Fiat punto ehostusta

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Vaihdoin sen tukivarren laakerin nii hajos jarruputki irrottaessa, tilalle laitoin jarruletkun joka ei kelvannu katsastukses. Siinä tukivarressa pitää olla jarruputki.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Jarruputki laitettu, mutta vetonivel vaihto ei onnistunut. Hajos se sokka sinne ettei nyt pysty ollenkaa avaamaan sitä...
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Meneeks toi tähän mk1 puntoon?

http://motonet.fi/fi/varaosatuote/17-4536?ajoneuvo=143

17-4536

Vetoakseli Fiat Punto-II 1,2-60/80 99-> vasen
Sopivuudet:
- Punto-II "60" 99-> Vasen
- Punto-II 1,2-16V "80" 99-> Vasen
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ilmeisti tuo motonetin myymä vetoakseli on 188 mallin puntoon mutta on myös käyvä tähän 176. Noita myydään tuolleen (188 and 176).
http://www.ebay.com/itm/Fiat-Punto-188A ... 43c05f0001

Tollanen siitä putkesta tuli, tuo kohta oli siis väliaikaisesti jarruletkulla..

Kuva

Kuva

edit: Tuo on ensimmäinen putki mitä oon tehnyt..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Nyt on vuosi ajoaikaa 8-)
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Ilmastointi? hmm.. Saakohan noita itse asentaa ja sitte viiä täytettäväks?
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Mistähän sitä alkaisi etsimään punto 75 ecu johtosarjaa? Nelipisteruiskun muut osat näittäisi olevan tarjolla monessa paikkaa..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Hajos pcv venttiili minkä laittelin tohon moottoriin vuosi sitten..

venttiilikopast menee letku venttiiliin ja siitä imusarjaan, nyt vuotaa aikas paljon tuo venttiili..
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Viikonloppuna jos sitä laittais ton 55 heppasen punton orginaali 4-2-1 pakosarjan kiinni.. :roll:

Pitää viel tuon 75 heppasen imusarjaa kattella jos sais sen kuntoon kun siitä on sahattu sisälämppärin letkuliitin.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

tuli hommattua tiivisteet toho 4-2-1 putkeen sekä uusi termostaatti.

Huomenna tuo termostaatti pitäs laittaa ja jos jaksais tuon putken laittaa...
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Taitaa putken vaihto jäädä keväälle kun lumet sulaa. Hieman jumissa nuo mutterit sekä laippa liitos auton alla ruostunut kiinni.

Kone vissiin huohottaa liikaa kun öljykorkkia painaa nii se pomppaa ylemmäs :D Koitin tolla venttiilillä laittaa kovemman imun nii kyllä se pysy kiinni mut tyhjäkäynti pomppaa ylemmäs, 1500rpm.

Öljynerotin siihen ja suoraan ilmaputsarikoteloon letku? koneen vaihto? :|

Puristuspaineet oli tasaset, noin 11bar.

ainiin ja se alko kusta jäähdytysnestet öljystä puhumattakaan.
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Termostaatti vaihdettu ja huohottimessa uusi venttiili.

Sekä tuo tuli pestyä, pitäs se digikamera hommata kun kännykäl joutuu läheltä ottaa jotta se tajuu ton värin..

Pölykapselit vaatis kans pesua :|
Kuva
Bravo t-jet
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kone vuotaa jo sen verran että heti ilmojen lämmettyä pitänee vaihtaa:
-nokka-akselin tiivisteet
-kampiakselin jakopään puoleinen stefa
-öljypohjan tiiviste
-venttiilikopan tiiviste

Onnistuuko tuon kampiakselin tiivisteen vaihto ilman että purkaa koko koneen? Stefaan pari ruuvia ja vetää pois?

Ja ellen nyt ihan väärin katsonut niin ihan kuin öljyä tulisi myös lohkon alapuoleisesta tiivisteetä..

Öljynä nyt castrol magnatec 5w40 sekä mittarissa lähes 230tkm

Pitää nuo öljyt vaihtaa viikonloppuna Mobil Super 3000 X1 Formula Fe 5W-30 kun semmosta löytyy 4 litraa.

edit: pölykapseli on lentäny jonnekki :|
Bravo t-jet
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eikö nykyiset 5W-30:t oo vähän turhan lirua noin vanhaan moottoriin?

Stefan saanee joko kammettua tai vedettyä ruuvilla ulos...

Jos kampikammiossa oli pakkasilla painetta niin voi olla ollut huohotinkin vähän jäässä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Fiat punto ehostusta

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Vooi olla mut nyt sattuis olee tommonen purkki.. Kesällä sit vaihtaa uudestaa jotkut? Mitäs tee suosittelette?

Tuli hankittua tommoset alumiini kapselit, noissa on ulkokehässä tiivisteet takapuolella. kympin makso ihan kaupasta..
Kuva
Kuva

Taas toi o likane.
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin