Toisaalta tuohon c510 löytyy osaa paljon enemmän.A Bart kirjoitti:On mun 2.4 coupessakin visco-HH- kirjoitti:Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?
Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.
Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
Mutta turbojen lisäksi pääsääntöisesti siis lisäksi kutosessa ja kupeessa.
Muistikuvan mukaan nelosturbon laatikko oli tiheämpi kuin mun vitosturbon.
Jos alfan kutosessa on sama kaaveli, niin laatikkojahan tuli justiinsa lisää tuonne tiheään päähän
Niin ja nuo v6 on 6 vaihteisia , tosin kilpa-autossa ainakaan turbossa taida olla mitään hyötyä , haittaa enempi.