Fiat Ritmo 60L vm- 79
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Ok...Siksi kysyin,kun muutama vuosi sitten kunnostin tuon oman -86 mallisen Ritmon,niin siinäkin oli lattiassa tuon tapaisia taaksepäin auki olevia aukkoja,ja tietenkin mätää oli just niiden kohdalla ....tein silloin suorat tasaiset paikat näihin kohtiin (alkuperäisyys kyllä kärsi huomattavasti tässä kohtaa )...Mutta tehty mikä tehty ....Alunperin noiden tarkoitus kaiketi on...Päästää korin upotusmaalaus/suojaus vaiheessa ylimääräiset aineet takaisin upotusaltaaseen ...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Nonniin, nytte taas projekti jatkunu pitkästä aikaan.
Pohjasta sain irrotettua sen sellasen "poikki palkin" johon tulee kiinni penkit.
Aika älytön ratkasu sijoittaa auton alle tollee tuplapelti viritys ja vielä kun siihe jää pikkasen rakoa, sinne lattiapellin ja sen palkin väliin...
Sinne on sitten ajansaatossa lentäny kaikenlaita p*sskaa, joka on muhinu sielä ja lopputulosta ei oo vaikee arvata..
Kuva siitä palkista
Ja toinen kuva samasta viritelmästä
Oli pelti päässy paikoittain nii ohueks, että näki läpi, vaikkei siin mitää reikää ollu, joten piti ne reiät tehä rälläkällä.
Reikien täytteeks sain arkarreltua muutaman pellinpalan
(Ei ole vielä hitsattu kunnolla kiinni)
Ja niinkuin jotkut varmaan huomaakin, ni irroitin tosta sen keskikonsolin, jotta pääsin paikkaamaan.
Aattelin että vois olla parempi vähän muuttaa tota penkin kiinitys rakennetta, vaikka siin alkuperäisyys vähän kärsiikin
Ehdotuksia siitä, että mite tota kanttis muuttaa otetaan vastaan.
Pohjasta sain irrotettua sen sellasen "poikki palkin" johon tulee kiinni penkit.
Aika älytön ratkasu sijoittaa auton alle tollee tuplapelti viritys ja vielä kun siihe jää pikkasen rakoa, sinne lattiapellin ja sen palkin väliin...
Sinne on sitten ajansaatossa lentäny kaikenlaita p*sskaa, joka on muhinu sielä ja lopputulosta ei oo vaikee arvata..
Kuva siitä palkista
Ja toinen kuva samasta viritelmästä
Oli pelti päässy paikoittain nii ohueks, että näki läpi, vaikkei siin mitää reikää ollu, joten piti ne reiät tehä rälläkällä.
Reikien täytteeks sain arkarreltua muutaman pellinpalan
(Ei ole vielä hitsattu kunnolla kiinni)
Ja niinkuin jotkut varmaan huomaakin, ni irroitin tosta sen keskikonsolin, jotta pääsin paikkaamaan.
Aattelin että vois olla parempi vähän muuttaa tota penkin kiinitys rakennetta, vaikka siin alkuperäisyys vähän kärsiikin
Ehdotuksia siitä, että mite tota kanttis muuttaa otetaan vastaan.
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Tuo alkuperäinen "palkki" tuskin paljoa autoa vahvistaa joten itse tekisin esim. 5 x 8cm. laput vaikka 3mm. pellistä johon hitsaa mutterit penkin kiinnitykselle. Laput hitsaat vahvasti pohjaan ja jotain korikittiä / sikaa saumoihin ja on käytännössä ikuinen siltä kohtaa.
Tärkeää mun mielestä on että putsataan hitsatut kohdat perusteellisesti esim. rälläkän piikkilaikalla / hiekkapuhaltamalla ennen pohjamaalausta. Jotenkin tuntuu väärältä jättää ruosteista hitsaussaumaa maalin alle.
Tärkeää mun mielestä on että putsataan hitsatut kohdat perusteellisesti esim. rälläkän piikkilaikalla / hiekkapuhaltamalla ennen pohjamaalausta. Jotenkin tuntuu väärältä jättää ruosteista hitsaussaumaa maalin alle.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Kyllähän se sen penkin kiinnityskohdan vahvistaa, ja ihan samalla tapaa sen alkuperäisen mallisen U-palkin sinne saa kitillä tiivistettyä kuin ne pellinpalatkin. Jos tehdään alkuperäisen näköistä niin en ymmärrä miksi tuossa pitäisi oikoa, ja jos epäilyttää ettei tuo vahvista niin tekee U-palkin pikkasen vanvemmasta. Ja ajetaanko kampeella edes enää ympärivuoden joka päivä?
Meinaan kyllä mun Ritmossa nuo U-palkit on muutamaa paikkapalaa lukuunottamatta alkuperäiset, ja muuten se on koriltaan ollut aika huono. Eikä aikoinaan tehdyn korirempan jälkeen ollut vuosien talvikäyttökään niitä uudelleen mädännyttänyt.
