Sopuli ja satakakslaiskat
Sopuli ja satakakslaiskat
Terveterve.
Elikkä tuossa joulun tienoilla putkahti hirveä fiudekuume. Eihän siinä auttanut kuin selailla myyntipalstoja ja keltainen 127:ska mk2 tuli haalittua pihaan.(oli muuten mutkikas hakureissu, trailleri kulki neljän auton perässä.) Auto oli jossain ladossa seisonut vuosia. Sen seurauksena kone jumissa. Koppa on miltei virheetön, eli ei koskaan hitsailtu eikä ruostetta pohjasta löydy juuri nimeksikään.
Rupesin sitte innostusta puhkuen aukasemaan konetta. Ja karua oli katseltava. Eli vettä päässyt sylintereihin ja ilmeisesti kannetiiviste oli sekoittanut myös nesteitä joskus. Foorumilaiselta ostin käytetyn pannun pellin alle ja se löysi oikean paikkansa. Ilmeisesti kaasuttimessa vielä jotain ongelmaa, koska fiude ei käy millään tyhjäkäyntiä ja toimii vaan ryyppy päällä. Kun moottori lämpenee niin lakkaa käymästä kokonaan. No, pitäisi heittää toinen kassu paikalleen. Kytkinasetelma, painelaakeri sekä kytkinlevy tuli laitettua uudet, sekä kannetiiviste tuoreeseen.
Tältä näytti alkuperäinen motti, halolla ja lekalla se vähän liikkui, mutta sylinteriputket ovat ruosteessa mäntien kohdalta.
Kansi, vesi ja öljy menneet sekaisin joskus?
konehuone tuli myös hinkattua puhtaammaksi
Fiudeen tuli myös tehtyä jarruremppaa, eli taakse uudet sylinterit ja hihnat, sekä eteen uudet jarrupalat (edelliset oli uudenveroiset, mutta tulipahan vaihdettua ).
Nyt kuitenkin ongelmia paperihommien/rekisteröinnin kanssa. Poliisiasemalla laukattu ja jos jotain asian suhteen tapahtuukin. On hyvin mahdollista että tätä ei koskaan saa kilpien väliin...
Itse olen luultavasti tätä fiatforumin nuorempaa polvea, eli kuusitoistavuotias. Tästä oli tarkoitus tehdä itselle tuleva käyttöauto, mutta eipä taida onnistua.
Tässä vielä kuvia nykyhetkestä. Eli takapuskuri ei vielä kiinni,eikä myöskään etupuskurin "päätypalat"
Niin, kylkilistat ja merkit on myös takakontissa.
helma
Tälläistä, ei ruostetta mutta enskesänä pitää massailla fiude.
Jos tätä ei liikenteeseen saa, niin joku satakakslaiska pitää saada...
Elikkä tuossa joulun tienoilla putkahti hirveä fiudekuume. Eihän siinä auttanut kuin selailla myyntipalstoja ja keltainen 127:ska mk2 tuli haalittua pihaan.(oli muuten mutkikas hakureissu, trailleri kulki neljän auton perässä.) Auto oli jossain ladossa seisonut vuosia. Sen seurauksena kone jumissa. Koppa on miltei virheetön, eli ei koskaan hitsailtu eikä ruostetta pohjasta löydy juuri nimeksikään.
Rupesin sitte innostusta puhkuen aukasemaan konetta. Ja karua oli katseltava. Eli vettä päässyt sylintereihin ja ilmeisesti kannetiiviste oli sekoittanut myös nesteitä joskus. Foorumilaiselta ostin käytetyn pannun pellin alle ja se löysi oikean paikkansa. Ilmeisesti kaasuttimessa vielä jotain ongelmaa, koska fiude ei käy millään tyhjäkäyntiä ja toimii vaan ryyppy päällä. Kun moottori lämpenee niin lakkaa käymästä kokonaan. No, pitäisi heittää toinen kassu paikalleen. Kytkinasetelma, painelaakeri sekä kytkinlevy tuli laitettua uudet, sekä kannetiiviste tuoreeseen.
