Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja wellu » 20.08.2016 21:12

No hitto senkun teet. Minä olen ainakin lukenut alusta asti ja luen jatkossakin, kommentoida hiukan hankala kun mistään mitään ymmärrä. :lol:

Hankala nyt sanoa tuohon mitään, kuka pahoitti mielensä. Pahoittakoon kuten haluaa, sinun auto ja tee siitä mieleisesi. Ei sitä pitäisi tarvita edes selitellä.

Minä ainakin ymmärrän nuo perusteesi moottorivalinnalle. Antaa puristien itkeä kyyneliä, kun ei taas teurasteta yht TC:tä rata-autoilun alttarille.


Mutta, voit myös kokeilla sanoa VRCF:llä, että V70:iin vaikka Marean vitoskone. Kyllä sitä sielläkin sen paskamyrskyn aikaiseksi saa. Minulta hävitettiin projektipäiväkirja lopulta, kun en sopinut ilmeisesti foorumin agendaan ja tein omalle autolle kuten halusin. Päivässä tuli 10 sivua ihan puhdasta vittuilua, kerran sanoin vastaan ja koko prokkis siirtyi offtopiciin. Sitten lukkoon. Sitten totesin, että poistakaa jos on niin wäärin.
Itseasiassa sain yv:nä uhkauksia koskien autoani, semmosta...
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Luigi » 20.08.2016 21:46

Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta en minä ainakaan ole mieltä pahoittanut, enkä ole ollenkaan sitä mieltä, ettei tämä kuuluisi tänne. Eikun vaan jatkamaan projektikertomusta! Aina joku jostain kuitenkin vetää herneet nenään. Jos häiritsee, niin pitäisi jatkossa tietää olla lukematta tätä ketjua.

Vuosia sitten joku järkytti täällä laittamalla Audin konetta Mirafioriin. Herätti keskustelua silloinkin. :lol: Mitähän sillekin projektille kuuluu...
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7776
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja tapi0 » 20.08.2016 23:52

Mun puolesta voin sanoa: Jatkakaa!
Ja mielensäpahoittajille: Täällä ei ole mitään nähtävää!
:mrgreen:
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Avatar
tapi0
GFF
 
Viestit: 803
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 08:10

wellu kirjoitti:No hitto senkun teet. Minä olen ainakin lukenut alusta asti ja luen jatkossakin, kommentoida hiukan hankala kun mistään mitään ymmärrä. :lol:

Hankala nyt sanoa tuohon mitään, kuka pahoitti mielensä. Pahoittakoon kuten haluaa, sinun auto ja tee siitä mieleisesi. Ei sitä pitäisi tarvita edes selitellä.

Minä ainakin ymmärrän nuo perusteesi moottorivalinnalle. Antaa puristien itkeä kyyneliä, kun ei taas teurasteta yht TC:tä rata-autoilun alttarille.


Mutta, voit myös kokeilla sanoa VRCF:llä, että V70:iin vaikka Marean vitoskone. Kyllä sitä sielläkin sen paskamyrskyn aikaiseksi saa. Minulta hävitettiin projektipäiväkirja lopulta, kun en sopinut ilmeisesti foorumin agendaan ja tein omalle autolle kuten halusin. Päivässä tuli 10 sivua ihan puhdasta vittuilua, kerran sanoin vastaan ja koko prokkis siirtyi offtopiciin. Sitten lukkoon. Sitten totesin, että poistakaa jos on niin wäärin.
Itseasiassa sain yv:nä uhkauksia koskien autoani, semmosta...


Okei :shock: siis vrcf:ällä? :shock:

Jollain on mennyt tunteisiin, en tiedä mitä olet ollu tekemässä tai tehnyt autollesi mutta aika karua jos menee uhkailun tms puolelle. :o

Vaikka olenkin volvomies, niin en mä integraleen lähtis tekemään tekniikka swappia :)
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 08:15

Luigi kirjoitti:Muiden puolesta en osaa sanoa, mutta en minä ainakaan ole mieltä pahoittanut, enkä ole ollenkaan sitä mieltä, ettei tämä kuuluisi tänne. Eikun vaan jatkamaan projektikertomusta! Aina joku jostain kuitenkin vetää herneet nenään. Jos häiritsee, niin pitäisi jatkossa tietää olla lukematta tätä ketjua.

Vuosia sitten joku järkytti täällä laittamalla Audin konetta Mirafioriin. Herätti keskustelua silloinkin. :lol: Mitähän sillekin projektille kuuluu...


