Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Jos moottoreita tarkastelee puhtaasti specsien valossa, niin kumpi on kevyempi?
Volvon kone taitaa olla halvempi (ehkä, nokat vissiin aika suolaisen hintaisia?) tehdä kiertäväksi vaparimoottoriksi, mikä on tehotavoite? Eikös Volvo 850 BTCC kiertänyt jotain 7-8krpm ja tuottanut jotakuinkin 250hp tehoa? Niissäkin oli käsittääkseni tuo 2-litrainen vitoskone, mutta billet-kansi jos en ole väärin muistanut.
Mitä tuo Volvon moottori painaa?
Vaihteistoja varmasti paljon, eikä ihan heti tule teho/väännön kesto vastaan?
Mitä sen Lancian koneen kiertämään saaminen oikeasti kustantaa? Paljonko tuosta 2 -litraisesta voi odottaa saavansa tehoja ulos? 230hp? 250hp? 280hp?
Minkälaisia vaihteistovaihtoehtoja tuohon Lancian koneeseen löytyy oman askinsa lisäksi?
Mitä tuo Lancian kone painaa?
Miksi ei turbo?
Miksi ei Wankel?
Volvon kone taitaa olla halvempi (ehkä, nokat vissiin aika suolaisen hintaisia?) tehdä kiertäväksi vaparimoottoriksi, mikä on tehotavoite? Eikös Volvo 850 BTCC kiertänyt jotain 7-8krpm ja tuottanut jotakuinkin 250hp tehoa? Niissäkin oli käsittääkseni tuo 2-litrainen vitoskone, mutta billet-kansi jos en ole väärin muistanut.
Mitä tuo Volvon moottori painaa?
Vaihteistoja varmasti paljon, eikä ihan heti tule teho/väännön kesto vastaan?
Mitä sen Lancian koneen kiertämään saaminen oikeasti kustantaa? Paljonko tuosta 2 -litraisesta voi odottaa saavansa tehoja ulos? 230hp? 250hp? 280hp?
Minkälaisia vaihteistovaihtoehtoja tuohon Lancian koneeseen löytyy oman askinsa lisäksi?
Mitä tuo Lancian kone painaa?
Miksi ei turbo?
Miksi ei Wankel?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Tuohon lancian koneeseen niin kaikki nuo 3 teholukemaa on saatavissa. Riippuu rahasta
Kokeneemmat voisi noista vaihteisto ym. Jutuista selventää.
BTCC Volvossa oli kyllä billetti kansi.
Muutama nopea lainaus netistä.
The 850 Estate racer was equipped with a 2.0 litre 20 valve 5-cylinder in-line engine (without turbo), delivering 280bhp @ 8.500rpm. The car was a frontwheeldrive (FWD) and has a X-Trac 6-speed sequential gearbox.
Displacement mm: 1,999
Stroke mm: 73.9
Bore mm: 83
Max. output KW/bhp/rpm 205+/280+/8500
Catalytic Converter: Catalytic exhaust emission control and silencer fitted.
En ole ehtinyt mitään erityisempää punnitsemis infoa tms ettimään.
Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Miks ei wankel. No ei pidetään Mazdat ominaan
Kokeneemmat voisi noista vaihteisto ym. Jutuista selventää.
BTCC Volvossa oli kyllä billetti kansi.
Muutama nopea lainaus netistä.
The 850 Estate racer was equipped with a 2.0 litre 20 valve 5-cylinder in-line engine (without turbo), delivering 280bhp @ 8.500rpm. The car was a frontwheeldrive (FWD) and has a X-Trac 6-speed sequential gearbox.
Displacement mm: 1,999
Stroke mm: 73.9
Bore mm: 83
Max. output KW/bhp/rpm 205+/280+/8500
Catalytic Converter: Catalytic exhaust emission control and silencer fitted.
En ole ehtinyt mitään erityisempää punnitsemis infoa tms ettimään.
Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Miks ei wankel. No ei pidetään Mazdat ominaan
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.
Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Tästä kyllä propsit. Turbomoottori on hiano, mutta kyllä kunnolla tehty vapari on vähintään yhtä hieno. Harva vain enään alkaa vaparia tekemään.Maxxxed kirjoitti:Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Korkeelta ja kovaa kiekuva vapari on komiaa.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Kyllä sen Turbo pittää olla,eei nää vaparilla kuin takavalot kun alkaa ahdin aivastamaan....
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
illan naurut4d60elx kirjoitti:Kyllä sen Turbo pittää olla,eei nää vaparilla kuin takavalot kun alkaa ahdin aivastamaan....
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
Näinhän se ontapi0 kirjoitti:Korkeelta ja kovaa kiekuva vapari on komiaa.
Kiitoswellu kirjoitti:Tästä kyllä propsit. Turbomoottori on hiano, mutta kyllä kunnolla tehty vapari on vähintään yhtä hieno. Harva vain enään alkaa vaparia tekemään.Maxxxed kirjoitti:Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.
Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Muistelisin vielä viimevuonna nähneeni dokumentin/lukeneeni juttua tuosta, 850:iin oli viimeinen versio billetillä, mutta sitten päätettiin korvata koko malli S40:llä...Maxxxed kirjoitti:Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.
Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Samapa tuo. Nyt täytyy hiukan miettiä, Lancia Delta. Tuo heti mieleen Turboauton. Vapari, ok, italialaiset ovat osanneet tehdä kiertäviä ja tehokkaita vaparimoottoreita. Volvon kone. Hetkinen? Kuka ajaa vaparivolvolla? Saati vaparivolvo-lancialla? Olet kyllä yhden sortin perverssi!
"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Mulla on fixaatio 5Syl tekniikkaan.wellu kirjoitti:Muistelisin vielä viimevuonna nähneeni dokumentin/lukeneeni juttua tuosta, 850:iin oli viimeinen versio billetillä, mutta sitten päätettiin korvata koko malli S40:llä...Maxxxed kirjoitti:Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.
Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Samapa tuo. Nyt täytyy hiukan miettiä, Lancia Delta. Tuo heti mieleen Turboauton. Vapari, ok, italialaiset ovat osanneet tehdä kiertäviä ja tehokkaita vaparimoottoreita. Volvon kone. Hetkinen? Kuka ajaa vaparivolvolla? Saati vaparivolvo-lancialla? Olet kyllä yhden sortin perverssi!
"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Luigi kirjoitti:Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Edellinen 600:nenhan oli yhteistyössä saapin kanssa.Luigi kirjoitti:<br abp="674">Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta.
Mutta eikös nyt viisimukista löytyisi helpolla kappastakin, sen virittämisestä sitten tiedä, mutta kait senkin laulamaan korkealta saa?
Vakionahan laulu loppuu pikkaisen 7 tonnin jälkeen rajoittajaan, ja sinne asti se piristyy innokkaasti kierrosten mukaan.
Mutta taitaa tosiaankin olla patarautaa sen lohko.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Yksi oleellinen asia mikä mulla puoltaa volvon tekniikkaan on se että se on tutumpi mulle ja sen harrastajia on enempi. Esim. T-5R oem moottoriohjausta kun aattelee ni säätämään pystyy 500hp asti. Todistetusti ainakin 400hp, moisen kyydissäkin ollut ja oli vielä etanolillakin.
Lisäksi se kun mainitsin hintaa. Ystäväpiirissä tuo tinakone on erittäin yleinen ja saan heiltä apuja tekemiseen ja osien hommaamiseen. Myös tietotaito yms tulee sieltä hyvin vahvasti. Ja kuten mainitsin aiemmin niin olen tätä swappia jo miettinyt yli vuoden kohta kaksi tai rehellisesti ennen tätä deltan ostoa aattelin ostaa e28 bmw:n johon olisin laittanu volvon 5cyl tekniikan.
Suomessa on volvon 1.9 t4 otettu yli 1000hv ja sama juttu 5cyl tinakoneesta. Vapareita ei oo paljoa tehty. Mutta ainahan sellasen voi tehdä sen aion tehdä. Ja yhdistän sen levyeen koriin jolla on hyvät mitat.
Tarpeeks suuri naksahdus lun päähäni saan ni teen takamoottorisen takavedon turbolla ja remmillä.
Yksi asia mua harmittaa, se mitä seurauksia tästäkin ehdotuksesta tuli. Ilmeisesti tätäkin ikuisuus topiccia joku on seurannut kun sain rehellisen paskamyrskyn aikaiseksi mainitsemalla volvon tekniikka lanciaan. Kannatusta se ei ainakaan saanut sen huomaan enkä kyllä odottanutkaan.
Katellaan kun edistyy.
Ps. Eikö kellään täällä ole tarvetta tolle huippu aihio tekniikalle vai onko TAKAVETO Mielläkin kaikilla jo 16V TC?
Tai etuvedoissa hyvä vaihteisto? Oo
Tipoja, dedroja, temproja jne mihin toi 16V on helppo laittaa. voin mä ecun myydä myös ja sähköt en niilläkään mitään tee.
Lisäksi se kun mainitsin hintaa. Ystäväpiirissä tuo tinakone on erittäin yleinen ja saan heiltä apuja tekemiseen ja osien hommaamiseen. Myös tietotaito yms tulee sieltä hyvin vahvasti. Ja kuten mainitsin aiemmin niin olen tätä swappia jo miettinyt yli vuoden kohta kaksi tai rehellisesti ennen tätä deltan ostoa aattelin ostaa e28 bmw:n johon olisin laittanu volvon 5cyl tekniikan.
