Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Ei kunnian kukko laula prkl....
Lancia seisontaan kohta puoliin, sitten harrastetaan moottoria.
FTCF:än puolelta kopsu
Tämän kesän ajelut ajettu. Katsotaan ensivuonna uudelleen. ;D
Rahaa vaan säästöön ni eiköhän se sit joskus liiku.
Edit :
Sylinteri / Ohivuoto
1 / 70% <--- OPS :-X
2 / 5-10%
3 / 5-10%
4 / 40% <--- ÖH ::)
Se on motorsporttia se >:D
Välykset ketuillaan myös. Osa Ok, osalla liian suuri välys ja sitten taas osassa liian pieni välys. :-X
Tuossa kun laitoin nippuun ni nyt oli "hankalaa" käynnistyä. Lähti kuitenkin moitteetta käyntiin. Rotjake käy täysin tasaista tyhjäkäyntiä, ottaa normaalisti kierroksia eikä juurikaan säksätä/naputa.
Siltikin se on tällä hetkellä 3/4syl toiminnassa. '.|
Huomasin myös että nyt alkanut pöllyttelemään runsaasti.
Eli saa olla tallissa siihen asti kunnes joskus on varaa laittaa teknisesti kuntoon.
Sitä en tiedä onko vika yläkerrassa vai alakerrassa. Selviää kun nyppään mosan pois ja avaan.
KATSOTAAN, meinasin että ahdan tuon..
Lancia seisontaan kohta puoliin, sitten harrastetaan moottoria.
FTCF:än puolelta kopsu
Tämän kesän ajelut ajettu. Katsotaan ensivuonna uudelleen. ;D
Rahaa vaan säästöön ni eiköhän se sit joskus liiku.
Edit :
Sylinteri / Ohivuoto
1 / 70% <--- OPS :-X
2 / 5-10%
3 / 5-10%
4 / 40% <--- ÖH ::)
Se on motorsporttia se >:D
Välykset ketuillaan myös. Osa Ok, osalla liian suuri välys ja sitten taas osassa liian pieni välys. :-X
Tuossa kun laitoin nippuun ni nyt oli "hankalaa" käynnistyä. Lähti kuitenkin moitteetta käyntiin. Rotjake käy täysin tasaista tyhjäkäyntiä, ottaa normaalisti kierroksia eikä juurikaan säksätä/naputa.
Siltikin se on tällä hetkellä 3/4syl toiminnassa. '.|
Huomasin myös että nyt alkanut pöllyttelemään runsaasti.
Eli saa olla tallissa siihen asti kunnes joskus on varaa laittaa teknisesti kuntoon.
Sitä en tiedä onko vika yläkerrassa vai alakerrassa. Selviää kun nyppään mosan pois ja avaan.
KATSOTAAN, meinasin että ahdan tuon..
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Melkein alottaisin kannesta, ennen kun nyppään koko moottorin lattialle. Välykset venttiileistä kuntoon, vaikka varsien kumit uudet ja katsoo että nokat on kunnossa ja tiivistää juottamalla nokkien öljyputket, että kaikki nokat saavat öljynsä.
Ahtaminen merkkaa sitten aika tukkua tuohta jos haluaa toimivan pelin.
Ahtaminen merkkaa sitten aika tukkua tuohta jos haluaa toimivan pelin.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
viatmies kirjoitti:Melkein alottaisin kannesta, ennen kun nyppään koko moottorin lattialle. Välykset venttiileistä kuntoon, vaikka varsien kumit uudet ja katsoo että nokat on kunnossa ja tiivistää juottamalla nokkien öljyputket, että kaikki nokat saavat öljynsä.
Ahtaminen merkkaa sitten aika tukkua tuohta jos haluaa toimivan pelin.
Tuossa kun pohtinu että +180-200hp vaparina vai 250-300hp ahdettuna ni eiköhän toi ahdettu oo se edullisempi vaihtoehto.
Joka tapauksessa voi olla että Delta seisoo tallissa hetken. Tai pidemmän hetken.
Venakoppaa ku otin jo pois ja katselin välykset samassa katsoin että nokat on kunnossa.
Pieni epäilys että olis venttiilei kierona + öljyrenkaat ykkösessä.. Paha sanoa, en oo avannu vielä ja voi olla et kerään inspiraatioo seuraavan puolvuotta ainakin.
Bravolla ajaminen on niin mukavaa.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Viatmiehen kaa vähän samaa linjaa. Heti kannata atomeiksi purkaa.
Mut mites se tuntuu sitten niin osatehoiselta
Ohivuototesti pitää kyl toistaa useampaan kertaan. öljyä sylinteriin, pyöritystä, testiä.
Samaten puristuspainemitauksessa. Ja tos sit muistaa avata kaasuläppä kokonaan.
Pieneen pöllytykseen piisaa tietty et öljyrengas katkeaa. Mut ei sitä ohivuototestissä huomaa.
Huohottimesta kans kattoa lykkääkö paljonkin puhallusta, varsinkin ajossa.
Joutokäynnistä kyl melkein erottaa jos venttiili kantaa kympinkin. Tosin satkun kanto ei välittis vielä vaikuta joutokäyntiin mut voi näkyä ohivuototestissä
Mut mites se tuntuu sitten niin osatehoiselta
Ohivuototesti pitää kyl toistaa useampaan kertaan. öljyä sylinteriin, pyöritystä, testiä.
Samaten puristuspainemitauksessa. Ja tos sit muistaa avata kaasuläppä kokonaan.
Pieneen pöllytykseen piisaa tietty et öljyrengas katkeaa. Mut ei sitä ohivuototestissä huomaa.
Huohottimesta kans kattoa lykkääkö paljonkin puhallusta, varsinkin ajossa.
Joutokäynnistä kyl melkein erottaa jos venttiili kantaa kympinkin. Tosin satkun kanto ei välittis vielä vaikuta joutokäyntiin mut voi näkyä ohivuototestissä
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Pitänee tutkia...
Kun vaan jaksan / löydän inspiraation siihen.
Kun vaan jaksan / löydän inspiraation siihen.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Hah.
Kyl sä siihen voimia alat saada ku jussit on lusittu ja kaikenmaailman mädäntyneet farmarit alkaa mennä ohi
Kyl sä siihen voimia alat saada ku jussit on lusittu ja kaikenmaailman mädäntyneet farmarit alkaa mennä ohi
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
väisänen kirjoitti:Hah.
Kyl sä siihen voimia alat saada ku jussit on lusittu ja kaikenmaailman mädäntyneet farmarit alkaa mennä ohi
Hahahaha
Tarvii varmaan ihan ensi ottaa se kansi siit ylös
Katotaan jos jo ens kuussa.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Jos se toimii, niin älä korjaa. En pelkän mittauksen perusteella konetta avaisi jollei mitään muita oireita ole
Pöllayttelee tuo meidän HGT:kin, joku nostin naputtelee ja tulppia nokeaa. Ensi talvena jos jakopään pokaa, niin samalla voisi sitä muutenkin vähän tutkia. Toistaiseksi ajetaan jos vaan kulkee
Pöllayttelee tuo meidän HGT:kin, joku nostin naputtelee ja tulppia nokeaa. Ensi talvena jos jakopään pokaa, niin samalla voisi sitä muutenkin vähän tutkia. Toistaiseksi ajetaan jos vaan kulkee
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Stefa kirjoitti:Jos se toimii, niin älä korjaa. En pelkän mittauksen perusteella konetta avaisi jollei mitään muita oireita ole
Pöllayttelee tuo meidän HGT:kin, joku nostin naputtelee ja tulppia nokeaa. Ensi talvena jos jakopään pokaa, niin samalla voisi sitä muutenkin vähän tutkia. Toistaiseksi ajetaan jos vaan kulkee
Joop..Todennäköistä on että siellä on nauloja vinona. Ei tee mieli ajaa ja odottaa et naula katkee ja tuhoaa kannen.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Jep, eipä sitä kandee enempää rikkoa...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Sitten toki jos on muutakin epäilystä ihan oikeasta viasta. Venojen tiiveys on sentään helppo tarkastaa. Mitäs sitten on käynyt jos on syytä epäillä venojen saaneen kipeää ja mittauskin sen takia tehty?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Stefa kirjoitti: Mitäs sitten on käynyt jos on syytä epäillä venojen saaneen kipeää ja mittauskin sen takia tehty?
Vaihdemissi kolmosen tappituntumasta.. Kurkkas kakkoseen vaikka piti neloseen mennä. Eihän tuo nyt kestänyt kuin sekunnin mutta se riitti.
Kierrokset kävi korkealla... hmm.. Punarajan päähän vissii ei muista, ei halua muistaa.
Se on sellasta rahalla siit selviää.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Höh tuohan ei ole kuin muutaman satasen homma kannen osalta. Jos asuisit lähempänä niin kansi olis jo pöydällä ja vinku kanavassa. Uusikaan kansi venttiileineen ei ole kovin tolkuttoman kallis. Siihen tietysti tiivisteet, pultit, öljyt ym. päälle mitä tarvii laittaa niin ollaan lähellä tonnia.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Vode131 kirjoitti:Höh tuohan ei ole kuin muutaman satasen homma kannen osalta. Jos asuisit lähempänä niin kansi olis jo pöydällä ja vinku kanavassa. Uusikaan kansi venttiileineen ei ole kovin tolkuttoman kallis. Siihen tietysti tiivisteet, pultit, öljyt ym. päälle mitä tarvii laittaa niin ollaan lähellä tonnia.
Kone olis tarkoitus muutenkin rakentaa täysin uudelleen.
Ei oo mielenkiintoa huoltaa välissä vaikkei homma oliskaan suuri sinällään.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Lancian "korvike" käyttö,- talviauto