Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v
Elikkäs omana harraste leluna kyseinen II korinen Delta.
Auton hommasin siten että vaihdoin edeltävän V40 T4 Volvoni Vantaan Kamux:issa tähän.
Ralli aihe kun on jo pikkupojasta asti ollut se mikä kiinostaa ni tällä päästiin jo lähelle.
Autohan ei ole vieläkään sitä mitä haluan sen olevan, siksipä sitä rakennellaan ja muokataan sopivaksi.
Saksasta tuotu Suomeen 2012 loppuvuodesta. Sijainnut silloin Lahdessa, josta Vantaan Kamuxin kautta minulle. Itsellä se on ollut n. 2kk nyt.
Tarkemmin autosta.
Autossa on varusteita seuraavasti. *Kopio nettiautosta*
Turvallisuus
Lukkiutumattomat jarrut (ABS), Turvatyynyt, Käynnistyksenesto, Sumuvalot
Sisätilat ja mukavuudet
Ohjaustehostin, Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Nahkasisusta, Sähköpeilit, Katon avausmekanismi: Sähköinen, Sähkötoiminen takaluukku
Elektroniikka
Äänentoistojärjestelmä, Audio-sisääntuloliitäntä
Muut
Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Kattoluukku, Urheilullinen alusta, Lasikatto
Sisustasta sen verran että on rei'iettyä alcantaraa ala, recaron puolikupit värinä musta.
Väri : Punainen. Lisäksi teipattu Martini Racing:in mukaisesti.
Tekniikaltaan 2.0 16v vapaastihengittävä R4 102Kw/180Nm
Autoon oli vaihdettu putkisto jo Saksassa. Racecat+catback 2.25" yhdellä Ragazzon UTP rosreivaimentimella ulostulona 3.5"
Mitä itse olen tähän mennessä autolle tehnyt :
Iso huolto :
Jakopää remppa + vesipumppu, vedet ja hihnat, samassa tasopaino akseleiden hihnan poisto.
Moottoriöljyt+suod, laatikkoöljyt, tulpat, jarrunesteet, ohjaustehostinnesteet, ilmansuodattimen vaihdon jälkeen sillä tuli rakennettua CAI tuohon.
Auto on myös omasta toimesta kaverin kanssa puleerattu.
Lisäksi vaihdettu, pakoputken jousto pakosarjan jälkeen, oik,sisempi vetonivel.
Uutta vannetta ostettu autoon. (15x7 ET13)
Konehuone muokattu sopivaksi, öljynhuohotus menee keruuseen, aiemmin mainittu CAI rakenettu K&N suodattimella.
Akku siirretty takaluukkuun viemästä tilaa.
Auto oli ralli henkinen jo valmiiksi, mutta ei makuuni tarpeeksi joten pitihän siihen valoa saada.
Eli keulalle tuli kaverin kanssa värkättyä 4x kaukovalot + 2x sumuvalot, orginal sumarit oli heikossa kunnossa joten saivat tehdä tilaa uusien edestä.
Autosta kuvia lisäilen kuvasivustolleni : http://maxxxed.kuvat.fi/
Tähän väliin voisin varmaankin laittaa vähäsen kuvaa miltä tuo näyttää ulospäin tällä hetkellä.
Etusivulta
Takasivulta
Tuollainen harrasteauto tuo on.
Ja ikäväksi tän hetken tilaksi auto seisoo tallissa odottaen että saan siitä vaihdelaatikon kuntoon.
Auton hommasin siten että vaihdoin edeltävän V40 T4 Volvoni Vantaan Kamux:issa tähän.
Ralli aihe kun on jo pikkupojasta asti ollut se mikä kiinostaa ni tällä päästiin jo lähelle.
Autohan ei ole vieläkään sitä mitä haluan sen olevan, siksipä sitä rakennellaan ja muokataan sopivaksi.
Saksasta tuotu Suomeen 2012 loppuvuodesta. Sijainnut silloin Lahdessa, josta Vantaan Kamuxin kautta minulle. Itsellä se on ollut n. 2kk nyt.
Tarkemmin autosta.
Autossa on varusteita seuraavasti. *Kopio nettiautosta*
Turvallisuus
Lukkiutumattomat jarrut (ABS), Turvatyynyt, Käynnistyksenesto, Sumuvalot
Sisätilat ja mukavuudet
Ohjaustehostin, Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Nahkasisusta, Sähköpeilit, Katon avausmekanismi: Sähköinen, Sähkötoiminen takaluukku
Elektroniikka
Äänentoistojärjestelmä, Audio-sisääntuloliitäntä
Muut
Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Kattoluukku, Urheilullinen alusta, Lasikatto
Sisustasta sen verran että on rei'iettyä alcantaraa ala, recaron puolikupit värinä musta.
Väri : Punainen. Lisäksi teipattu Martini Racing:in mukaisesti.
Tekniikaltaan 2.0 16v vapaastihengittävä R4 102Kw/180Nm
Autoon oli vaihdettu putkisto jo Saksassa. Racecat+catback 2.25" yhdellä Ragazzon UTP rosreivaimentimella ulostulona 3.5"
Mitä itse olen tähän mennessä autolle tehnyt :
Iso huolto :
Jakopää remppa + vesipumppu, vedet ja hihnat, samassa tasopaino akseleiden hihnan poisto.
Moottoriöljyt+suod, laatikkoöljyt, tulpat, jarrunesteet, ohjaustehostinnesteet, ilmansuodattimen vaihdon jälkeen sillä tuli rakennettua CAI tuohon.
Auto on myös omasta toimesta kaverin kanssa puleerattu.
Lisäksi vaihdettu, pakoputken jousto pakosarjan jälkeen, oik,sisempi vetonivel.
