HeviGeeTee
Re: HeviGeeTee
Minkälaisia aikoja unskilla tuolla kerkiää?
Nopeasti sitten Boscilaiset kuluu. En ihan tarkkaan osaa sanoa kilometrejä, mutta joku ehkä 200 ratakilometriä per reissu tullut ja esimerkiksi noilla bluestuffeilla taidettiin ajaa kolme vai neljä päivää ennen purkaantumista, jolloin tosin oli vielä noin puolet jäljellä, ellei enemmänkin. Meillä ne ekat Mintexit kesti nippanappa yhden päivän.
Tein käyttikseen jarruremonttia hiljan normi tarvikeosilla (MAPCO näytti lootissa lukeneen). Kävin sitten vähän paloja ajamassa sisään, niin meinasi kyllä melkein nauru päästä kun terävämmin yritti jarrutella. On nuo fiiun jarrut jo nytkin aika eri tasolla. Kyllä tuo käyttiskin pysähtyy, mutta ei tee kyllä mieli radalla kokeilla. Ei varmaan olisi oikeastikkaan huono jos jarruihin vähän enempi panostaisi vähän joka kamppeessa. On noissa paloissa eroja..
Nopeasti sitten Boscilaiset kuluu. En ihan tarkkaan osaa sanoa kilometrejä, mutta joku ehkä 200 ratakilometriä per reissu tullut ja esimerkiksi noilla bluestuffeilla taidettiin ajaa kolme vai neljä päivää ennen purkaantumista, jolloin tosin oli vielä noin puolet jäljellä, ellei enemmänkin. Meillä ne ekat Mintexit kesti nippanappa yhden päivän.
Tein käyttikseen jarruremonttia hiljan normi tarvikeosilla (MAPCO näytti lootissa lukeneen). Kävin sitten vähän paloja ajamassa sisään, niin meinasi kyllä melkein nauru päästä kun terävämmin yritti jarrutella. On nuo fiiun jarrut jo nytkin aika eri tasolla. Kyllä tuo käyttiskin pysähtyy, mutta ei tee kyllä mieli radalla kokeilla. Ei varmaan olisi oikeastikkaan huono jos jarruihin vähän enempi panostaisi vähän joka kamppeessa. On noissa paloissa eroja..
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Meillä taisi peltobravassa olla viimeksi juurikin mapcon etupalat ja ne hävis täysin yhdellä ajokerralla. Edellisillä jo käytetyillä paloilla ajettiin ehkä kolme ratareissua ilman ongelmia
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: HeviGeeTee
Jarrut taas käyty läpi Gruppon ratapäiviä silmällä pitäen ja levyt vaihdettu turbouriin. Muuta ei oikeastaan olekkaan tehty. Tainno MAKin alut vapautettu lopullisesti ratakäytöstä ja sileät pyörät siirretty paremmin hengittäville kiekoille. Jos nyt jarrut alkaisivat riittämään
Ei muuta kun kaikki ensi viikonloppuna liikekannalle kohti Ahveniston monttua.
Ei muuta kun kaikki ensi viikonloppuna liikekannalle kohti Ahveniston monttua.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Uudessa deltassa muuten olisi mielenkiintoisia jarruvaihtoehtoja. Löytyisi esim 305 ja 330 mm etulaikkaa aten satulalla. Jos joku noita on tarkemmin tutkinut, niin mielelläni kuulisin ajatuksia. Olisiko navoissa sama pulttijako
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Vietämme hiljaisen hetken Hevigeeteen muistolle
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Ratapäivillä oli vähän enemmän actionia?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: HeviGeeTee
Mikäs tähän iski?
Mulla päätti unskista ihi ruikkia öljyt pakoputkeen.
Mulla päätti unskista ihi ruikkia öljyt pakoputkeen.
Re: HeviGeeTee
Lumi suli, kesä tuli ja kone sanoi koli koli.
Pikaisella tutkimisella 5:n kk laakeri. Varikon portilta ylämäkeen noustessa luulin lootasta arponeeni vitosen kolmosen sijaan kun ei ollutkaan vetoja. Oli siellä oikea vaihde muttei vetoja. Kytkin pohjaan ja sammui. Vauhdista taas käyntiin ja kalina. Kone pyöri hyvin vaikeasti mutta pääsin varikolle. Siinä ei meinannut startti jaksaa enää pyörittää. Lähti kuitenkin apuvirralla, mutta kolisi. Tallilla pyöriteltiin kampuran päästä ja kuunneltiin stetoskoopilla. Vitonen kuulosti nihkeältä. Olisiko liuskat päällekkäin.
Ehdin kyllä kellottaa 1.38,55 päivän alussa. Myöhemmin ei alle 1.40 tahtonut enää mennä. Jotenkin arvelutti, että vedot olisivat ruvenneet hiipumaan, luisteli kyllä renkaatkin.
