Sivu 1/10

FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 25.04.2012 21:51
Kirjoittaja RTWteam
Ensimmäisenä tervehdys kaikille foorumilaisille! Olen uusi tällä foorumilla joten toivotaan etten pahasti väärään paikkaan aloita tätä oman projektin esittelyä. :) Pieni esittäytyminen ennen kuin päästään asiaan. Automerkeistä minut on vienyt mennessään Volkswagen ja melko aktiivisesti pyörin tuolla http://www.vagarena.fi sivustolla. Auto historiaa löytyy kolmen auton verran. Ranskalaista Renault Laguna 1.8 RT tuli ajettua ensimmäinen ajokorttivuosi mutta sen jälkeen siirryin Volkkariin. VW Golf GTI 1.8 T neloskopalla oli pitkään haaveeni ja se oli sitten selvää mikä auto tulee pihaan kun rahat sain kasaan. Viime syksynä tuli tehtyä edellisin autonvaihto ja tällä hetkellä matkaa taitetaan VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw. Miksi sitten rekisteröidyin tänne FiatForumille? Sain muutama viikko sitten tietooni että harras toiveeni omistaa Fiat Ritmo vuosimallia 1982 olisi nyt mahdollista. Tällä hetkellä olemme siinä pisteessä että auto siirtyy minun omistukseen tämän viikon aikana. Autosta löytyy pieniä ruostevaurioita tai ainakin päälle päin näyttävät pieniltä. Niitä olisi tarkoitus sipistellä ja tietenkin ajan saatossa tapahtunutta kuluneisuutta saada ehostettua. Kilometrejä autoon on kertynyt 142tkm. Kuvia otan viikonlopun aikana ja samalla pääsen tutkimaan paremmin mitä kaikkea autolle pitää tehdä. Autolla on tarkoitus ajaa vain touko, kesä, heinäkuun ajan ja talveksi autotalliin säilytykseen. Ritmo on tarkoitus pitää mahdollisimman alkuperäis kunnossa.

Vinkkejä otan mielelläni vastaan esimerkiksi herkkään hajoavista osista joita kannattaisi jo varastoon etsiä pahan päivän varalle. Kaikkia muitakin huomioon otettavia asioita otan ilomielin vastaan. Itse en ole mikään Fiat "tietäjä" joten saatan kysellä teiltä guruilta ehkä tyhmiäkin kysymyksiä. :)

Kesää ja lämpimiä kelejä odotellessa! 8-)

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 26.04.2012 14:19
Kirjoittaja Karpo
Taitaa perus-ritmon pahin "herkästi hajoava osa" olla kori. :lol:

Jos olet oikeasti löytänyt pelleiltään hyväkuntoisen yksilön niin onneksi olkoon!
Hienoa että näitä tavallisiakin malleja jaksaa joku harrastaa. Ne kun tuntuvat olevan nykyään jo harvinaisempia kuin Abarthit... :)

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 26.04.2012 22:34
Kirjoittaja -HH-
Höpö-höpö, kyllä I-korisia normimalleja enemmän liikenteessä on kuin I-Aparaatteja ;)

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 26.04.2012 22:40
Kirjoittaja Wesulius
-HH- kirjoitti:Höpö-höpö, kyllä I-korisia normimalleja enemmän liikenteessä on kuin I-Aparaatteja ;)
Niin liikenteessä! :mrgreen:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 26.04.2012 22:53
Kirjoittaja -HH-
...tai edes kilvissä ;)

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 30.04.2012 20:15
Kirjoittaja Sämpy
3kpl, tämä uusin kaunokainen mukaanlukien? siis kilvissä..??
Tuosta 2009 Bella Italia -kuvasta puuttuu se hieno Mobilistissakin esitelty perusmalli,
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/7128866817/
joka taas näkyy tässä:
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/7128872385/

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 30.04.2012 20:21
Kirjoittaja RTWteam
Tässä olisi muutama kuva vanhuksesta.

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 30.04.2012 20:29
Kirjoittaja Sämpy
Jösses kun on hiano!!

