hitusen enempi molempiin suuntiin oli kyllä tavoitteena ja epäkeskossa on vielä varaa, joten lisävingutusta kaipaa. Aurauksetkin tuli ruuvattua edes alueelle ja vaihteeksi soviteltua etujousia. Olkoon nuo weitecit siinä ainakin kokeeksi toistaiseksi. Kiekan lyhennettyä 16vt coupen jousta oli myös testissä.

Mutta ettei jotain taaksepäin kun eteenpäinkin, niin pikku koeajolenkille lähtiessä sähkölasit toimi, ja hetken päästä eivätpäs enää toimineetkaan. Nopeasti summassa katsoen sulakkeet oli ehjät :?:

Umpiot ja puskuri paikoilleen sekä taakse lisävakaajan sovittelua, jolloin alkaisikin olla kunnon koeponnistusta vaille 8-)

Edit: osaakos joku sanoa paljon tässä pitäisi olla rajoitin? Olen ollut uskossa, että 7200 ja sen tuo kiertää. Mutta FC Performancen kaveri kirjoitellut jotain, että nostavat chipissään rajoittimen 7200. Jossain taas oli, että 7600. Eihän tuolla iskulla nopeudet liika koviksi nouse, joten tuleeko nostajat vastaan missä kohdin?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin