Fiat Ritmo 60L vm- 79
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Sylkyn syöpymät kannattaa näyttää moottorikoneistamolle.Voi vaatia jopa 0.80 mm porauksen, että pistesyöpymät varmasti häviää. Jos vaihtaa tuoreemman koneen kannattaa katsoa, että moottorin stanssattu tyyppinumero on alkuperäistä vastaava. Eri mallin moottori on este museotarkistukselle kun tarkastaja on valveutunut asiaansa.
On autoja joita ei saa mr-kilpiin koska kyseisien autojen moottorin ovat harvinaisuudeltaan kanan hampaita.
Ritmolaisen 1,1 sohkeja varmaan löytyy, sellaista etsimään jos sylinteri on korjauskelvoton.
On autoja joita ei saa mr-kilpiin koska kyseisien autojen moottorin ovat harvinaisuudeltaan kanan hampaita.
Ritmolaisen 1,1 sohkeja varmaan löytyy, sellaista etsimään jos sylinteri on korjauskelvoton.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Eikös I-korinen 60:nen ole 128:n kanssa samalla numerolla - eli 128A.000
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Pitää paikkansa.-HH- kirjoitti:Eikös I-korinen 60:nen ole 128:n kanssa samalla numerolla - eli 128A.000
Taidan sittenkin jättää sen 5v laatikon pois.
Mun mielestä tulppa on ollut kokko ajan kiinni.Luigi kirjoitti:Onko muuten varmaa, että se sylinterin löydös on hiekkaa? Samannäköistä soossia tulee vuosien mittaan, kun alumiini ja teräs hapettuvat ja hilseilevät. Jos sieltä on tulppa ollut irti, niin ei siinä muuta tarvitakaan.
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Sopivan paljon kun on kosteutta niin avonainen imuventtiili riittää tuohon...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Tai pakoventtiilikin, jos putki sattuu vielä olemaan puhki. Peltosäilytyksessä osittain maahan uponneena moottoritilassa ei kosteudesta ole puutetta. Ihmeen hyvin säilynyt siihen nähden. "Hiekkapuuro" näyttää minun silmääni ihan hapettumishilseeltä. Hieman vastaavaa löytyi oman projektin koneen sisältä. Oli vielä männänrenkaiden kohdalla pistesyöpymää sylintereissä, kun oli jotain 30 vuotta seissyt, melkoisen osan aikaa ilman imu- ja pakosarjoja ja likaisimmat ikinä näkemäni öljyt sisällä. Koneistamo tuli siihen tulokseen, että +0.5mm porausta riittää, +0.6mm männät on tilauksessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Joo kyseisen sylinterin toinen venttiili oli auki.
Mutta miksiköhän viereisessä sylinterissä, jossa myöskin toinen ventiili oli auki, ei ole syöpymää?
Mutta miksiköhän viereisessä sylinterissä, jossa myöskin toinen ventiili oli auki, ei ole syöpymää?
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Se on toinen venttiili kuin toisessa sylinterissä eli kosteutta on tullut vain jommasta kummasta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Nyt projekti hieman edennyt eli irroitettu: vesipumppu, öljypohja, öljypumppu, runkolaakerit, kampiakseli ja 2mäntää.
Loput kaksi mäntää ovat jumissa, laitoin niihin CRC:tä ja koitin varovaisesti puukapulalla niitä ulos koputella mutta ei tuntunut
oikein tehoavan joten hyviä neuvoja kaivataan.
Kuvia laitan sitten kun alkaa tuo kuvabloki.com taas toimia.
Loput kaksi mäntää ovat jumissa, laitoin niihin CRC:tä ja koitin varovaisesti puukapulalla niitä ulos koputella mutta ei tuntunut
oikein tehoavan joten hyviä neuvoja kaivataan.
Kuvia laitan sitten kun alkaa tuo kuvabloki.com taas toimia.
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Kokeiles liuottaa löpöllä...se pyörii sittenkin kirjoitti: Loput kaksi mäntää ovat jumissa, laitoin niihin CRC:tä ja koitin varovaisesti puukapulalla niitä ulos koputella mutta ei tuntunut
oikein tehoavan joten hyviä neuvoja kaivataan.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09.04.2012 19:01
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Ovat männät nyt olleet kaksi viikoa löpössä likoamassa eivätkä vieläkään irtoa, joten hyviä neuvoja kaivataan.
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Voimakeinohin siirtyminen alkaa olla ajankohtaista. Sopiva puupalikka ja moska.... Ainakin aloitukseen. Sitten lisätään voimaa kun järki loppuu.
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Jostain olen kuullut, että jarrunesteellä saisi jotain jumituksia liotettua. Ja jos puupalikka & leka ei auta, niin sitten pitkällä poralla männänlaki keskeltä halki, meisselillä varovasti koko mäntä halki. Siinä vaiheessa, kun mäntä on pystysyynnassa halki, niin alkaa kyllä liikkua. Em. menetelmällä purin soliferin moottorin - jopa niin, että sain sylinterin pelastettua...VTO kirjoitti:Voimakeinohin siirtyminen alkaa olla ajankohtaista. Sopiva puupalikka ja moska.... Ainakin aloitukseen. Sitten lisätään voimaa kun järki loppuu.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Jos männät haluaa saada pysymään ehjinä, niin lohkolle lämpöä. Vaikka kiehuvaa vettä vesitilaan tms samalla, kun sylintereissä on ohutta öljyä, vaikka sitä löpöä. Kova männän pään takominen voi saada männän pikemminkin leviämään, ja tarraamaan tiukempaan. Tuleehan ne sieltä ulos, kun tarpeeksi kovaa hakkaa, mutta...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
Kyllä se melkoinen haaste on yrittää ilman jälkiä tai yleensä ehjänä irrottaa kun noin hyvin ovat juuttuneet.
Mäntää voisi tietysti jossain määrin lämmittää ja sen jälkeen nopeasti jäähdyttää. Jos vaikka napsahtaisi irti.
Mäntää voisi tietysti jossain määrin lämmittää ja sen jälkeen nopeasti jäähdyttää. Jos vaikka napsahtaisi irti.
Re: Fiat Ritmo 60L vm- 79
0,4 ylikokoista mäntää näyttäisi ainakin olevan melko helposti saatavilla, joten jos poraamaan joutuu niin silloin ei mäntien säästelyyn erityistä syytä ole.