Selvinnee tarkemmin kunhan puretaan, kausi oli kyllä tässä. Varmaan kyllä todennäköisesti järjettömät öljynlämmöt teki tehtävänsä.
Pikaisella tutkimisella 5:n kk laakeri. Varikon portilta ylämäkeen noustessa luulin lootasta arponeeni vitosen kolmosen sijaan kun ei ollutkaan vetoja. Oli siellä oikea vaihde muttei vetoja. Kytkin pohjaan ja sammui. Vauhdista taas käyntiin ja kalina. Kone pyöri hyvin vaikeasti mutta pääsin varikolle. Siinä ei meinannut startti jaksaa enää pyörittää. Lähti kuitenkin apuvirralla, mutta kolisi. Tallilla pyöriteltiin kampuran päästä ja kuunneltiin stetoskoopilla. Vitonen kuulosti nihkeältä. Olisiko liuskat päällekkäin.
Ehdin kyllä kellottaa 1.38,55 päivän alussa. Myöhemmin ei alle 1.40 tahtonut enää mennä. Jotenkin arvelutti, että vedot olisivat ruvenneet hiipumaan, luisteli kyllä renkaatkin.
Selvinnee tarkemmin kunhan puretaan, kausi oli kyllä tässä. Varmaan kyllä todennäköisesti järjettömät öljynlämmöt teki tehtävänsä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Jaa sellasta - kattelin kun ajot loppus siihen hitaaseen kierrokseen radalla. Myynti-osiossahan oli se Kapan vähän ajettu tekniikka kaupan
No omalla ritsalla vedettiin vaan pari kierrosta korkeintaan lappu lattiassa - huomas tosiaan kun poitsun kanssa ajettiin lopussa ajanotossa peräkanaa niin öljynlämmöt aika tapissa (tais olla ainakin 140 sillä tarkalla ja luotettavalla Veglialla) - plus alko vielä vedenlämmötkin nousemaan turhan korkeiksi...
No omalla ritsalla vedettiin vaan pari kierrosta korkeintaan lappu lattiassa - huomas tosiaan kun poitsun kanssa ajettiin lopussa ajanotossa peräkanaa niin öljynlämmöt aika tapissa (tais olla ainakin 140 sillä tarkalla ja luotettavalla Veglialla) - plus alko vielä vedenlämmötkin nousemaan turhan korkeiksi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: HeviGeeTee
Saattaapa tallin nurkalla jo luovuttaja olla. Tarkoitus olikin enää tämä kausi tuolla vanhalla ajaa. Nyt on ainakin selvä, että purkuhommiin on ryhdyttävä. Ihmeen hyvin tuo kyllä kesti rääkkiä. Vedet ei kyllä kuumene, mutta öljyt varmasti olleet todella kuumat aina.
Jos nyt jotain positiivista, niin jarrut pelasi ja saatiinhan taas vähän ajastakin pois.
Jos nyt jotain positiivista, niin jarrut pelasi ja saatiinhan taas vähän ajastakin pois.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Systeemissähän pitäisi olla ilma/vesi-tyyppinen öljynjäähdytin. Eikö sen teho sitten riittänyt - mitattiinko öljynlämpöjä millään?
Voihan se olla, että kova käyttö on irrottanut sakat öljytilasta, ja ne on sitten tukkineet jonkun kanavan.
Voihan se olla, että kova käyttö on irrottanut sakat öljytilasta, ja ne on sitten tukkineet jonkun kanavan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: HeviGeeTee
Taitaa nämä 20v:t omata tc:n taipumukset mitä öljyn lämpöihin tulee. Ei ole mittaria ollut, olisi vaan tullut paha mieli. Venakopan alta kyllä löytyi hiilimäistä karstaa kökkö, tuollainen kyllä varmasti tekee pahaa jälkeä jos jossain kampuran sisällä on. Sumppu ei kai pitäisi olla kovin huono, mutta tiedä sitten oikein notkeilla öljyillä Pinta oli noin kolmasosan alamerkistä vaurion jälkeen, että ei tietty tuokaan asiaa auttanut.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Onko muuten kukaan tuosta VIS-koneen nokan säätimestä paremmin perillä? Ei lie pysy ajoitus luotettavasti paikoillaan jos jättää vaan ohjauksen pois..? Olisi tarpeen saada moinen systeemi kovaksi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: HeviGeeTee
Saahan tuon jumitettua vaikka hitsi napeilla.Stefa kirjoitti:Onko muuten kukaan tuosta VIS-koneen nokan säätimestä paremmin perillä? Ei lie pysy ajoitus luotettavasti paikoillaan jos jättää vaan ohjauksen pois..? Olisi tarpeen saada moinen systeemi kovaksi.
Tosin taitaa vika valo syttyä tuon jälkeen.
Ja kannattaako tuota jumittaa lisää mukavasti vääntöä 3000rpm.