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 30.04.2012 22:17
Kirjoittaja Luigi
1-koppainen Ritmo kieltämättä herättää omistamishaluja. Vielä on omassa muistissa aika, kun noita näki enemmänkin. Varkaudessa pyöri vuosia kullanvärinen yksilö, jossa ajan muodin mukaisesti oli puskurit maalattu korin väriin. Penskana tuli oltua myös yhden automaatilla ja kattoluukulla varustetun kyydissä, joka silloin 11-12 -vuotiaan silmiin oli hieno peli (varusteita oli ihan eri tavalla, kuin niissä 99:issä ja Talboteissa, joihin oli saanut tottua, taisi olla sähköikkunatkin), mutta nuorehko auto oli uskomattoman laho. Olisiko jotain 4-6 vuotta vanha ollut, ja lokasuojissa isoja reikiä, ja rupea, kukkaa ja reikää (ja murtuneita muoviosia) joka puolella. Ongelmajätteenä noita pidettiin jo silloin, joten on ihme, että muutamakin yksilö on onnistunut näihin päiviin asti säilymään. Ilman noita ruosteongelmia ja vähemmän varusteltuna (= vähemmän sähkövikakohteita) olisi ollut maineeltaan ihan eri tasoinen auto.

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 30.04.2012 23:23
Kirjoittaja juha66
Ai hitto! Onpas tänä päivänä makeen näköinen, toisin kuin silloin muinoin! :D Tämä tais olla Ritmon perus/hinnat alkaen malli..

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 01.05.2012 10:56
Kirjoittaja väisänen
Hemmetin hyvä kuntoisen oloinen on :D

Turussa on tuommonen ykköskoppanen majaillu siinnä aurajoen yli menevän ykköstien sillan vieressä.
Viimme kesän jälkeen en ole khyl enää nähny kyseistä kaappia.
Olisko se ollu beessin värinen, en muista khyl varmana :oops:

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 04.05.2012 11:05
Kirjoittaja stella
Todella nätti 1-koppanen Ritmo 8-) ...Minulla oli joskus peltoautona 5-ovinen 1-koppanen 75CL malli...Ja se oli aikasen mätä,mutta kuitenkin ajokuntoinen ;) (n.20vuotta sitten). Hienoa että näitäkin on alettu taltioimaan....Itselläni on tällä hetkellä tallissa vm-86 Fiat Ritmo 85CL Täysin läpikäytynä,tästä autosta oli taannoin juttua Autoklassikot lehdessä.

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 04.05.2012 13:47
Kirjoittaja se pyörii sittenkin
On kyllä hienosti säilyny. Paljonko ajettu kun on noin hyväkuntoinen?
Sämpy kirjoitti:3kpl, tämä uusin kaunokainen mukaanlukien? siis kilvissä..??

Tuosta 2009 Bella Italia -kuvasta puuttuu se hieno Mobilistissakin esitelty perusmalli,
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/7128866817/
joka taas näkyy tässä:
http://www.flickr.com/photos/70634411@N00/7128872385/
Mulla on muuten lähes samanlainen 60L Ritmo kuin tossa alemmassa kuvasa tosin tällä hetkellä purettuna.
Laitan siitä projektin tuonne projekti osioon kun keksin miten viestiin lisätyt kuvat saadaan näkyviin.

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 06.05.2012 14:13
Kirjoittaja RTWteam
se pyörii sittenkin kirjoitti:On kyllä hienosti säilyny. Paljonko ajettu kun on noin hyväkuntoinen?
142tkm.

Re: FIAT RITMO 65 1.3 vm.82

Lähetetty: 17.05.2012 16:24
Kirjoittaja RTWteam
Hiukan vastatuulta tässä projektissa. Jäähdytin jostain syystä höyryää melko komeasti. Ropelli ei lähde pyörimään vaikka jäähdytin on selkeästi kuuma. Huomenna pitää katsoa onko syy tuulettimen anturissa, syylärissä vai ihan jossain muualla? :? Toivottavasti ei joudu uutta syyläriä etsimään koska en ole löytänyt mistään syyläriä kun olen netissä surffaillut. Varaosa liikkeistä saa lähes kaikkia muita osia paitsi syyläriä. :( Vinkkejä otetaan vastaan.