Tältä näytti alkuperäinen motti, halolla ja lekalla se vähän liikkui, mutta sylinteriputket ovat ruosteessa mäntien kohdalta.
Kansi, vesi ja öljy menneet sekaisin joskus?
konehuone tuli myös hinkattua puhtaammaksi
Fiudeen tuli myös tehtyä jarruremppaa, eli taakse uudet sylinterit ja hihnat, sekä eteen uudet jarrupalat (edelliset oli uudenveroiset, mutta tulipahan vaihdettua ).
Nyt kuitenkin ongelmia paperihommien/rekisteröinnin kanssa. Poliisiasemalla laukattu ja jos jotain asian suhteen tapahtuukin. On hyvin mahdollista että tätä ei koskaan saa kilpien väliin...
Itse olen luultavasti tätä fiatforumin nuorempaa polvea, eli kuusitoistavuotias. Tästä oli tarkoitus tehdä itselle tuleva käyttöauto, mutta eipä taida onnistua.
Tässä vielä kuvia nykyhetkestä. Eli takapuskuri ei vielä kiinni,eikä myöskään etupuskurin "päätypalat"
Niin, kylkilistat ja merkit on myös takakontissa.
helma
Tälläistä, ei ruostetta mutta enskesänä pitää massailla fiude.
Jos tätä ei liikenteeseen saa, niin joku satakakslaiska pitää saada...
Viimeksi muokannut Sopuli23, 13.05.2012 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 127 helmi -80? ja projekti.
Re: Sopuli ja 127
Hieno peli. Lisäpisteet siitä että olet tehnyt alkuperäisen.
Mitä nimismies sanoo syyksi ettei kilpiin saa?
Jos auto on poistettu rekisteristä ennen marraskuuta 2007(?), se pitäisi olla rekisteröitävissä uudelleen. Silloisen lain aikaan uudelleenrekisteröinti oli mahdollista. Marraskuuta 2007(?) jälkeen rekisteristä poisto on lopullista. Siitä saa romutustodistuksen.
Näin maallikkojuristin näkemyksellä.
Todella harmi jos näin helmeä ei kilpiin saa.
Mitä nimismies sanoo syyksi ettei kilpiin saa?
Jos auto on poistettu rekisteristä ennen marraskuuta 2007(?), se pitäisi olla rekisteröitävissä uudelleen. Silloisen lain aikaan uudelleenrekisteröinti oli mahdollista. Marraskuuta 2007(?) jälkeen rekisteristä poisto on lopullista. Siitä saa romutustodistuksen.
Näin maallikkojuristin näkemyksellä.
Todella harmi jos näin helmeä ei kilpiin saa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Sopuli ja 127
Hommahan menee niin, että jos tuolle ei ole tehty lopullista rekisteristä poistoa (jonka jälkeen sen olisi kuulunut mennä puristimeen, eikä mihinkään latoon), niin asiassa pitäisi päästä eteenpäin hankkimalla Trafilta kantakortin, josta selviää viimeinen rekisteriin merkitty omistaja. Jos tämä ei ole enää elossa, tarvitaan kuolinpesän osakkailta kaikilta suostumus omistajanvaihdokseen. Kerro vähän enemmän taustoista, niin katsotaan mitä on tehtävissä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Sopuli ja 127
Kiitoksia vaan. Ongelmahan on se, että runkonumero vedetty edellisen omistajan toimesta pois rälläkällä ja mitään siitä ei ole jäljellä. Koitetaan vielä hapottaa yms. Niin, ja sain autoon väärät paperit. Ymmärrätte varmaan, miksi poliisilaitoksella on käyty. Jos tuo runkonumero saadaan selville, niin sitten tässä ei ole mitään ongelmaa (kai).
Orkkis on aika orkkis
Orkkis on aika orkkis
- 127 helmi -80? ja projekti.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Sopuli ja 127
Kuulostaa melko hämärältä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Sopuli ja 127
jaa jollain jääny kilvittämättä nimiin tai vakuutuksia rästissä, ja pelattu "varman päälle".. voi voi.. nekin maksut varmaan kuoleentunu ajat sitten.
