Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Eikö kaaret tulisi myös pultata kiinni?
Taka diakonaali on kummalllinen itse vääntäny aina x än .
Näyttää painavalta.
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Maxxxed kirjoitti:Siivoilin tallin valmiiks Deltaa varten. Tänä vkl aikana tarkoitus tuoda kotiin tosiaan. :)
Mahtuuks tuolla tekee kauheesti mitää?
Auton sisällä tietty, mut ei tosa kauheasti tilaa ole ulkopintoja tehdä.
Vai vietkö auton viellä jonnekkin maalarille?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Wesulius kirjoitti:Eikö kaaret tulisi myös pultata kiinni?
Taka diakonaali on kummalllinen itse vääntäny aina x än .
Näyttää painavalta.
V tehtiin koska katossakin on V ottaa muuten pää kiinni kaariin. On katon ja takaputkien kiinitys yhdessä. Arvio 80kg
tapi0 kirjoitti:
Maxxxed kirjoitti:Siivoilin tallin valmiiks Deltaa varten. Tänä vkl aikana tarkoitus tuoda kotiin tosiaan. :)
Mahtuuks tuolla tekee kauheesti mitää?
Auton sisällä tietty, mut ei tosa kauheasti tilaa ole ulkopintoja tehdä.
Vai vietkö auton viellä jonnekkin maalarille?
No ei kauheesti, kyllä sen kanssa toimeen tulee.. On oma ainaki, en aio ruveta makselee vuokria paikoista. :P
Porukoilla vaan kylmä tila. :P

En aio, on töissä uuni :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Koppa tuotu kotiin! Nyt pääsee rauhalleen lämpimässä tallissa harrastaa. :)

Kevyt :lol:
Kuva
Kuva

Hyvin mahtuu :thumb:
Kuva

Raati paikalla! Lounastamassa. :P
Kuva
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Sovitus lohkoa! 8)
Kuva
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja wellu »

Njaa, Lancian 2.0 16V vaihtui Volvon 2.3 20V?
Minkä huollan, sen korjaan...
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

wellu kirjoitti:Njaa, Lancian 2.0 16V vaihtui Volvon 2.3 20V?
Volvon juu, mut tulee 2.0 'italo' T-5R aihioksi. :) tuo on vaan karkeaan sovitukseen.

Laitan siis myyntiin tän 16v tekniikan myös laatikon jossa quaife lukko ja muutoinkin rempattu!
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja wellu »

Maxxxed kirjoitti:
wellu kirjoitti:Njaa, Lancian 2.0 16V vaihtui Volvon 2.3 20V?
Volvon juu, mut tulee 2.0 'italo' T-5R aihioksi. :) tuo on vaan karkeaan sovitukseen.

Laitan siis myyntiin tän 16v tekniikan myös laatikon jossa quaife lukko ja muutoinkin rempattu!
No sitten sopii, jos tulee "italo" -lohkolla. Muutoin saattaisi aiheuttaa virunväristyksiä! :mrgreen:

Eipä mitään. Melkeimpä sama (ainakin minulle) mikä mylly siellä pellin alla on näin läpikäydyssä autossa. Eikä tuokaan volvon 5-pyttynen ole milläänmuotoa huono moottori virityspotentiaalinsa suhteen.

Pääasia, että auto edistyy ja on tavoitteena joskus liikkua ominvoimin! :thumb: Kun eihän näitä(kään) enään juuri missään näy.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Miksi muuten pienikokoisen ja viritettävyydeltään todistetusti hyvän koneen, johon saa palikoita enemmän ja kait edullisemminkin, vaihto viisipyttyiseen? Katukäytössä asia olisi selvä, mutta tämä taitaa vähemmälti enää arkiajoa nähdä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Luigi kirjoitti:Miksi muuten pienikokoisen ja viritettävyydeltään todistetusti hyvän koneen, johon saa palikoita enemmän ja kait edullisemminkin, vaihto viisipyttyiseen? Katukäytössä asia olisi selvä, mutta tämä taitaa vähemmälti enää arkiajoa nähdä?
Arvelinkin tämän herättävän ihmettelyä.
Listaan seuraavat seikat joissa näen Volvon moottorin olevan parempi. : Viritys ja osien saanti.

