Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

A Bart kirjoitti:
-HH- kirjoitti:Ahdetuissa on viscoja, mutta ahdettujen välitykset on pitkät. Vapareissa on lyhyemmät välitykset. Vapari-Deltassa on ollut eri sarjan aski kuin noissa turboissa. Vaparin vahvempi aski tiuhemmilla välityksissä löytyy ainakin vapari-Themoista ja vapari-Kapoista. Olikos Bavon/Marean vitoskoneen kaverina myös se Ritmo-sukuinen (samaa sarjaa kuin Deltassa on alunperin ollut)?

Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä? Miten sen startin paikka istuu rivíkoneihin? Se on kohtuu tiuhasti välitetty 6-lovinen. Niin ja onhan viimisissä 166TS:ssä 6-pykäläinen aski.

Kyllähän ratakäytön (jos tästä se Time Attack kilpuri on tulossa edelleen?) ne alkuperäinen neloskone olisi ollut varmasti paras kompromissi kun keulapaino olisi jäänyt maltilliseksi. Toki noiden koneiden välinen todellinen painoero on mulle kysymysmerkki, onko se todellisuudessa miten paljon? Ettei jatketa tätä essonbaareilua :oops: . Eli 4-koneinen 16v-TC vs. 5-syl modulikone vs. Alfan V6. Ja TC-pohjaisessa vaikuttaa sekin onko tasapainoakseleilla vai ei.
On mun 2.4 coupessakin visco :shock:

Mutta turbojen lisäksi pääsääntöisesti siis lisäksi kutosessa ja kupeessa.
Muistikuvan mukaan nelosturbon laatikko oli tiheämpi kuin mun vitosturbon.

Jos alfan kutosessa on sama kaaveli, niin laatikkojahan tuli justiinsa lisää tuonne tiheään päähän
Toisaalta tuohon c510 löytyy osaa paljon enemmän.

Niin ja nuo v6 on 6 vaihteisia , tosin kilpa-autossa ainakaan turbossa taida olla mitään hyötyä , haittaa enempi.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

-HH- kirjoitti:Ja eikös Alfan V6:ssa ollut kanssa sama kaaveli kuin TC:ssä ja moduuliperheessä?
V6 on mun mielestä eri jaolla, TC ja moduulit ovat keskenään samalla jaolla.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Maxxxed
Viestit: 212
Liittynyt: 11.02.2013 23:54
Paikkakunta: Kuusisto
Viesti:

Re: Maxxxed's Lancia Delta HPE 20v

Viesti Kirjoittaja Maxxxed »

Paljon infoa. Kiitos.

Itselle tuo 5mukisen äänimaailma yksi todella oleellinen.
Jotkut tykkää jotkut ei. Aikomus saada ensin tekniikan vaihtoa tehtyä, oikeastaan ihan ensin saada se purku auto. Delta majailee vielä kimppatallissa ensikuun loppuun kunnes aika kantaa romut sieltä pois. Mahdollisuuksien mukaan keväällä jatkan tekemistä.

Aika hyökkäys olisi se ajatus vielä, sen lisäksi että kadulle kiva olisi saada tämä. :)
Tuleva kilpuri
Lancia Delta II HPE 20v

Volvo V60 T5 R-Design 2015 käyttöauto
Vastaa Viestiin