Sivu 2/7

Re: Milletrecento

Lähetetty: 23.10.2012 11:41
Kirjoittaja -HH-
Turun Jarrutyöstä kysynyt? Tuohan on monesti pystynyt auttamaan kun muista liikkeistä ei saa...

Re: Milletrecento

Lähetetty: 24.10.2012 10:30
Kirjoittaja 1300ti
Täytyypä kysyä. Varsinaisesti ei ole vielä tarvetta, kunhan kaivelen tietoa. Tarkoitus on jatkaa talviteloille talliin päässeen projektin osalta ensin noista pelleistä hissuksiin ja saada auton paperit kuntoon, mulla ei ole kuin luovutustodistus aiemmalta omistajaperheeltä ja vanhat kilvet. Kun saisin varaosa-autosta kaupat lukkoon, niin homma etenisi mukavasti. Missä muuten saisin Turun seudulla puhallutettua ja (pulveri?)maalautettua irto-osia sopivasti, siis vanteet, alustan ja tekniikan osia?

Re: Milletrecento

Lähetetty: 24.10.2012 13:10
Kirjoittaja 1300ti
Kaivelin malliksi Fiat 1300 1500 jarruosia Italian ebaystä hakusanalla fiat 1300 1500 freni:

Pikkusylinteri on näemmä sama kuin 238-mallissa http://www.ebay.it/itm/CILINDRETTO-FREN ... 27c85f938f

Jarrukengät http://www.ebay.it/itm/KIT-GANASCE-PAST ... 19c1edf98c

Jarrupääsylinteri on myös ilmeisesti sama kuin 238:n! http://www.ebay.com/itm/110763421419

Jarrupalat 1300 1500 http://www.ebay.it/itm/005-PASTIGLIE-FR ... 230b45f968

Jarrusatulan kumit 1300 ja 1500 http://www.ebay.it/itm/FIAT-1300-1500-K ... 5d2c20e125

Re: Milletrecento

Lähetetty: 24.10.2012 15:22
Kirjoittaja 1300ti
Perhana, olisipa mahdollista pelastaa nämäkin! http://www.nettiauto.com/fiat/1300/5130225

Re: Milletrecento

Lähetetty: 25.10.2012 09:46
Kirjoittaja 1300ti
Mistä saan selville tämän Fiatin 116-sarjan sinisen sävyn värikoodin?

Re: Milletrecento

Lähetetty: 25.10.2012 13:47
Kirjoittaja VTO
Itse löysin 60-luvun Fiatin värikoodin siten, että menin Sikkensin maaleja myyvän värikaupppiaan luo ja hänellä oli tiedosto, jossa oli -65 Fiatin käyttämien sä-
vyjen värikoodit. Sitten olikin jo kohtaaisen helppo valita kun saman värin eri sävyjä ei juuri ollut.
En tiedä liittyykö tuo tietämys erityisesti Sikkensiin, mutta ainakin tietokoneelta asia liikkeessä selvisi. Ei siis ainakaan ollut kyseessä vanhojen värikarttojen säästäminen.

Re: Milletrecento

Lähetetty: 25.10.2012 15:35
Kirjoittaja JLaines
Olisko tästä mitään apua?
http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... t_1969.htm
Samalta sivulta löytyi aika kattavasti tehtaan omia koodeja, mutta ainut 116 väri oli 116A ja soli joku rosso monza tjsp.

Re: Milletrecento

Lähetetty: 25.10.2012 17:15
Kirjoittaja Sämpy
Voisi olla 483 Peacock Blue.. ainakin 1500L mallissa käytetty hiukan harmahtava keskisininen.

Värimittarilla saisi ainakin nykyväreille sopivan kaavan ja olisi lähempänä värin nykyolemusta ;) Monia vanhoja koodeja kun ei löydy uusille väreille.

Re: Milletrecento

Lähetetty: 29.10.2012 21:47
Kirjoittaja 1300ti
Niinpä näyttäisi olevan!

Kuva

Hitsi, yksi taltioimistani 1750 Berlinoista on alunperin ollut juuri tuollainen viininpunainen, todella harvinainen ja hieno väri sekin.

Re: Milletrecento

Lähetetty: 31.10.2012 14:53
Kirjoittaja 1300ti
Uusi vesipumppu ja painelaakeri hankittu varastoon...

Re: Milletrecento

Lähetetty: 12.11.2012 15:52
Kirjoittaja 1300ti
Mitä eroa 1300:n 116 ja korkeampipuristeisen 116c moottorien osissa verrattuna 1500 ja 1500C:n pataan? Olisi 1500 ja 1500c uudet venttiilit tiedossa, mutta niiden mitat ovat keskenään erilaiset!

En myöskään ole löytänyt juuri mitään tarkempaa tietoa vielä Siatan 1500TS-mallien moottoreista, löytyisipä Siatan korjauskirjan kopio jostain!

Niin juu, luusia 1500 laakereita löysin kanssa koneremonttia odottamaan...

Re: Milletrecento

Lähetetty: 12.11.2012 18:07
Kirjoittaja Sämpy
Justiinsa multakin kysyttiin 1500-moottoreiden eroista, kuulisin mielelläni oliko 1500C:ssä todella eri moottori?

Re: Milletrecento

Lähetetty: 15.11.2012 11:20
Kirjoittaja 1300ti
Ainakin 1500C:n imuventtili on erään myyjän mukaan vajaan millin leveämpi ja lyhyempi jostain syystä kuin vakio 1300/1500/1800/2100/2300 venttiili. Huusin juuri uudet imu- ja pakoventtilit ja tarjola olisi ollut myös 1500C:n osat. Tuli mieleen, jos tässä tapauksessa C tarkoittaa 116C:n korkeampaa puristussuhdetta ensimmäisiin vuosimalleihin verrattuna. Saa nyt sitten nähdä, mitä kannelle sitten joskus teen, mutta ostan nuo venttiilit nyt talteen kun kerran löysin.

Yllättävän huonosti näiden tekniikasta löytyy verkosta juttua, vaikka mallia harrastetaan maailmalla. Itseäni ainakin kinnostaisi nokka-akselien tiedot, Spideriahan on myyty myös 116-koneella. Siatan tekemät muutokset ovat myös vielä minulle mysteeri.

Re: Milletrecento

Lähetetty: 26.11.2012 20:54
Kirjoittaja 1300ti
Jep, huuto.netistä löytyi läjä uusia 1300/1500:n katkojan kärkiä, 1500:n imu- ja pakoventiilit, moottoriin laakereita ja kardaanit ristinivelet sopivasti, joten kaupat tuli!

Samoin hain viime viikonloppuna vihdoin Huittisista vuosimallin 1967 1500:n, jonka kohtalo on nyt joutua osien luovuttajaksi. Mittarilukema noin 96.000. Se on kyllä melkein liian hyvässä kunnossa, katsotaan nyt, saanko erään toisen varaosa-auton hankittua, niin voisin tuon vielä myydä kunnostettavaksi. Paperit on ja peltityöt jääneet kesken, ruostetta on muttei toivottomasti ja osat tallella. Minulta vain puuttuu melkein koko sisusta ja tuossa olisi ehjä kattopeltikin...

Re: Milletrecento

Lähetetty: 12.12.2012 10:31
Kirjoittaja Sämpy
Hienoon projektitopikkiin kuulumattomat keskustelut siivottu pois. Terv. ylläpito.