Tiedän tuon 16V Tc:n olevan hyvinkin pätevä moottori virittää, kuitenkin olen tekemässä vapaastihengittävän moottorin. En tiedä olenko huono metsästämään osia mutta vaparin viritykseen en löytänyt edes mäntiä, turbo variaatioon oli sitten niin paljon et meinaskin järki lähteä. On siis Volvoissa sama homma mutta vaparin rakentaminen Volvon koneella on parempi onninen. Suomessa ja Ruotsissa rakennettu paaaljon enemmän volvon tina koneita kuin tc:tä.

Toinen, volvon 5syl moottori on 51cm pitkä, täysi alumiininen ja kevyt. Vaihteisto variaatiot on laajat. Käy 140hp tavis bensakokeen 5v manuaali, tai vaikka 180hp dieselin 6v manuaali.

Myös Volvo on aina ollut lähellä sydäntä, käyttöautoja jo useita. :)

Hinnasta en osaa ny sanoa, 16v virityskään ole halpaa.

2.0 5syl on lyhytiskuinen ja 2.3 pitkä lohkot samoja 81mm porauksella volvossa. Kampura siis eroaa.

Ystävä suhteet ovat myös volvo voittoiset itellä. :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Onko jollain kiinostusta ostaa multa tuo 2.0 16v tekniikka pois?

Myös laatikko myytävänä! Rempan jälkeen ajettu 800km uusittu 3 syncro ja laakerit + quaife torse lukko!
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Luigi »

CPS tekee sellaiset männät, kuin tarvitaan, jos ei valmiita sopivia löydy. Ei ne vakiotkaan männät ihan heikoimmasta päästä ole.

Oletin tilalle vaihtuvan Fiat/Lancian 5-pyttyisen, joten siksi ihmettely - sitä kun ei ole vaparina taidettu hirveästi maailmalla viritellä, toisin kuin tc:tä. Volvon kattilan ansioita väheksymättä oudoksun kyllä auton parhaan osan vaihtamista pois, mutta onpahan ainakin tulossa jotain, jota missään tuskin on vielä tehty...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Luigi kirjoitti:CPS tekee sellaiset männät, kuin tarvitaan, jos ei valmiita sopivia löydy. Ei ne vakiotkaan männät ihan heikoimmasta päästä ole.

Oletin tilalle vaihtuvan Fiat/Lancian 5-pyttyisen, joten siksi ihmettely - sitä kun ei ole vaparina taidettu hirveästi maailmalla viritellä, toisin kuin tc:tä. Volvon kattilan ansioita väheksymättä oudoksun kyllä auton parhaan osan vaihtamista pois, mutta onpahan ainakin tulossa jotain, jota missään tuskin on vielä tehty...
Tuo on totta. Varmasti tekee. :)
Vakiot ovat painavat, joka suoraan sotii kierrättämistä vastaan.
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Zeta
Viestit: 118
Liittynyt: 23.05.2014 19:26
Paikkakunta: joutsa

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Zeta »

Maxxxed kirjoitti:
Luigi kirjoitti:Miksi muuten pienikokoisen ja viritettävyydeltään todistetusti hyvän koneen, johon saa palikoita enemmän ja kait edullisemminkin, vaihto viisipyttyiseen? Katukäytössä asia olisi selvä, mutta tämä taitaa vähemmälti enää arkiajoa nähdä?
Arvelinkin tämän herättävän ihmettelyä.
Listaan seuraavat seikat joissa näen Volvon moottorin olevan parempi. : Viritys ja osien saanti.

Tiedän tuon 16V Tc:n olevan hyvinkin pätevä moottori virittää, kuitenkin olen tekemässä vapaastihengittävän moottorin. En tiedä olenko huono metsästämään osia mutta vaparin viritykseen en löytänyt edes mäntiä, turbo variaatioon oli sitten niin paljon et meinaskin järki lähteä. On siis Volvoissa sama homma mutta vaparin rakentaminen Volvon koneella on parempi onninen. Suomessa ja Ruotsissa rakennettu paaaljon enemmän volvon tina koneita kuin tc:tä.

Toinen, volvon 5syl moottori on 51cm pitkä, täysi alumiininen ja kevyt. Vaihteisto variaatiot on laajat. Käy 140hp tavis bensakokeen 5v manuaali, tai vaikka 180hp dieselin 6v manuaali.

