Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jos moottoreita tarkastelee puhtaasti specsien valossa, niin kumpi on kevyempi?
Volvon kone taitaa olla halvempi (ehkä, nokat vissiin aika suolaisen hintaisia?) tehdä kiertäväksi vaparimoottoriksi, mikä on tehotavoite? Eikös Volvo 850 BTCC kiertänyt jotain 7-8krpm ja tuottanut jotakuinkin 250hp tehoa? Niissäkin oli käsittääkseni tuo 2-litrainen vitoskone, mutta billet-kansi jos en ole väärin muistanut.
Mitä tuo Volvon moottori painaa?
Vaihteistoja varmasti paljon, eikä ihan heti tule teho/väännön kesto vastaan?

Mitä sen Lancian koneen kiertämään saaminen oikeasti kustantaa? Paljonko tuosta 2 -litraisesta voi odottaa saavansa tehoja ulos? 230hp? 250hp? 280hp?
Minkälaisia vaihteistovaihtoehtoja tuohon Lancian koneeseen löytyy oman askinsa lisäksi?
Mitä tuo Lancian kone painaa?

Miksi ei turbo?

Miksi ei Wankel?
Minkä huollan, sen korjaan...
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Tuohon lancian koneeseen niin kaikki nuo 3 teholukemaa on saatavissa. Riippuu rahasta :D

Kokeneemmat voisi noista vaihteisto ym. Jutuista selventää.

BTCC Volvossa oli kyllä billetti kansi.

Muutama nopea lainaus netistä.

The 850 Estate racer was equipped with a 2.0 litre 20 valve 5-cylinder in-line engine (without turbo), delivering 280bhp @ 8.500rpm. The car was a frontwheeldrive (FWD) and has a X-Trac 6-speed sequential gearbox.

Displacement mm: 1,999
Stroke mm: 73.9
Bore mm: 83
Max. output KW/bhp/rpm 205+/280+/8500
Catalytic Converter: Catalytic exhaust emission control and silencer fitted.

En ole ehtinyt mitään erityisempää punnitsemis infoa tms ettimään.

Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä

Miks ei wankel. No ei pidetään Mazdat ominaan :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.

Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja wellu »

Maxxxed kirjoitti:Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Tästä kyllä propsit. Turbomoottori on hiano, mutta kyllä kunnolla tehty vapari on vähintään yhtä hieno. Harva vain enään alkaa vaparia tekemään.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Korkeelta ja kovaa kiekuva vapari on komiaa. :)
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

Kyllä sen Turbo pittää olla,eei nää vaparilla kuin takavalot kun alkaa ahdin aivastamaan....
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

4d60elx kirjoitti:Kyllä sen Turbo pittää olla,eei nää vaparilla kuin takavalot kun alkaa ahdin aivastamaan....
https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: illan naurut :D
tapi0 kirjoitti:Korkeelta ja kovaa kiekuva vapari on komiaa. :)
Näinhän se on :)
wellu kirjoitti:
Maxxxed kirjoitti:Miksi ei turbo? No koska on toinenkin tapa virittää kuin turbo laittaa, aina turbo sitä turbo tätä
Tästä kyllä propsit. Turbomoottori on hiano, mutta kyllä kunnolla tehty vapari on vähintään yhtä hieno. Harva vain enään alkaa vaparia tekemään.
Kiitos
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.

Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?

Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja wellu »

Maxxxed kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.

Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?

Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Muistelisin vielä viimevuonna nähneeni dokumentin/lukeneeni juttua tuosta, 850:iin oli viimeinen versio billetillä, mutta sitten päätettiin korvata koko malli S40:llä...

Samapa tuo. Nyt täytyy hiukan miettiä, Lancia Delta. Tuo heti mieleen Turboauton. Vapari, ok, italialaiset ovat osanneet tehdä kiertäviä ja tehokkaita vaparimoottoreita. Volvon kone. Hetkinen? Kuka ajaa vaparivolvolla? Saati vaparivolvo-lancialla? :D Olet kyllä yhden sortin perverssi! :mrgreen:

"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

wellu kirjoitti:
Maxxxed kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Eihän tuo Volvon btcc hattu mikään billetti ollut.. Pitkälle kehitetty vakiokansi vain.

Eikös kuitenkin Duratec olisi THE moottori jos vain tehoa miettii?

Saattoi olla ettei 850:sessä vielä ollut, mutta ainakin S40 BTCC oli joka oli ehostettu edeltäjästään ja kirmasi yli 300hp
Muistelisin vielä viimevuonna nähneeni dokumentin/lukeneeni juttua tuosta, 850:iin oli viimeinen versio billetillä, mutta sitten päätettiin korvata koko malli S40:llä...