Mullakin yks koppa johon en saanut papereita tuosta syystä. sarjanumero sentään tallella ja kun tuosta rästistäkin on kohta 15 vuotta niin ei liene ongelmaa kirjotella papruja jälkikäteen.
Olikos näissä sarjanumero iskaritolpan päässä vai tulipellissä. Kunhan kysyin...
Mullakin yks koppa johon en saanut papereita tuosta syystä. sarjanumero sentään tallella ja kun tuosta rästistäkin on kohta 15 vuotta niin ei liene ongelmaa kirjotella papruja jälkikäteen.
Olikos näissä sarjanumero iskaritolpan päässä vai tulipellissä. Kunhan kysyin...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja 127
Onpas hyvän näköinen maali pinta ja yleisilme kuin juuri tehtaalta tullut
Millä summalla tuo vaihtoi omistajaa?
Millä summalla tuo vaihtoi omistajaa?
Bravo t-jet
Re: Sopuli ja 127
300e tästä maksoin. Ihmeen hyvä on maalipinta vaikka en ole kuin pessyt kerran. Vahauksella näyttäisi vielä paremmalta. Toivottavasti runkonumeron saan jostain kaivettua.
- 127 helmi -80? ja projekti.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja 127
Melkoinen helmi on. Tulee ihan muistot mieleen. Mun eka seiska oli just samanvärinen, mutta eipä ollut noin hyväpeltinen edes silloin vuonna -89 kun sen ostin.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Sopuli ja 127
On kyllä ollut joku järjen jättiläinen asialla... Jos ei muu auta niin vaihda rungon numero, on sen verran siistin näköinen ettei kannata ihan vähällä luovuttaa...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Sopuli ja 127
Numero saattaisi olla näkyvissä vielä pellin takapuolelta, ellei koko palaa ole leikattu irti.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Sopuli ja 127
Mahtaisiko magneettinen pöly näkyä, jos kirjainten kohdalla on tiiviimmin metallia. Happoahan tuolla oli kai jo kokeiltu.
Taatusti jollakulla on valokuva josta selviäis rekisterinumero, tai siitä on voinut jäädä jäljet kilpien paikkoihin. Josko kyselis sieltä missä auto on aikoinaan pyörinyt, että onko tarttunut kenenkään kameraan kuvaa jossa kilvet paikoillaan.
Taatusti jollakulla on valokuva josta selviäis rekisterinumero, tai siitä on voinut jäädä jäljet kilpien paikkoihin. Josko kyselis sieltä missä auto on aikoinaan pyörinyt, että onko tarttunut kenenkään kameraan kuvaa jossa kilvet paikoillaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Sopuli ja 127
Eikös moottorista löydy jonkinlainen tyyppikoodi tms?
tuo tyyppi koodi kun tuppaa olemaan tuhansissa seiskan moottoreissa sama niin sillä ei aukene mitään !
ja italian kamppeissa kun tuosta moottorin juoksevasta sarjanumerosta ei maalikolle auken mitään koriin liittyvää ! toista se on kuten baijerin laitteissa aikoinnaan 7 merkkiä(numeroa) oli samassa järjestyksessä niin rungossa kuin korissakin
jännä juttu jos joku katsuri uskaltaa laittaa nimensä paperiin jonku selityksen turvin miksi runkonumero on jotain muuta kuin sen kuuluisi olla....
tuo tyyppi koodi kun tuppaa olemaan tuhansissa seiskan moottoreissa sama niin sillä ei aukene mitään !
ja italian kamppeissa kun tuosta moottorin juoksevasta sarjanumerosta ei maalikolle auken mitään koriin liittyvää ! toista se on kuten baijerin laitteissa aikoinnaan 7 merkkiä(numeroa) oli samassa järjestyksessä niin rungossa kuin korissakin
jännä juttu jos joku katsuri uskaltaa laittaa nimensä paperiin jonku selityksen turvin miksi runkonumero on jotain muuta kuin sen kuuluisi olla....