Okei. No sellanen on aika erikoinen rakennelma siinä, mutta eikös mirafiorit oo jo aika legendaarisia. Itellä jäisi tollanen aloittamatta.:) vrcf:än puolella on muutamia swappeja. 740:seen volvoon tungettu jos ja mitä
Mm. +600hp mersun dieseliä, 2jz toyotaa bmw:tä jne. Tai sitten Laitilalaisen bmw m3 jossa volvon pellit päällä :)
Löytyy näitä
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 08:16

tapi0 kirjoitti:Mun puolesta voin sanoa: Jatkakaa!
Ja mielensäpahoittajille: Täällä ei ole mitään nähtävää!
:mrgreen:


Projekti jatkuu, enköhän mä tännekin saa jotain aikaiseksi. :)
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja wellu » 21.08.2016 12:31

Maxxxed kirjoitti:
wellu kirjoitti:No hitto senkun teet. Minä olen ainakin lukenut alusta asti ja luen jatkossakin, kommentoida hiukan hankala kun mistään mitään ymmärrä. :lol:

Hankala nyt sanoa tuohon mitään, kuka pahoitti mielensä. Pahoittakoon kuten haluaa, sinun auto ja tee siitä mieleisesi. Ei sitä pitäisi tarvita edes selitellä.

Minä ainakin ymmärrän nuo perusteesi moottorivalinnalle. Antaa puristien itkeä kyyneliä, kun ei taas teurasteta yht TC:tä rata-autoilun alttarille.


Mutta, voit myös kokeilla sanoa VRCF:llä, että V70:iin vaikka Marean vitoskone. Kyllä sitä sielläkin sen paskamyrskyn aikaiseksi saa. Minulta hävitettiin projektipäiväkirja lopulta, kun en sopinut ilmeisesti foorumin agendaan ja tein omalle autolle kuten halusin. Päivässä tuli 10 sivua ihan puhdasta vittuilua, kerran sanoin vastaan ja koko prokkis siirtyi offtopiciin. Sitten lukkoon. Sitten totesin, että poistakaa jos on niin wäärin.
Itseasiassa sain yv:nä uhkauksia koskien autoani, semmosta...


Okei :shock: siis vrcf:ällä? :shock:

Jollain on mennyt tunteisiin, en tiedä mitä olet ollu tekemässä tai tehnyt autollesi mutta aika karua jos menee uhkailun tms puolelle. :o

Vaikka olenkin volvomies, niin en mä integraleen lähtis tekemään tekniikka swappia :)

Juu, juuri siellä. En suostunut turbottamaan, enkä liputtanut manuaalin puolesta.

Jos muuten jaksat, niin ihan mielekiinnosta kiinnostaisi tietää moottoripainot Lancia vs. lolvo.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 18:05

wellu kirjoitti:
Maxxxed kirjoitti:
wellu kirjoitti:No hitto senkun teet. Minä olen ainakin lukenut alusta asti ja luen jatkossakin, kommentoida hiukan hankala kun mistään mitään ymmärrä. :lol:

Hankala nyt sanoa tuohon mitään, kuka pahoitti mielensä. Pahoittakoon kuten haluaa, sinun auto ja tee siitä mieleisesi. Ei sitä pitäisi tarvita edes selitellä.

Minä ainakin ymmärrän nuo perusteesi moottorivalinnalle. Antaa puristien itkeä kyyneliä, kun ei taas teurasteta yht TC:tä rata-autoilun alttarille.


Mutta, voit myös kokeilla sanoa VRCF:llä, että V70:iin vaikka Marean vitoskone. Kyllä sitä sielläkin sen paskamyrskyn aikaiseksi saa. Minulta hävitettiin projektipäiväkirja lopulta, kun en sopinut ilmeisesti foorumin agendaan ja tein omalle autolle kuten halusin. Päivässä tuli 10 sivua ihan puhdasta vittuilua, kerran sanoin vastaan ja koko prokkis siirtyi offtopiciin. Sitten lukkoon. Sitten totesin, että poistakaa jos on niin wäärin.
Itseasiassa sain yv:nä uhkauksia koskien autoani, semmosta...


Okei :shock: siis vrcf:ällä? :shock:

Jollain on mennyt tunteisiin, en tiedä mitä olet ollu tekemässä tai tehnyt autollesi mutta aika karua jos menee uhkailun tms puolelle. :o

Vaikka olenkin volvomies, niin en mä integraleen lähtis tekemään tekniikka swappia :)

Juu, juuri siellä. En suostunut turbottamaan, enkä liputtanut manuaalin puolesta.

Jos muuten jaksat, niin ihan mielekiinnosta kiinnostaisi tietää moottoripainot Lancia vs. lolvo.


