Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Niin siinä kannattaa edetäkin, pysyy motivaatio hitsuutteluun yllä kun jättää sokerit pohjalle...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Vihdoin ja viimein saatiin Karelin kanssa hitsattuu viimeisetkin mädät pois.
Eli viimein on kova peltinen tämäkin Delta Enempää ei olla löydetty tai saatu löydettyy mätäpaikkoja.
Seuraavaks olis sit kaikkien hitsattujen kohtien ja pintaruosteisten kohtien putsaus peltipuhtaaks ja jollain sopivalla hapolla maalaus. Epoksi maali tulee kyllä. Mutta vasta kun saadaan turvakaaret hitsattua autoon.
Seuraavaks putsailun ja maalailun lisäks aletaan tekemään kaarien malliputkia joiden mukaan teetätän kaariputket luokitellusta putkesta. Kun kaaret saadaan kiinni niin sen jälkeen vedetään epoksia ja tiettyihin kohtiin koriliimaa ja kotelosuojaukset + massaukset.
Kun kaaret saadaan tehtyä ja saumat jotka vaatii liimaa (takakyljet) on saatu kiinni aletaan toteuttaa tulevaa ulkokuorta.
Ja Lanca on pitkästä aikaa pyörillään, jota ohi ajelleet niin nyt on jottain tehty.
Eli viimein on kova peltinen tämäkin Delta Enempää ei olla löydetty tai saatu löydettyy mätäpaikkoja.
Seuraavaks olis sit kaikkien hitsattujen kohtien ja pintaruosteisten kohtien putsaus peltipuhtaaks ja jollain sopivalla hapolla maalaus. Epoksi maali tulee kyllä. Mutta vasta kun saadaan turvakaaret hitsattua autoon.
Seuraavaks putsailun ja maalailun lisäks aletaan tekemään kaarien malliputkia joiden mukaan teetätän kaariputket luokitellusta putkesta. Kun kaaret saadaan kiinni niin sen jälkeen vedetään epoksia ja tiettyihin kohtiin koriliimaa ja kotelosuojaukset + massaukset.
Kun kaaret saadaan tehtyä ja saumat jotka vaatii liimaa (takakyljet) on saatu kiinni aletaan toteuttaa tulevaa ulkokuorta.
Ja Lanca on pitkästä aikaa pyörillään, jota ohi ajelleet niin nyt on jottain tehty.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kaksi harvinaisuutta samassa kuvassa...
Taitaa vaan Lancia olla vielä yleisempi...
Taitaa vaan Lancia olla vielä yleisempi...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Heh, niin taitaa olla. Kävin 3vk sitten Ruotsista hakemassa tuon Ärrän.wellu kirjoitti:Kaksi harvinaisuutta samassa kuvassa...
Taitaa vaan Lancia olla vielä yleisempi...
Edit: Pahoittelen erittäin surkeaa kuvanlaatua. Suoraan puhelimella, melkoisella zoomilla kun istuskelin saunan terassilla.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Nostellaan vähän.
Tallin uumenissa jälleen, kesän vietti pihalla. Koriprojektia jatketaan, mädät kuitenki jo pois hitsattu.
Kaverin stilon varapyörän aika palautua niin siksi tolleen kulma ylhäällä.
Kuitenkin, seuraavaksi investoida 4kpl koripukkeja joita muokata jotta saa korin pukkien päälle.
Kun saatu pukkien päälle ni tehdään koria lisää.
Tallin uumenissa jälleen, kesän vietti pihalla. Koriprojektia jatketaan, mädät kuitenki jo pois hitsattu.
Kaverin stilon varapyörän aika palautua niin siksi tolleen kulma ylhäällä.
Kuitenkin, seuraavaksi investoida 4kpl koripukkeja joita muokata jotta saa korin pukkien päälle.
Kun saatu pukkien päälle ni tehdään koria lisää.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Eilen tuli tehtyä Lancaa eteenpäin.
Piti hioo peltipuhtaaks ja vetästä happo+epoksi mut tulikin tehtyä muuta.
Eli takaluukku, kattoluukku + kaikki muut verhoilut paitsi kojelauta.. Myös sähköt tuli purettuu pois ja auto putsattuu puhtaaks seuraavaa kertaa varten.
Kamera jäi aamulla kotiin enkä sitä hakemaan lähtenyt mutta Karelilla oli kamera mukana ni Karel voi hoitaa tän kerran räpsyt.
Takapää on jo nyt melkoisen kevyt, nousee kevyesti ylös
///
Muutama kuva Karelin toimesta.
Klick
Klick
Klick
Allekirjoittanut päässyt ekaan kuvaan mukaan, ei pare säikähtää.
Piti hioo peltipuhtaaks ja vetästä happo+epoksi mut tulikin tehtyä muuta.
Eli takaluukku, kattoluukku + kaikki muut verhoilut paitsi kojelauta.. Myös sähköt tuli purettuu pois ja auto putsattuu puhtaaks seuraavaa kertaa varten.
Kamera jäi aamulla kotiin enkä sitä hakemaan lähtenyt mutta Karelilla oli kamera mukana ni Karel voi hoitaa tän kerran räpsyt.
Takapää on jo nyt melkoisen kevyt, nousee kevyesti ylös
///
Muutama kuva Karelin toimesta.
Klick
Klick
Klick
Allekirjoittanut päässyt ekaan kuvaan mukaan, ei pare säikähtää.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Noniin.. Tänään tuli tehtyä eteenpäin jälleen.
Purettu ovetkin pois, hiottu sisäpohja. Maalattu happomaali hitsisaumoihin ja paljaaseen peltiin.
Maalattu koko sisäpohja valkoisella epoksilla, yksi kerros pensselillä.
Vähän kuva saastetta.
Hapot
Epoksi
Kaikki loput lisätyt täältä!
Seuraavalla kerralla olisi sitten takakylkien sauman puhdistus ja kiinni liimaus.
Mahdollisesti myös turvakaariputki mallien tekoa!
Purettu ovetkin pois, hiottu sisäpohja. Maalattu happomaali hitsisaumoihin ja paljaaseen peltiin.
Maalattu koko sisäpohja valkoisella epoksilla, yksi kerros pensselillä.
Vähän kuva saastetta.
Hapot
Epoksi
Kaikki loput lisätyt täältä!
Seuraavalla kerralla olisi sitten takakylkien sauman puhdistus ja kiinni liimaus.
Mahdollisesti myös turvakaariputki mallien tekoa!
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Komiaa jälkeä!
Meinaatko laittaa koriliiman vielä hitsisaumojen päälle pohjan ja hytin puolelle? Vesi kun tuppaa menee pienemmästäkin rakosesta..
Tuollaista olen käyttänyt..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601619/S ... itti-310ml
Meinaatko laittaa koriliiman vielä hitsisaumojen päälle pohjan ja hytin puolelle? Vesi kun tuppaa menee pienemmästäkin rakosesta..
Tuollaista olen käyttänyt..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601619/S ... itti-310ml
Bravo t-jet
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
sampsulisami kirjoitti:Komiaa jälkeä!
Meinaatko laittaa koriliiman vielä hitsisaumojen päälle pohjan ja hytin puolelle? Vesi kun tuppaa menee pienemmästäkin rakosesta..
Tuollaista olen käyttänyt..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601619/S ... itti-310ml
Kiitos. Ei ole varsinaisesti mielessä käynyt.. Tuo epoksi tulee molemmin puolin pohjaa, on myös melkoisen tunkeutuvaista. Täyttää huokoset hyvin.
Liimailuun mulla on Sika 221 jolla mm. liimaan takakyljet.
Pidän mielessä tuon, kiitos vinkistä!
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Jos epoksia on tasainen ehjä pinta niin ei vesi siitä kyllä läpi mene.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kaarien jälkeen tulee vielä toinen pinta sisälle.tapi0 kirjoitti:Jos epoksia on tasainen ehjä pinta niin ei vesi siitä kyllä läpi mene.
Pohjaan tulee myös epoksi sen päälle massa. Kun saan vaan ylös auton.
Turvakaaret ku saan tehtyä tulee samassa helmoihin putket pukkeja varten.
