Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
On myytävänä. Ennemmin kaupaksi kun kuutioksi. =)
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Pohtinut erilaisia ratkaisuja ja taidan olla keksinyt yhden ihan toimivan.
5mukisen tekemisestä en luovu, mutta marean 5mukinen menee Bolt-on kelkan kanssa?
Pohtinut että vedän tän pois myynnistä ja laitan Volvon viriosat myyntiin.
Joku vietti tuli uudelleen kun ajoi tolla Grande Puntolla muutaman kymmenen kilometriä
5mukisen tekemisestä en luovu, mutta marean 5mukinen menee Bolt-on kelkan kanssa?
Pohtinut että vedän tän pois myynnistä ja laitan Volvon viriosat myyntiin.
Joku vietti tuli uudelleen kun ajoi tolla Grande Puntolla muutaman kymmenen kilometriä
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Noh, ei voi ainakaan moittia.
Fiatin modulaareista (eikös tuo marea/bravo viisimukinen semmonen ole....?) ei juuri muuta kokemusta, kuin että ne saa rikki ajelemalla ilman huoltoa (niinkuin kaiken).
Miten lie löytyy virikalikkaa, en tiedä.
Mareasta/Bravosta kone, Tempra SW 4x4:stä voimansiirto? Olisi röyhkeä jo....
Muthei, minusta hyvä juttu!
Fiatin modulaareista (eikös tuo marea/bravo viisimukinen semmonen ole....?) ei juuri muuta kokemusta, kuin että ne saa rikki ajelemalla ilman huoltoa (niinkuin kaiken).
Miten lie löytyy virikalikkaa, en tiedä.
Mareasta/Bravosta kone, Tempra SW 4x4:stä voimansiirto? Olisi röyhkeä jo....
Muthei, minusta hyvä juttu!
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Kaiken järjen mukaan menee kelkkoineen 5-mukinen pratola serra tuohon. Onhan tuo paljon fiksumpi mitä joku Volvon tekniikka. Tietty 20VT kuuppa se paras tekniikanluovuttaja olisi.
Vaparina noita ei ole juurikaan kiusattu, mutta tietty turbojahan on viritetty vaikka kuinka. Ja aina löytyy vielä se Kappan 2,4-litrainen.
Tosin en sulkisi pois myöskään vaihtoehtoa tehdä 16VT modulisarjan koneella. Tuo 20V on kuitenkin melkoinen möykky ja tehoa saa varmasti 4-mukisestakin riittävästi. Noita osia voi kivasti hämmentää ristiin tuossa moottorisarjassa, niin vakio-osia voi hyödynnellä sopivasti ristiin jos haluaa kohtuubudjetilla touhuta.
Vaparina noita ei ole juurikaan kiusattu, mutta tietty turbojahan on viritetty vaikka kuinka. Ja aina löytyy vielä se Kappan 2,4-litrainen.
Tosin en sulkisi pois myöskään vaihtoehtoa tehdä 16VT modulisarjan koneella. Tuo 20V on kuitenkin melkoinen möykky ja tehoa saa varmasti 4-mukisestakin riittävästi. Noita osia voi kivasti hämmentää ristiin tuossa moottorisarjassa, niin vakio-osia voi hyödynnellä sopivasti ristiin jos haluaa kohtuubudjetilla touhuta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Juu eikä kannata unohtaa bussoa , mulla ainakin coupen keulalle menossa 2.5 tietysti ahdistettuna.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Ajatuksena olisi saada leimalle vakio kuosissaan. Olisi jo askel sekin, mutta jos tuollaisen saisi Bolt on tonne laitettua olisi jo mahtavaa.
Ahdettu tai vapari, no niin ja näin. Ahdettu lienee tätä päivää ja helpommin enemmän jos tarvii. 4cyl olisi helppo mutta siinä ei oo 5cyl ääniä.
Ja nelivetosena ei saa kilpiin.