Tarvitsee varmaan punnita tai etsiä tietoa. :)
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 18:12

Tänään tuli puuhasteltua. :)

Kaikki sähköt, ABS Yksikkö linjoineen, tehostin ja kytkin sylinterit tuli purettua pois.

Emäntä imuroi kaarien asennuksien jälkeiset sonnat ja putsas rätillä pääpiirteittäin auton sisältä. Sitten auttoi myös purkamisessa. :) Sitten se teki vajaan tilaa puretuille tavaroille, kojelaudalle jne. :)

Itse käytin citruuna happoa konehuoneen pesemiseen ja suhteellisen hyvin irroitti likaa kun maalikin alkoi lähteä :D

Lisään muutaman kuvan myöhemmin. :)

Nyt tuo on puhdas kori jossa kaaret. :D
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 18:42

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 20:25

Ajattelin seuraavaksi tuon pohjan maalata, altapäin. Mitä kannattaisi vetästä? Viimeiseksi tulee valkoinen röpömassa :)
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja A Bart » 21.08.2016 20:42

tapi0 kirjoitti:Mun puolesta voin sanoa: Jatkakaa!
Ja mielensäpahoittajille: Täällä ei ole mitään nähtävää!
:mrgreen:

Tätä kompataan, ja hienoa kuitenkin katsoa että joku saa jotain aikaiseksi.
Laita siihen vaikka kone hajabusasta, jos siltä tuntuu, mutta sitten saat kuunnella vittuilua hajabusamiehiltä :lol:
Eli lepo, jatkakaa.
(No kaissää oot viälä sivarikin kun raiskaat lansiaa )
A Bart
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja A Bart » 21.08.2016 20:44

Oho, täällähän oli toinenkin sivu jo kirjoiteltu.
Eli vähän myöhässä, mutta kuitenkin idea varmaan tuli selväksi.
A Bart
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Maxxxed » 21.08.2016 21:22

A Bart kirjoitti:
tapi0 kirjoitti:Mun puolesta voin sanoa: Jatkakaa!
Ja mielensäpahoittajille: Täällä ei ole mitään nähtävää!
:mrgreen:

Tätä kompataan, ja hienoa kuitenkin katsoa että joku saa jotain aikaiseksi.
Laita siihen vaikka kone hajabusasta, jos siltä tuntuu, mutta sitten saat kuunnella vittuilua hajabusamiehiltä :lol:
Eli lepo, jatkakaa.
(No kaissää oot viälä sivarikin kun raiskaat lansiaa )


Hehe kiitos. :)

Ja itseasiassa "olen" vapautettu. Sanoisinko vammaisen huonoa tuuria kun ei oo saanut suorittaa asepalvelusta.

A Bart kirjoitti:Oho, täällähän oli toinenkin sivu jo kirjoiteltu.
Eli vähän myöhässä, mutta kuitenkin idea varmaan tuli selväksi.


:) :)
Maxxxed
 
Viestit: 201
Liittynyt: 12.02.2013 00:54
Paikkakunta: Kuusisto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

ViestiKirjoittaja Wesulius » 21.08.2016 22:50

Mitäs tästä ollaan sitte rakentamassa?
Katuautoa? 2L vapari on kyl aika mopo. kun oikeen virität ni saat ehkä 240hv = mopo tuon painoisessa autossa ja ei mee enää päästöistä läpi.
Eikös volvolla ole 3L 6konekin , siinä alkais olee jo sopivasti voimaa ja äänikin aivan eri luokkaa. kadulle ja miks ei radallekin.
Mutta kyllä tuon painoinen auto vaatii ahtimen, noin pienellä koneella.(henkseli vetoinen vois olla ihan jees ni on helppo ajaa)
Meillä bmw:ssä e30 1.8 16v nyt 196hv 6650rpm ja 234Nm 5550rpm auto painaa 920kg + kuljettaja. ja on kyllä mopo.
Paikaltaan kyllä 0-100km/h alle 6sec. , mutta pidemmällä suoralla huutaa paljon voimaa lisää.

Volvossa on helvetin lyhyt tukivarsi edessä joka rata-autossa on ISO -
Ja puttijako 4-5x108 itse vaihtaisin navat 5x112 tai mieluiten 5x120 ni alkaa löytymään vanteitakin.
Mites volvon vaihteistoon löytyy perävälityksiä?radalla vapari huutaa aika lyhkästä perävälitystä 4.5/1-5/1
Jos rata-autoa teet niin ei mitään järkeä käyttää vakio ecua, eikä kyllä vakio autossakaan, menee säätäminen liian vaikeaksi.

Takajarrujen ei tarvtse olla 300mm , ellet sitten jätä etujarru kokonaan pois. :mrgreen:
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4546
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä