FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 29.01.2015 18:00

Hidas on tämä rojekti. Tänään lähti tilaukseen raidetangon päät. Samalla annoin periksi ja laitoin "lopullisesti" talviteloille.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 17.02.2015 16:14

Hidasta on minun toiminta mutta suht hidasta oli toimituskin. Tänään tuli tangot kotiin.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 19.05.2015 20:19

Se hän käynnistyi. Muuten meni hammastangon vaihto hyvin mutta jossain kohdassa meni vikaan. Mittailin tarkasti raidetankojen paikat mutta silti tuli 2cm liian lyhyt. :o Olisiko sittenkin "uusi" hammastanko ollut jotenkin lyhyempi kun alkuperäinen? No joka tapauksessa huomenna harjoitukset jatkuu.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 20.05.2015 13:17

Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" :? Tekevälle sattuu... :D Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja stella » 20.05.2015 21:57

RTWteam kirjoitti:Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" :? Tekevälle sattuu... :D Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.


Takapyörien kulmiahan saa muutettua niillä "prikoilla",jotka ovat siellä takatukivarsien kiinnityskohdan,ja auton rungon välissä ;) .....Nykykorjaamoilta tuskin löytyy hyllystä oikeanpaksuisia säätö"prikkoja" tähän :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1209
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 25.05.2015 16:56

Se ois taas leima paperissa. Kovaa ajoa ja välillä tankkausta. Perushuolto ennen ajoja eli öljyt, suodatin, ilmanputsari ja tulpat vaihdettu. Vaihdelaatikosta tihkuttaa öljyä. Liekkö tiiviste mennyt jostain, mahtaakohan olla vaikea vaihtaa.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja stella » 26.05.2015 08:33

En nyt muista,että onko näissä MK1 Ritmoissa vetoakselin sisäpään suojakumi pyörivä malli,vai paikoillaan oleva....Jos on paikoillaan oleva,niin vuotaa luultavasti siitä vetoakselin läpiviennin kohdalta...Vaihtoa varten pitää ottaa vetoakseli irti,ja ennen sitä laskea laatikosta öljyt pois...Tämä siis yksi mahdollinen/aika yleinen vuotokohta ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1209
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja VTO » 26.05.2015 12:16

Taitaa MK 1 malleissa olla se paikallaan pysyvä. Hieman ongelmallinen konstruktio kun päivällä on märkää ja yöllä pakkasta. Akseli jäätyy kumiin kiinni ja liikkeelle lähtiessä tiiviste vaurioituu.

Välttämättä ei tarvitse öljyä laatikosta pois laskea. Varsinkin kun nostaa reilusti tunkilla kallelleen siltä puolen jota on vaihtamassa. Ei sieltä kovin paljoa öljyä ulos valu. Lisäämän toki hieman joutuu.
Voimaa käyttäen riittää alatukivarren irrottaminen rungosta. Jos ei silloin jaksa vetää niveltä ulos laatikosta, niin kallistuksen vakaajan kun päästää roikkumaan, niin tulee helpommin.
VTO
 
Viestit: 845
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 31.05.2015 21:23

Kiitos vastauksista. Pitää metsästää siis vetoakselin sisäpään suojakumia. :shock:
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja stella » 01.06.2015 08:50

Motonetin sivulla näkyy olevan jonkinlainen valikoima Ritmoon vetoakselin suojakumeja...Vaihtoehtoja on enemmän,kuin yksi ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1209
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja vvieri » 01.06.2015 09:59

Riippuu vuosimallista, onko lootan ulkopuoliset vetonivelet vai normi tripoidit (kumi ei pyöri näissä mukana). Ensimmäisissä ja ainakin 70-luvun lopun malleissa ensinmainitut.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19181
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 03.06.2015 17:22

Pientä vasta tuulen virettä. Auto ei tahdo aina käynnistyä. Eli virtaa riittää mutta auto ei inahdakaan. Suurella todennäköisyydellä startti mennyt? Laitoin mötikän tilaukseen ja tsekataan onko vika siinä.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja sampsulisami » 03.06.2015 22:41

Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?
Bravo t-jet
sampsulisami
 
Viestit: 1826
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja RTWteam » 04.06.2015 17:05

sampsulisami kirjoitti:Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?


Mittaristoon ja kaikkialle virrat tulee mutta startti asentoon kääntäessä ei missään tapahdu yhtään mitään. Parin kertaa kun kokeilee niin sitten hörähtää käyntiin.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
RTWteam
 
Viestit: 101
Liittynyt: 22.04.2012 19:50

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

ViestiKirjoittaja Nipa » 04.06.2015 18:26

Startti kappaleiksi ja puhdistus sekä voitelu. Turha uutta ostaa.
Uuteen solenoidiin voisi sijoittaa.
Kun kuulen maininnan nollatoleranssi, poistan pistoolistani varmistimen.
Avatar
Nipa
GFF
 
Viestit: 2617
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä