Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

On myytävänä. Ennemmin kaupaksi kun kuutioksi. =)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Pohtinut erilaisia ratkaisuja ja taidan olla keksinyt yhden ihan toimivan.

5mukisen tekemisestä en luovu, mutta marean 5mukinen menee Bolt-on kelkan kanssa?

Pohtinut että vedän tän pois myynnistä ja laitan Volvon viriosat myyntiin. :o

Joku vietti tuli uudelleen kun ajoi tolla Grande Puntolla muutaman kymmenen kilometriä :lol:
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
wellu
Viestit: 6145
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja wellu »

Noh, ei voi ainakaan moittia.

Fiatin modulaareista (eikös tuo marea/bravo viisimukinen semmonen ole....?) ei juuri muuta kokemusta, kuin että ne saa rikki ajelemalla ilman huoltoa (niinkuin kaiken).

Miten lie löytyy virikalikkaa, en tiedä.


Mareasta/Bravosta kone, Tempra SW 4x4:stä voimansiirto? Olisi röyhkeä jo.... :lol:


Muthei, minusta hyvä juttu! :thumb:
Minkä huollan, sen korjaan...
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kaiken järjen mukaan menee kelkkoineen 5-mukinen pratola serra tuohon. Onhan tuo paljon fiksumpi mitä joku Volvon tekniikka. Tietty 20VT kuuppa se paras tekniikanluovuttaja olisi.

Vaparina noita ei ole juurikaan kiusattu, mutta tietty turbojahan on viritetty vaikka kuinka. Ja aina löytyy vielä se Kappan 2,4-litrainen.

Tosin en sulkisi pois myöskään vaihtoehtoa tehdä 16VT modulisarjan koneella. Tuo 20V on kuitenkin melkoinen möykky ja tehoa saa varmasti 4-mukisestakin riittävästi. Noita osia voi kivasti hämmentää ristiin tuossa moottorisarjassa, niin vakio-osia voi hyödynnellä sopivasti ristiin jos haluaa kohtuubudjetilla touhuta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu eikä kannata unohtaa bussoa , mulla ainakin coupen keulalle menossa 2.5 tietysti ahdistettuna.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Ajatuksena olisi saada leimalle vakio kuosissaan. Olisi jo askel sekin, mutta jos tuollaisen saisi Bolt on tonne laitettua olisi jo mahtavaa.

Ahdettu tai vapari, no niin ja näin. Ahdettu lienee tätä päivää ja helpommin enemmän jos tarvii. 4cyl olisi helppo mutta siinä ei oo 5cyl ääniä.

Ja nelivetosena ei saa kilpiin.

2.4l voisi olla kohtuullinen swappi jälkeenpäin.

Edit: Millainen laatikko tollasesta 5cyl koneessa on. Lukoton olettaisin?
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Wesulius kirjoitti:Juu eikä kannata unohtaa bussoa , mulla ainakin coupen keulalle menossa 2.5 tietysti ahdistettuna.
Jos se busso maksaisi nolla eskoa niinkö eräille niin mikäs siinä :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Luigi kirjoitti:Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?

Mulla hajosin tän oem laatikko alle kk ostosta silloin joskus. Ja painoin siihen Quaife:n sisään ja samalla rempattiin ko loota. Mutta myin aikanaan pois. :)

Quaife on toimiva vaihtoehto. Sopiiko noi lukolliset tollaseen 5mukiseen perään suoraan?

6 vaihteinen olisi jees toki. Millaisia välitys eroja näillä mahtaa olla?

Tietääkö joku onko ton 5mukisen tekniikan omaavassa laatikossa siirtäjä tankojen kanssa vai vaierilla?
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Maxxxed kirjoitti:
Luigi kirjoitti:Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?

Quaife on toimiva vaihtoehto. Sopiiko noi lukolliset tollaseen 5mukiseen perään suoraan?

6 vaihteinen olisi jees toki. Millaisia välitys eroja näillä mahtaa olla?

Tietääkö joku onko ton 5mukisen tekniikan omaavassa laatikossa siirtäjä tankojen kanssa vai vaierilla?
Niin siis kappassa on visko vakiona tietyissä malleissa ja välityssuhteita on monia vaihtoehtoja.
Siirtajät on vanhemmissa tangolla ja uudemmissa vaijeilla.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?

Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.

Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua :oops: . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6145
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Mikäs vika torssenissa etuvetoisen kanssa?

Alkaa tempomaan?

Ainakin erään foorumilaisen 127:ssa omistajansa mukaan ratakäytös parani vrt. avoin.
Minkä huollan, sen korjaan...
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja A Bart »

-HH- kirjoitti:Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?

Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.

Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua :oops: . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
On mun 2.4 coupessakin visco :shock:

Mutta turbojen lisäksi pääsääntöisesti siis lisäksi kutosessa ja kupeessa.
Muistikuvan mukaan nelosturbon laatikko oli tiheämpi kuin mun vitosturbon.

Jos alfan kutosessa on sama kaaveli, niin laatikkojahan tuli justiinsa lisää tuonne tiheään päähän
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

wellu kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Mikäs vika torssenissa etuvetoisen kanssa?

Alkaa tempomaan?

Ainakin erään foorumilaisen 127:ssa omistajansa mukaan ratakäytös parani vrt. avoin.
No juurikin se , että vaikuttaa ohjaus voimiin. lähinnä mutkasta lähdettäessä.
Ja tarkoitan , että ohjausvoimat vaihtelevat. tulee helposti turhaa ohjaamista ja se näkyy ajassa.
Itse en ainakaan tykännyt ei vaan pysty ajamaan tarkkaan.
Vastaa Viestiin