Samapa tuo. Nyt täytyy hiukan miettiä, Lancia Delta. Tuo heti mieleen Turboauton. Vapari, ok, italialaiset ovat osanneet tehdä kiertäviä ja tehokkaita vaparimoottoreita. Volvon kone. Hetkinen? Kuka ajaa vaparivolvolla? Saati vaparivolvo-lancialla? :D Olet kyllä yhden sortin perverssi! :mrgreen:

"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta. :lol:
Mulla on fixaatio 5Syl tekniikkaan. :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Luigi »

wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta. :lol:
Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Luigi kirjoitti:
wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta. :lol:
Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?
:lol: :lol:
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Luigi kirjoitti:
wellu kirjoitti:"VoLan Delta-850", kuulostaa häive-/ ydinpommikoneelta. :lol:
<br abp="674">Onhan sitä ennenkin sekoiteltu hapansilakkaa ja pastaa, tosin ei tekniikan puolesta. Tämä vissiin on sitten Volvo-Lancia 600 GLS?
Edellinen 600:nenhan oli yhteistyössä saapin kanssa. :D
Mutta eikös nyt viisimukista löytyisi helpolla kappastakin, sen virittämisestä sitten tiedä, mutta kait senkin laulamaan korkealta saa?
Vakionahan laulu loppuu pikkaisen 7 tonnin jälkeen rajoittajaan, ja sinne asti se piristyy innokkaasti kierrosten mukaan.
Mutta taitaa tosiaankin olla patarautaa sen lohko.
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Yksi oleellinen asia mikä mulla puoltaa volvon tekniikkaan on se että se on tutumpi mulle ja sen harrastajia on enempi. Esim. T-5R oem moottoriohjausta kun aattelee ni säätämään pystyy 500hp asti. Todistetusti ainakin 400hp, moisen kyydissäkin ollut ja oli vielä etanolillakin.

Lisäksi se kun mainitsin hintaa. Ystäväpiirissä tuo tinakone on erittäin yleinen ja saan heiltä apuja tekemiseen ja osien hommaamiseen. Myös tietotaito yms tulee sieltä hyvin vahvasti. Ja kuten mainitsin aiemmin niin olen tätä swappia jo miettinyt yli vuoden kohta kaksi tai rehellisesti ennen tätä deltan ostoa aattelin ostaa e28 bmw:n johon olisin laittanu volvon 5cyl tekniikan.

Suomessa on volvon 1.9 t4 otettu yli 1000hv ja sama juttu 5cyl tinakoneesta. Vapareita ei oo paljoa tehty. Mutta ainahan sellasen voi tehdä sen aion tehdä. Ja yhdistän sen levyeen koriin jolla on hyvät mitat.

Tarpeeks suuri naksahdus lun päähäni saan ni teen takamoottorisen takavedon turbolla ja remmillä. :lol:

Yksi asia mua harmittaa, se mitä seurauksia tästäkin ehdotuksesta tuli. Ilmeisesti tätäkin ikuisuus topiccia joku on seurannut kun sain rehellisen paskamyrskyn aikaiseksi mainitsemalla volvon tekniikka lanciaan. Kannatusta se ei ainakaan saanut sen huomaan enkä kyllä odottanutkaan.

Katellaan kun edistyy.

Ps. Eikö kellään täällä ole tarvetta tolle huippu aihio tekniikalle vai onko TAKAVETO Mielläkin kaikilla jo 16V TC?
Tai etuvedoissa hyvä vaihteisto? Oo

Tipoja, dedroja, temproja jne mihin toi 16V on helppo laittaa. :) voin mä ecun myydä myös ja sähköt en niilläkään mitään tee.
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 2.0 16v 1995

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Jäin tässä miettimään, luin äsken 90% koko topic:in läpi. Ja huomasin sellasen seikan että aika hiljaiseloa ja yksinään kirjoittelua siinä mittakaavassa millaisen rehellisen paskamyrskyn sain aikaan kun mainitsin kuvan kera volvon moottorilla sovituslohko....


Olenko mä Volvomiehenä järkyttänyt teidät kanssa harrastajat niin pahasti että otitte nokkiinne jostain? Vai enkö sitten enää kuulu tänne? Hmm.. Ilmeisesti on kiveenlyöty ettei makarooniin saa laittaa muuta kuin pastaa. Voin mä sen turbollakin tehdä, mutta silti se on Volvon 5cyl.

Jäi tästä viikosta sellanen että fiilis kuin olisi potkittu ulos "laumasta" "sä et kuulu tänne" :oops:

Miten on? Jos ei tää topic noin niinkun muuten nappaa niin.... Kertotaa.

Annan luvan poistaa tän topic:in eikä muistella pahalla että tein jotain mikä italialais autojen harrastajat järkytti iänkaikkisesti.....













Sen verran tuossa tehnyt päätöksiä..


Hommaan kokonaisen 850:sen Volvon josta otan talteen. Koko etuapurungon tekniikan kera, takanavat, vaihdekepin/telineen ja vaierit. Ohjaustehostimen, abs:än kokonaan, Jne..

Etuapurungon sovitan Deltan omaan apurunkoon jotta saan koko nipun paikalleen ja sitten vaihtaa iskarin yläpään kiinitys. ( Eteen volvon tolpat ) Taakse oem napojen tilalle volvon navat niin saan 295mm jarrut taakse ja 2-mäntä satulat. :) Volvon tekniikan sähköt, + abs yksikkö jne. Eli täysin volvon jarrut, tekninen sähköstö kun tekniikka tulee tinasta. :P


:thumb: Kuullaan toverit ! :) Ja tosiaan tuo mun tekniikka on myynissä! Ostoksille. :) Tuskin kaikilla on 16V tekniikkaa vielä? :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Vastaa Viestiin