Suomessa on volvon 1.9 t4 otettu yli 1000hv ja sama juttu 5cyl tinakoneesta. Vapareita ei oo paljoa tehty. Mutta ainahan sellasen voi tehdä sen aion tehdä. Ja yhdistän sen levyeen koriin jolla on hyvät mitat.
Tarpeeks suuri naksahdus lun päähäni saan ni teen takamoottorisen takavedon turbolla ja remmillä.
Yksi asia mua harmittaa, se mitä seurauksia tästäkin ehdotuksesta tuli. Ilmeisesti tätäkin ikuisuus topiccia joku on seurannut kun sain rehellisen paskamyrskyn aikaiseksi mainitsemalla volvon tekniikka lanciaan. Kannatusta se ei ainakaan saanut sen huomaan enkä kyllä odottanutkaan.
Katellaan kun edistyy.
Ps. Eikö kellään täällä ole tarvetta tolle huippu aihio tekniikalle vai onko TAKAVETO Mielläkin kaikilla jo 16V TC?
Tai etuvedoissa hyvä vaihteisto? Oo
Tipoja, dedroja, temproja jne mihin toi 16V on helppo laittaa. voin mä ecun myydä myös ja sähköt en niilläkään mitään tee.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995
Jäin tässä miettimään, luin äsken 90% koko topic:in läpi. Ja huomasin sellasen seikan että aika hiljaiseloa ja yksinään kirjoittelua siinä mittakaavassa millaisen rehellisen paskamyrskyn sain aikaan kun mainitsin kuvan kera volvon moottorilla sovituslohko....
Olenko mä Volvomiehenä järkyttänyt teidät kanssa harrastajat niin pahasti että otitte nokkiinne jostain? Vai enkö sitten enää kuulu tänne? Hmm.. Ilmeisesti on kiveenlyöty ettei makarooniin saa laittaa muuta kuin pastaa. Voin mä sen turbollakin tehdä, mutta silti se on Volvon 5cyl.
Jäi tästä viikosta sellanen että fiilis kuin olisi potkittu ulos "laumasta" "sä et kuulu tänne"
Miten on? Jos ei tää topic noin niinkun muuten nappaa niin.... Kertotaa.
Annan luvan poistaa tän topic:in eikä muistella pahalla että tein jotain mikä italialais autojen harrastajat järkytti iänkaikkisesti.....
Sen verran tuossa tehnyt päätöksiä..
Hommaan kokonaisen 850:sen Volvon josta otan talteen. Koko etuapurungon tekniikan kera, takanavat, vaihdekepin/telineen ja vaierit. Ohjaustehostimen, abs:än kokonaan, Jne..
Etuapurungon sovitan Deltan omaan apurunkoon jotta saan koko nipun paikalleen ja sitten vaihtaa iskarin yläpään kiinitys. ( Eteen volvon tolpat ) Taakse oem napojen tilalle volvon navat niin saan 295mm jarrut taakse ja 2-mäntä satulat. Volvon tekniikan sähköt, + abs yksikkö jne. Eli täysin volvon jarrut, tekninen sähköstö kun tekniikka tulee tinasta.
Kuullaan toverit ! Ja tosiaan tuo mun tekniikka on myynissä! Ostoksille. Tuskin kaikilla on 16V tekniikkaa vielä?
Olenko mä Volvomiehenä järkyttänyt teidät kanssa harrastajat niin pahasti että otitte nokkiinne jostain? Vai enkö sitten enää kuulu tänne? Hmm.. Ilmeisesti on kiveenlyöty ettei makarooniin saa laittaa muuta kuin pastaa. Voin mä sen turbollakin tehdä, mutta silti se on Volvon 5cyl.
Jäi tästä viikosta sellanen että fiilis kuin olisi potkittu ulos "laumasta" "sä et kuulu tänne"
Miten on? Jos ei tää topic noin niinkun muuten nappaa niin.... Kertotaa.
Annan luvan poistaa tän topic:in eikä muistella pahalla että tein jotain mikä italialais autojen harrastajat järkytti iänkaikkisesti.....
Sen verran tuossa tehnyt päätöksiä..
Hommaan kokonaisen 850:sen Volvon josta otan talteen. Koko etuapurungon tekniikan kera, takanavat, vaihdekepin/telineen ja vaierit. Ohjaustehostimen, abs:än kokonaan, Jne..
Etuapurungon sovitan Deltan omaan apurunkoon jotta saan koko nipun paikalleen ja sitten vaihtaa iskarin yläpään kiinitys. ( Eteen volvon tolpat ) Taakse oem napojen tilalle volvon navat niin saan 295mm jarrut taakse ja 2-mäntä satulat. Volvon tekniikan sähköt, + abs yksikkö jne. Eli täysin volvon jarrut, tekninen sähköstö kun tekniikka tulee tinasta.
Kuullaan toverit ! Ja tosiaan tuo mun tekniikka on myynissä! Ostoksille. Tuskin kaikilla on 16V tekniikkaa vielä?