FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Hidas on tämä rojekti. Tänään lähti tilaukseen raidetangon päät. Samalla annoin periksi ja laitoin "lopullisesti" talviteloille.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Hidasta on minun toiminta mutta suht hidasta oli toimituskin. Tänään tuli tangot kotiin.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Se hän käynnistyi. Muuten meni hammastangon vaihto hyvin mutta jossain kohdassa meni vikaan. Mittailin tarkasti raidetankojen paikat mutta silti tuli 2cm liian lyhyt. Olisiko sittenkin "uusi" hammastanko ollut jotenkin lyhyempi kun alkuperäinen? No joka tapauksessa huomenna harjoitukset jatkuu.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" Tekevälle sattuu... Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Takapyörien kulmiahan saa muutettua niillä "prikoilla",jotka ovat siellä takatukivarsien kiinnityskohdan,ja auton rungon välissä .....Nykykorjaamoilta tuskin löytyy hyllystä oikeanpaksuisia säätö"prikkoja" tähänRTWteam kirjoitti:Aavistuksen helpompaa oli raidetangon päiden säätäminen kun muisti keskittää tarkasti hammastangon "keskelle" Tekevälle sattuu... Pitää kuitenkin käyttää varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksessa. Kait ne saa vielä tämän ikäisen renkaat suunnattua. Sen mitä olen joskus suuntauksessa käyttänyt niin on ollut tosi tarkkaa että löytävät tietokoneelta oikeat arvot.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Se ois taas leima paperissa. Kovaa ajoa ja välillä tankkausta. Perushuolto ennen ajoja eli öljyt, suodatin, ilmanputsari ja tulpat vaihdettu. Vaihdelaatikosta tihkuttaa öljyä. Liekkö tiiviste mennyt jostain, mahtaakohan olla vaikea vaihtaa.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
En nyt muista,että onko näissä MK1 Ritmoissa vetoakselin sisäpään suojakumi pyörivä malli,vai paikoillaan oleva....Jos on paikoillaan oleva,niin vuotaa luultavasti siitä vetoakselin läpiviennin kohdalta...Vaihtoa varten pitää ottaa vetoakseli irti,ja ennen sitä laskea laatikosta öljyt pois...Tämä siis yksi mahdollinen/aika yleinen vuotokohta
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Taitaa MK 1 malleissa olla se paikallaan pysyvä. Hieman ongelmallinen konstruktio kun päivällä on märkää ja yöllä pakkasta. Akseli jäätyy kumiin kiinni ja liikkeelle lähtiessä tiiviste vaurioituu.
Välttämättä ei tarvitse öljyä laatikosta pois laskea. Varsinkin kun nostaa reilusti tunkilla kallelleen siltä puolen jota on vaihtamassa. Ei sieltä kovin paljoa öljyä ulos valu. Lisäämän toki hieman joutuu.
Voimaa käyttäen riittää alatukivarren irrottaminen rungosta. Jos ei silloin jaksa vetää niveltä ulos laatikosta, niin kallistuksen vakaajan kun päästää roikkumaan, niin tulee helpommin.
Välttämättä ei tarvitse öljyä laatikosta pois laskea. Varsinkin kun nostaa reilusti tunkilla kallelleen siltä puolen jota on vaihtamassa. Ei sieltä kovin paljoa öljyä ulos valu. Lisäämän toki hieman joutuu.
Voimaa käyttäen riittää alatukivarren irrottaminen rungosta. Jos ei silloin jaksa vetää niveltä ulos laatikosta, niin kallistuksen vakaajan kun päästää roikkumaan, niin tulee helpommin.
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Kiitos vastauksista. Pitää metsästää siis vetoakselin sisäpään suojakumia.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Motonetin sivulla näkyy olevan jonkinlainen valikoima Ritmoon vetoakselin suojakumeja...Vaihtoehtoja on enemmän,kuin yksi
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Riippuu vuosimallista, onko lootan ulkopuoliset vetonivelet vai normi tripoidit (kumi ei pyöri näissä mukana). Ensimmäisissä ja ainakin 70-luvun lopun malleissa ensinmainitut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Pientä vasta tuulen virettä. Auto ei tahdo aina käynnistyä. Eli virtaa riittää mutta auto ei inahdakaan. Suurella todennäköisyydellä startti mennyt? Laitoin mötikän tilaukseen ja tsekataan onko vika siinä.
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?
Bravo t-jet
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Mittaristoon ja kaikkialle virrat tulee mutta startti asentoon kääntäessä ei missään tapahdu yhtään mitään. Parin kertaa kun kokeilee niin sitten hörähtää käyntiin.sampsulisami kirjoitti:Tuleehan startille sähköä silloin kun ei inahda? Virtalukko kabut?
Autoilua ja elämää. -> www.autostadium.fi
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Harrasteauto: Fiat Ritmo 65 1.3 vm.83 http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=29876
Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82
Startti kappaleiksi ja puhdistus sekä voitelu. Turha uutta ostaa.
Uuteen solenoidiin voisi sijoittaa.
Uuteen solenoidiin voisi sijoittaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.