Myös Volvo on aina ollut lähellä sydäntä, käyttöautoja jo useita. :)

Hinnasta en osaa ny sanoa, 16v virityskään ole halpaa.

2.0 5syl on lyhytiskuinen ja 2.3 pitkä lohkot samoja 81mm porauksella volvossa. Kampura siis eroaa.

Ystävä suhteet ovat myös volvo voittoiset itellä. :)
Miksi nähdä hirveästi vaivaa! eikös volvon joka on ollu muutenkin lähellä sydäntä olis saannu valmiina tuollaisella tekniikalla Lancia harrastajana tekee oikeesti pahaa tällaiset elinten sekoitus projektit ja kuten jo joku totesi tuo Fiat/ Lancia moottori olis varmasti huippu tuote omassa kehikossaan ehkä huomattavasti haastavampi viritettävä kokonaipaketti kuin volvon vastaava. Projektiasi seuranneena olen hieman pettynyt valintaasi. Nuku yön yli ja mieti uudestaan josko sittenkin tekisin sen Lancia Delta HPE 2.0 16v supercarin. Toivotan kuitenkin onnea valitsemallasi tiellä.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Zeta kirjoitti:
Maxxxed kirjoitti:
Luigi kirjoitti:Miksi muuten pienikokoisen ja viritettävyydeltään todistetusti hyvän koneen, johon saa palikoita enemmän ja kait edullisemminkin, vaihto viisipyttyiseen? Katukäytössä asia olisi selvä, mutta tämä taitaa vähemmälti enää arkiajoa nähdä?
Arvelinkin tämän herättävän ihmettelyä.
Listaan seuraavat seikat joissa näen Volvon moottorin olevan parempi. : Viritys ja osien saanti.

Tiedän tuon 16V Tc:n olevan hyvinkin pätevä moottori virittää, kuitenkin olen tekemässä vapaastihengittävän moottorin. En tiedä olenko huono metsästämään osia mutta vaparin viritykseen en löytänyt edes mäntiä, turbo variaatioon oli sitten niin paljon et meinaskin järki lähteä. On siis Volvoissa sama homma mutta vaparin rakentaminen Volvon koneella on parempi onninen. Suomessa ja Ruotsissa rakennettu paaaljon enemmän volvon tina koneita kuin tc:tä.

Toinen, volvon 5syl moottori on 51cm pitkä, täysi alumiininen ja kevyt. Vaihteisto variaatiot on laajat. Käy 140hp tavis bensakokeen 5v manuaali, tai vaikka 180hp dieselin 6v manuaali.

Myös Volvo on aina ollut lähellä sydäntä, käyttöautoja jo useita. :)

Hinnasta en osaa ny sanoa, 16v virityskään ole halpaa.

2.0 5syl on lyhytiskuinen ja 2.3 pitkä lohkot samoja 81mm porauksella volvossa. Kampura siis eroaa.

Ystävä suhteet ovat myös volvo voittoiset itellä. :)
Miksi nähdä hirveästi vaivaa! eikös volvon joka on ollu muutenkin lähellä sydäntä olis saannu valmiina tuollaisella tekniikalla Lancia harrastajana tekee oikeesti pahaa tällaiset elinten sekoitus projektit ja kuten jo joku totesi tuo Fiat/ Lancia moottori olis varmasti huippu tuote omassa kehikossaan ehkä huomattavasti haastavampi viritettävä kokonaipaketti kuin volvon vastaava. Projektiasi seuranneena olen hieman pettynyt valintaasi. Nuku yön yli ja mieti uudestaan josko sittenkin tekisin sen Lancia Delta HPE 2.0 16v supercarin. Toivotan kuitenkin onnea valitsemallasi tiellä.

Viime yön unet jäi varsin vähäiselle ja heikoiksi sen näki tänään töissä huomasin olevani väsynyt.

Olen tätä funtsinut jo 2vuotta. Otin sen nyt vasta pöydälle.
Tiedän kyllä et tuo 16v moottori on hieno kokonaisuudessaan.

Tekniikka on myytävänä ja alan sovittaa 5syl lohkoa lähi viikoinnaina. Todennäköisesti syyskuun puolivälissä kun olen lomalla. :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Vastaa Viestiin