Uutta vannetta ostettu autoon. (15x7 ET13)
Konehuone muokattu sopivaksi, öljynhuohotus menee keruuseen, aiemmin mainittu CAI rakenettu K&N suodattimella.
Akku siirretty takaluukkuun viemästä tilaa.
Auto oli ralli henkinen jo valmiiksi, mutta ei makuuni tarpeeksi joten pitihän siihen valoa saada.
Eli keulalle tuli kaverin kanssa värkättyä 4x kaukovalot + 2x sumuvalot, orginal sumarit oli heikossa kunnossa joten saivat tehdä tilaa uusien edestä.
Autosta kuvia lisäilen kuvasivustolleni : http://maxxxed.kuvat.fi/
Tähän väliin voisin varmaankin laittaa vähäsen kuvaa miltä tuo näyttää ulospäin tällä hetkellä.
Etusivulta
Takasivulta
Tuollainen harrasteauto tuo on.
Ja ikäväksi tän hetken tilaksi auto seisoo tallissa odottaen että saan siitä vaihdelaatikon kuntoon.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kiitosfiatman2 kirjoitti:Oikein Tyylikäs
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
juu nättihän se on, mutta mua häritti siinä vanteitten keskikuppien puuttuminen
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Talvivanteet.. Joita ei enään tule alle. Kesäpyörät alla nyt, laitoin eilen. Niistäkin puuttuu keskikupit 3 on mutta yhtä ei oo missää :/ÄSSÄ kirjoitti:juu nättihän se on, mutta mua häritti siinä vanteitten keskikuppien puuttuminen
Pitäs jostain löytää tai tehdä..
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kuten mainitsin että kesäpyörät ovat alla nyt.
Ne ovat MiM1900 7x15" ET13 maalattu valkoisiksi.
Kumeina 195/50R15 (Orggis koko) Hankook Ventus V12
Tarvike vanteilla tuli sen verran piukkaa että etusatuloista piti hivasta vähän pois että sain mahtumaan päälle noit vanteet.
Nytten on rakoa se riittävä 1mm
Jostain pitäisi löytää keskilätkä tai 4 keskilätkää jotka sopivat noihin.. Mitää metsästää ;P
Ne ovat MiM1900 7x15" ET13 maalattu valkoisiksi.
Kumeina 195/50R15 (Orggis koko) Hankook Ventus V12
Tarvike vanteilla tuli sen verran piukkaa että etusatuloista piti hivasta vähän pois että sain mahtumaan päälle noit vanteet.
Nytten on rakoa se riittävä 1mm
Jostain pitäisi löytää keskilätkä tai 4 keskilätkää jotka sopivat noihin.. Mitää metsästää ;P
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Noniin, eli Delta on ACS:ässä esillä.
Esittely/Tiedot
Eiköhän tästä ole hyvä aloittaa.
Esittely/Tiedot
Eiköhän tästä ole hyvä aloittaa.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kirjoitetaan välillä tänne myös.
Lancia odottaa että laatikko saadaan nippuun, tasauspyörästö sieltä oli hajonnut, tilalle tuli Quaife:n torrsseeni
Samassa uusitaan stefat, yksi syncro jonka vuoksi myös yksi laakeri.
Tämän kuun puolella olisi tarkoitus saada liikkumaan tuo. =)
Lancia odottaa että laatikko saadaan nippuun, tasauspyörästö sieltä oli hajonnut, tilalle tuli Quaife:n torrsseeni
Samassa uusitaan stefat, yksi syncro jonka vuoksi myös yksi laakeri.
Tämän kuun puolella olisi tarkoitus saada liikkumaan tuo. =)
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Hyvä jotta tulee aski taas kuntoon!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kylläkyllä. Vihdoin ja viimein.vvieri kirjoitti:Hyvä jotta tulee aski taas kuntoon!
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Deltalla ajettu ekat 80km nyt, hyvin toimii.
Vielä pitää vaihtaa yksi vetonivel
Vielä pitää vaihtaa yksi vetonivel
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Kai tulet Gruppon ratapäiville? Tämähän samansukuisena menisi vallan hyvin sisäiseen BravX-cuppiin
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Ehdottomasti!Stefa kirjoitti:Kai tulet Gruppon ratapäiville? Tämähän samansukuisena menisi vallan hyvin sisäiseen BravX-cuppiin
Harmi kun tuli oma Mirafiori hukattua... Olis voinut tulla kiusaamaan muita 1.2:lla . Tai toihan pitäisi olla Tipo-pohjaisten cup ennemminkin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Stefa kirjoitti:Kai tulet Gruppon ratapäiville? Tämähän samansukuisena menisi vallan hyvin sisäiseen BravX-cuppiin
Olisi tarkoitus tulla ainakin jos on tuo kunnossa.. Ilmeisesti vielä pitää vaihtaa lisää vetoniveliä..
Vaihdan vielä molemmat kuskinpuolelta. Ja jos vielä sen jälkeen ilmenee nypytystä/täristystä ni alan raapia päätäni.. :/
Pieni vaiva tossa ilmeentynyt meinaan.. Vasenmalle kääntäessä nypyttää/ravistaa/täristää ..... +50km/h vauhdissa...
Pitää tutkia....
Re: Lancia Delta 2.0i.e 16v HPE 1995
Pari tuoreempaa.
Loput : http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Lan ... 21.5.2013/
Ajokuvia by Karel Ekman. : http://karel.kuvat.fi/kuvat/Omia+ja+kav ... C3%A4+-13/
Loput : http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Lan ... 21.5.2013/
Ajokuvia by Karel Ekman. : http://karel.kuvat.fi/kuvat/Omia+ja+kav ... C3%A4+-13/