Meinaan kyllä mun Ritmossa nuo U-palkit on muutamaa paikkapalaa lukuunottamatta alkuperäiset, ja muuten se on koriltaan ollut aika huono. Eikä aikoinaan tehdyn korirempan jälkeen ollut vuosien talvikäyttökään niitä uudelleen mädännyttänyt.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Ja jos meinaa ympärivuoden autoa kylvettää, niin reilu ruostesuojaus joka kevät ja syksy. Ohutta koteloöljyä kuumennettuna, niin menee kapilaari-ilmiön turvin niin pieniin rakoihin ettei ihan heti uskoisi.
Mutta miksei sitä samaa palkkia voisi siirtää sisäpuolelle?
Mutta miksei sitä samaa palkkia voisi siirtää sisäpuolelle?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Juu hyvähän ruostesuojaus olisi tehdä vaikka joka kuukausi mutta harva sitä vaan tekee, edes kerran vuodessa. Kuitenkin sen verran iso jumppa kunnolla tehtynä että multa jää ainakin tekemättä, kun on niin paljon kaikkea muutakin tekemistä. Sais edes autokin kaks kertaa vuodessa vahattua...
Voihan sen vahvikkeen toki tehdä sisäpuolellekin, kunhan vaan huomioi että penkin kiinnikkeet sopii (ja keskeltä se pitää kiinnittää tuohon keskikonsolihässäkkään). Mutta autoa "entisöitäessä" en ymmärrä miksi sitä pitää muuttaa?
Toinen juttu noiden vesireikien poistaminen - ei tulisi mieleenkään jättää niitä pois kun ei niistä vettä sisälle tuu, ulos sen sijaan menee jos jostain syystä sitä auton sisälle pääsee...
Voihan sen vahvikkeen toki tehdä sisäpuolellekin, kunhan vaan huomioi että penkin kiinnikkeet sopii (ja keskeltä se pitää kiinnittää tuohon keskikonsolihässäkkään). Mutta autoa "entisöitäessä" en ymmärrä miksi sitä pitää muuttaa?
Toinen juttu noiden vesireikien poistaminen - ei tulisi mieleenkään jättää niitä pois kun ei niistä vettä sisälle tuu, ulos sen sijaan menee jos jostain syystä sitä auton sisälle pääsee...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Jospa nuo vedenpoistoreijät onkin vain maalinpoistoreijät joista ylimääräinen maali on upotuksen jälkeen päässyt valumaan pois.
ja kun italiaano on vetänyt reikien päälle pitumin niin siellähän on hyvä suola kosteuden alkaa tehdä tehtäväänsä.
Toki noista reijistä pääsee vesi valumaan ulos , ettei tossut kastu , kosteus sieltä ei pois pääse , eikä se pitumilumppueristeen ja muovimatonkaan läpi höyrysty.
ehkä olisi parempi tiivis lattia niin näkee sitten tossuista paljonko on vettä päässyt vuotamaan, mattojen alle.
ja kun italiaano on vetänyt reikien päälle pitumin niin siellähän on hyvä suola kosteuden alkaa tehdä tehtäväänsä.
Toki noista reijistä pääsee vesi valumaan ulos , ettei tossut kastu , kosteus sieltä ei pois pääse , eikä se pitumilumppueristeen ja muovimatonkaan läpi höyrysty.
ehkä olisi parempi tiivis lattia niin näkee sitten tossuista paljonko on vettä päässyt vuotamaan, mattojen alle.
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Ei taida olla absoluuttista totuutta noista rei'istä, mutta jos tulee äänieristeet niin itse olisin Wesun kanssa samaa mieltä, että jos lattia on muutenkin remontissa niin en tekisi poistoreikiä jos ei ole mutterientisöintitapaus. Pelkkien kumimattojen kanssa tai paljaslattiaisessa kilpurissa niistä voi olla hyötyä.
Niin tuommoista kylvettelyähän ne tehtaalla harrastaa, tässä fosfaattikylpy ja perään kai jokin maalimaisempi primeri.
Niin tuommoista kylvettelyähän ne tehtaalla harrastaa, tässä fosfaattikylpy ja perään kai jokin maalimaisempi primeri.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Eiköhän niillä monta käyttötarkoitusta ole - mutta yhtäläisesti voi kysyä että miksi sitten ei olla tehty pyöreitä reikiä ja laitettu niihin tulppia? Juu tulppa maksaa, mutta niinpä vaan niitä on siellä muuallakin Ritmon korissa... Ja muistaakseni noiden reikien päälle ei ole liimattu bitumia, toki se bitumilumppumatto siinä päällä on. Mutta olikos bitumia noissa vanhemmissa joista samat reijät löytyy?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
On noissa ollut bitumimattoa päällä toisinaan. Ja Jolly-mallissa noista on varmaan hyötyä. Ei ne insinööritkään osaa kaikkia ilmasto-olosuhteita ajatella kuvia piirrellessään, Etelä-Euroopassa ei kai niin isoa osaa vuodesta eletä ikimärässä suolaloskamaailmassa, että ehkä ne villat voi jopa kuivua sen mitä imevät ulkoilmasta sisäänsä. Vaikka isoimmat vauriot syntynee reunoista alkavan ruosteen poistaessa suojaläpyskän kokonaan ajoneuvokokonaisuudesta. Hyvin sekä ulko- että sisäpuolelta suojattu lattia jonka mattojen alle kurkitaan toisinaan kestää ongelmitta oli ratkaisu mikä hyvänsä. Mutta ei mulla ole maalattu umpilattia alkanut oireilemaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net