2.4l voisi olla kohtuullinen swappi jälkeenpäin.
Edit: Millainen laatikko tollasesta 5cyl koneessa on. Lukoton olettaisin?
Ahdettu tai vapari, no niin ja näin. Ahdettu lienee tätä päivää ja helpommin enemmän jos tarvii. 4cyl olisi helppo mutta siinä ei oo 5cyl ääniä.
Ja nelivetosena ei saa kilpiin.
2.4l voisi olla kohtuullinen swappi jälkeenpäin.
Edit: Millainen laatikko tollasesta 5cyl koneessa on. Lukoton olettaisin?
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Jos se busso maksaisi nolla eskoa niinkö eräille niin mikäs siinäWesulius kirjoitti:Juu eikä kannata unohtaa bussoa , mulla ainakin coupen keulalle menossa 2.5 tietysti ahdistettuna.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Luigi kirjoitti:Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?
Mulla hajosin tän oem laatikko alle kk ostosta silloin joskus. Ja painoin siihen Quaife:n sisään ja samalla rempattiin ko loota. Mutta myin aikanaan pois.
Quaife on toimiva vaihtoehto. Sopiiko noi lukolliset tollaseen 5mukiseen perään suoraan?
6 vaihteinen olisi jees toki. Millaisia välitys eroja näillä mahtaa olla?
Tietääkö joku onko ton 5mukisen tekniikan omaavassa laatikossa siirtäjä tankojen kanssa vai vaierilla?
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Niin siis kappassa on visko vakiona tietyissä malleissa ja välityssuhteita on monia vaihtoehtoja.Maxxxed kirjoitti:Luigi kirjoitti:Fiat Coupe turbossa ja Kappa turbossa taisi olla lukollinen. Ja saahan kait muihinkin laatikoihin Quaifen torsenia. Theman laatikko on ilmeisesti Coupen 6-vaihteista vahvempi?
Quaife on toimiva vaihtoehto. Sopiiko noi lukolliset tollaseen 5mukiseen perään suoraan?
6 vaihteinen olisi jees toki. Millaisia välitys eroja näillä mahtaa olla?
Tietääkö joku onko ton 5mukisen tekniikan omaavassa laatikossa siirtäjä tankojen kanssa vai vaierilla?
Siirtajät on vanhemmissa tangolla ja uudemmissa vaijeilla.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?
Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.
Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.
Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Mikäs vika torssenissa etuvetoisen kanssa?Wesulius kirjoitti:Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Alkaa tempomaan?
Ainakin erään foorumilaisen 127:ssa omistajansa mukaan ratakäytös parani vrt. avoin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
On mun 2.4 coupessakin visco-HH- kirjoitti:Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?
Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.
Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
Mutta turbojen lisäksi pääsääntöisesti siis lisäksi kutosessa ja kupeessa.
Muistikuvan mukaan nelosturbon laatikko oli tiheämpi kuin mun vitosturbon.
Jos alfan kutosessa on sama kaaveli, niin laatikkojahan tuli justiinsa lisää tuonne tiheään päähän
Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
No juurikin se , että vaikuttaa ohjaus voimiin. lähinnä mutkasta lähdettäessä.wellu kirjoitti:Mikäs vika torssenissa etuvetoisen kanssa?Wesulius kirjoitti:Juu löytyyhän alfalta se 2.0 ts kin. Vähän kevyempi kun vielä nappaa tasapainoakselit pois. Quaife on torsseni ja kilpa-autossa varsinkin etuvetoisessa visco tai levylukko on parempi ajaa.
Alkaa tempomaan?
Ainakin erään foorumilaisen 127:ssa omistajansa mukaan ratakäytös parani vrt. avoin.
Ja tarkoitan , että ohjausvoimat vaihtelevat. tulee helposti turhaa ohjaamista ja se näkyy ajassa.
Itse en ainakaan tykännyt ei vaan pysty ajamaan tarkkaan.