Sit saan auton ylös sivulta ni jää pohja vapaaksi. Sen jälkeen otetaan kelkat pois
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Aikaa jälleen vierähtänyt, tallilla tuli oltua. Biltemasta ostin ensin 3kpl 2m 42mm pakoputkea. Joista alkaa tehdä malliputkea turvakaarille.
Pääkaari + kuskinpuolen etukaarimallit tehty. Jos ois hoksannu 7m ostaa ni ois saanu tehtyy hantinpuolen myös.
Ensi kertaan siis. Nuo kun saa tehtyä valmiiksi niin sit viel vähä hitsata niitä vahvemmiksi jotta voin ne toimittaa.
Karrikoidusti vedetty nyt pääkaari ja kuskin puolen etukaari paikalleen..
Ja kyllä, kaaret eivät mene kojelaudan läpi. En ala siihen projektiin, katukilpisenä yritän viimeiseen asti tehdä ja ei tota sähkö PIIIP saa ikinä nippuun järkevästi jos sen lyö lihoiksi. Eikä koko kojelauta istu enään paikalleen jos sen pilkkoo..
Piirtelyä
Edit: Loput lisätyt
Pääkaari + kuskinpuolen etukaarimallit tehty. Jos ois hoksannu 7m ostaa ni ois saanu tehtyy hantinpuolen myös.
Ensi kertaan siis. Nuo kun saa tehtyä valmiiksi niin sit viel vähä hitsata niitä vahvemmiksi jotta voin ne toimittaa.
Karrikoidusti vedetty nyt pääkaari ja kuskin puolen etukaari paikalleen..
Ja kyllä, kaaret eivät mene kojelaudan läpi. En ala siihen projektiin, katukilpisenä yritän viimeiseen asti tehdä ja ei tota sähkö PIIIP saa ikinä nippuun järkevästi jos sen lyö lihoiksi. Eikä koko kojelauta istu enään paikalleen jos sen pilkkoo..
Piirtelyä
Edit: Loput lisätyt
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Turvakaari mallit valmiit. Takakyljet hiottu auki, pientä reikää täynä alareunat.. Syynä tälle varmaankin että oli kotelo osuus täynä vielä kun purin autoa märkää muta/kökkö/liejua.... Tehny vuosien saatossa tehtävänsä. Siksi siis varmaan kyljet ovat auenneet liitoksestaan ajansaatossa. Ei tuo niin paha, kuntoon kun saa aikaiseks.
Seuraavaks raato pukeille ja takakyljet levitykseen.
Seuraavaks raato pukeille ja takakyljet levitykseen.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Telvekavelit..
Tänään tuli puuhasteltua koria lisää.
Raaka työstö tän muokkauksen osalta valmis, nää kuvat ei huimaa päätä.. Otan kunnollisia kuvia kun kerkeän ja saan aikaiseksi ottaa kameran mukaan.
Eli :
Takakyljet/kaaret, levitettyä 30mm ja sisäloksu siirettyy 25mm ylöspäin.
Etuloksut mankeloitua, ja takareunat levitettyä 15mm
Nyt olisi tuo tehty alta pois. Hitsattavaa tuli vähän takakoteloihin lisää kun sisäloksut vähän repesi ja on saumat auki.
Tuollaista oli tällä kertaa.
Seuraavaksi tod.näk puretaan lisää.
Tänään tuli puuhasteltua koria lisää.
Raaka työstö tän muokkauksen osalta valmis, nää kuvat ei huimaa päätä.. Otan kunnollisia kuvia kun kerkeän ja saan aikaiseksi ottaa kameran mukaan.
Eli :
Takakyljet/kaaret, levitettyä 30mm ja sisäloksu siirettyy 25mm ylöspäin.
Etuloksut mankeloitua, ja takareunat levitettyä 15mm
Nyt olisi tuo tehty alta pois. Hitsattavaa tuli vähän takakoteloihin lisää kun sisäloksut vähän repesi ja on saumat auki.
Tuollaista oli tällä kertaa.
Seuraavaksi tod.näk puretaan lisää.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Täällä olis Facebook käyttäjille jotka haluavat liittyä ryhmä tästä projektista.
https://www.facebook.com/groups/588880474580748/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/588880474580748/" onclick="window.open(this.href);return false;